Piektdiena, 21. februāris Eleonora, Ariadne

Papildināts – Ziemas ceļos laižas ar stipri nodilušām riepām

Papildināts – Ziemas ceļos laižas ar stipri nodilušām riepām
18.01.2017 07:15

liepajniekiem.lv

Pat ziemā atsevišķi autovadītāji brauc ar ”plikām” riepām, pārliecinājās portāls vakar, 17.janvārī, piedaloties CSDD rīkotajā reidā, kura laikā Valsts policijas darbinieki un Tehniskās apskates inspektori uz ielas transportlīdzekļiem pārbaudīja riepas.

Šādi reidi šoziem notiek daudzviet Latvijā. Piemēram, aizvadītā gada pēdējās dienās šāds reids tika rīkots Rīgā, bet aizvadītajā piektdienā, 13.janvārī, – Rēzeknē.

Kā portālam skaidroja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons, reida mērķis ir ikdienas apstākļos pārliecināties, ar kādām riepām un kādā tehniskā stāvoklī satiksmē piedalās transportlīdzekļi.

”Ja dodoties uz ikgadējo tehnisko apskati, autovadītāji cenšas savus transportlīdzekļus daudzmaz savest kārtībā, tad uz ceļa ir redzama reālā situācija,” tā G.Ķirsons:

”Uz ceļa, veicot transportlīdzekļu tehnisko kontroli, tiek konstatētas būtiskas nepilnības transportlīdzekļu tehniskajā stāvoklī. Dažs kvalitatīvās riepas pēc tehniskās apskates noliek garāžā un, ekonomēt gribēdams, satiksmē pat ziemas apstākļos piedalās ar neatbilstošām riepām – tādām, kuru protektora dziļums nav pietiekams.”

Atgādināsim, ka ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 milimetri.

Tāpat daudzi autovadītāji grēko, aprīkojot transportlīdzekļus ar krāsainām lampiņām, ko likumdošana neatļauj, piebilst G.Ķirsons.

Reida pirmās stundas laikā vien tika pārbaudīti vairāk nekā divi desmiti transportlīdzekļu. Tik smagu pārkāpumu kā Rīgā un Rēzeknē, kur ziemas apstākļos tika konstatēts, ka vairāki auto aprīkoti pat ar vasaras riepām, kā arī kāds braucējs tika pieķerts pie stūres sēžam alkohola reibumā, mūspusē gan nebija.

Taču bez pārkāpumiem diemžēl neiztika. Vairākiem transportlīdzekļiem, riepu protektoru dziļums neatbilda prasībām – tās bija pārāk nodilušas. Piemēram, kādam krosoveram pagalam nodilusi bija viena riepa.

Bet kāda gados jauna autovadītāja automašīna ”VW Golf” bija aprīkota ar riepām, kuru protektora dziļums bija vien 2,6 milimetri, kas nav pietiekami.

”VW Golf” vadītājs portālam skaidroja, ka pirms ziemas, uzmontējot mašīnai riepas, protektora dziļumam nav pievērsis uzmanību – ir ziemas riepas un viss. Tāpat šim pašam auto tika konstatēts vēl arī otrs pārkāpums – mašīna bija aprīkota ar neatļautām lampiņām.

Rezultātā jau reida pirmās stundas laikā Brīvības ielā, kur notika reids, tika noformēti divi administratīvo pārkāpumu protokoli par neatbilstošu riepu protektoru.

Kā portālam pēc reida pastāstīja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks, kopumā reida laikā no pulksten 13.15 līdz 15.45 tika pārbaudīti 42 transportlīdzekļi. 4 transportlīdzekļiem tika konstatēts neatbilstošs riepu protektora dziļums – 1,5 līdz 3,2 mm. Turklāt viens no šiem spēkratiem bija auto, ar kuru tika vesta grūtniece. Šim transportlīdzeklim protektora dziļums bija 1,8 mm. Par visiem pārkāpumiem tika noformēti protokoli.

Vienam transportlīdzeklim tika konstatētas neatbilstošas gaismas. Noformēts pārkāpuma protokols. Vēl vienam transportlīdzeklim konstatēts, kad nav derīga obligātā civiltiesiskā apdrošināšana. Arī par to noformēts protokols.

Bet 10 transportlīdzekļiem riepu protektoru dziļums bija robežās no 4,1 līdz 4,3 mm. ”Šo transportlīdzekļu vadītājiem tika norādīts, lai pievērš šim jautājumam pastiprinātu uzmanību līdz ziemas sezonas beigām,” skaidro A.Jekste.

SIA ”Scantest” Liepājas stacijas priekšnieks Arnis Simsons portālam atzina, ka pāris desmiti pārbaudīto transportlīdzekļu gan ir par maz, lai izdarītu būtiskus secinājumus. Taču apstiprināja, ka arī tehniskajā apskatē, kaut arī ziemas laikā vadītāji gluži neierodas ar vasaras riepām, ik pa brīdim gadās, ka transportlīdzeklim riepu protektora dziļums neatbilst prasībām.

Gan A.Simsons, gan G.Ķirsons atgādina, ka pareiza riepu izvēle un auto tehniskais stāvoklis ir būtiski nosacījumi satiksmes drošībā, kas nereti glābj cilvēku dzīvības. ”Atcerēsimies, ka četri plaukstu lieluma laukumi, ar ko riepas saskaras ar segumu, ir vienīgā auto saķere ar zemi,” tā G.Ķirsons.

Savukārt Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols uzsver, ka diemžēl daudzas smagas avārijas notiek neatbilstošu riepu dēļ.

Viņš CSDD rīkoto reidu vērtē atzinīgi, jo tādējādi transportlīdzekļu vadītājiem tiek atgādināts, ka par auto tehnisko stāvokli jārūpējas nepārtraukti: ”Turklāt šeit redzams, kādā stāvoklī transportlīdzekļi piedalās satiksmē.”

Pēc šādām pārbaudēm ir redzams, ka daudzi šoferi pavirši attiecas pret sava auto drošību. Tādējādi, lai rūpētos par drošību, CSDD kopā ar Valsts policiju turpinās veikt pārbaudes uz ceļiem.

Foto galerija

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli