Pa četriem korķiem Rīgas un Lietuvas virzienā
"Kurzemes Vārds"
Iestājoties aktīvajai būvniecības sezonai, sākušies kārtējie remontdarbi uz autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja (A9). Līdz ar to transportlīdzekļu vadītājiem jārēķinās, ka ceļā no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ būs jāpavada vairāk laika. “Kurzemes Vārda” uzrunātie šoferi gan saka, ka pagaidām satiksme remontējamos posmos ir pietiekami raita un lieli sastrēgumi neveidojas.
VAS “Latvijas Valsts ceļi” informē, ka remontdarbi notiek pirms un pēc Saldus (Rīgas virzienā) jeb autoceļa 97,58.–99,74. un 102,92.–113,13. kilometrā. Tur satiksme organizēta pa vienu braukšanas joslu, ir ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā un četri posmi ar luksoforiem. Paredzamais remontposmu šķērsošanas laiks ir aptuveni 15 minūtes, norādīts uzņēmuma mājaslapā.
Tikmēr liepājnieks Normunds pastāsta, ka luksofori minētajos posmos satiksmi regulējot raiti un kavēšanās ceļā aizņem vien dažas minūtes. Arī AS “Liepājas Autobusu parks” valdes loceklis Māris Ārbergs apliecina, ka šosejas remonta dēļ nobīdes maršrutā Liepāja – Rīga – Liepāja autobusa kustības sarakstos ir nelielas. “Ir dažas neērtības, taču tās ir nebūtiskas,” viņš pauž, piebilstot, ka pasažieru autobusiem ceļā var sanākt aizkavēties vien par aptuveni piecām minūtēm. “Katrā ziņā šīs neērtības ir krietni mazākas nekā 2016. gada vasarā, kad autobusi bija spiesti kavēties par aptuveni 20 minūtēm.”
Abos šosejas ceļa posmos plānots izbūvēt segas konstruktīvo kārtu, ieklāt karsto asfaltu trīs kārtās, nomainīt caurteku posmus. Tiks uzstādīts arī jauns ceļa aprīkojums – drošības barjeras, ceļa zīmes un horizontālie apzīmējumi, skaidro “Latvijas Valsts ceļi”.
Būvdarbus veic SIA “Saldus ceļinieks”, to izmaksas abos objektos kopā ir 12,9 miljoni eiro (ar pievienotās vērtības nodokli). Būvdarbus līdzfinansē Kohēzijas fonds. Darbi jāpabeidz šī gada augustā.
Šonedēļ atsākti būvdarbi arī astoņu kilometru garā ceļa posmā uz valsts galvenā autoceļa Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava). Uz A11 šosejas darbi notiek no Rucavas līdz Lietuvas robežai (50,49.–59,09. kilometrā). Arī tur satiksme tiks organizēta pa vienu braukšanas joslu, ir ātruma ierobežojumi līdz 50 kilometriem stundā un četri posmi ar luksoforiem.
Būvdarbus veic SIA “CTB”, to izmaksas ir 3,9 miljoni eiro (ar PVN), līdzfinansē Kohēzijas fonds. Darbus plānots pabeigt līdz augusta beigām.