Pārgalvji pie kuģu ceļa
Zemledus makšķerēšanas vaļasprieka cienītāji šoziem apsēduši ne tikai Tirdzniecības kanālu starp tiltiem, kur ledus ir samērā drošs, bet arī Karostas kanālu, kaut gan tur zivju ķeršana intensīvas kuģu satiksmes un salauzītā ledus dēļ ir ievērojami riskantāka.
Šonedēļ stinšu un sīko asareļu lomu tīkotāju pulks uz Karostas kanāla ledus kļuvis īpaši prāvs. Liela daļa no viņiem runā lietuviešu valodā, tādēļ liekas, ka atrodamies pavisam citā valstī. Žibulētāji sēž kā hipnotizēti noliekušies pār izurbtajiem āliņģiem un neliekas ne zinis par apkārtnē notiekošajām norisēm, bet uz jautājumu, vai dažu metru attālumā garām braucošie kuģi tiem šeit netraucē, atbild, ka ne. Pat tankkuģu sirēnas tos nespējot iztraucēt. Makšķernieki stāsta, ka cementa kuģis taurējis ļoti skaļi, taču tik un tā neviens to neesot ņēmis vērā. Tādēļ kuģu kapteiņi pauž sašutumu. Kas būs atbildīgs, ja kāds no makšķerniekiem iekritīs ūdenī starp ledus gabaliem, kas maļ kā dzirnas?
Ostas pārvaldnieks Aivars Boja uzskata, ka šāda problēma samilzusi tikai šogad. Ziemās, kad sals nav bijis tik ilgstošs, tā bijusi mazāk aktuāla. Zemledus makšķernieki uz tiem veltītajiem pārmetumiem parasti atbildot, ka viņiem atrasties uz ledus neviens nav aizliedzis. Viņi arī nesēžot tieši uz šaurā farvatera, pa kuru virzās kuģis, bet blakus tam. “Ministru kabineta noteikumos ir teikts, ka makšķerēšana uz kuģu ceļiem ir aizliegta. Mūsu ostas noteikumos esam ierakstījuši, ka uz kuģu ceļiem nav atļauta rūpnieciskā zveja, jo toreiz, kad tapa šie noteikumi, neviens nevarēja iedomāties, ka šāda situācija izveidosies,” skaidroja ostas pārvaldnieks. Viņš uzskatot, ka, ņemot vērā izveidojušos apstākļus, noteikumus nepieciešams papildināt.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Makšķernieki Karostas kanālā izvietojušies cieši abās pusēs ledū izlauzītajam kuģu ceļam, kas ir metrus desmit plats.