Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pētījums šokē: transportlīdzekļu vadītāji ieskrienas līdz soda punktu robežai un baksta telefonā

Nejauši izvēlētās vietās veiktie gadījuma transportlīdzekļu 37508 novērojumi 48 darbdienās un 19 brīvdienās visā Latvijā apdzīvotās vietās un ārpus pilsētas, tostarp arī Liepājā un apkaimē, atklāj ainu, kuru Valsts policijas vadībai nākas nodēvēt par skumju.

Pētījums šokē: transportlīdzekļu vadītāji ieskrienas līdz soda punktu robežai un baksta telefonā
Foto: Valsts policija
Foto: Valsts policija
10.04.2022 06:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Ievērot noteikumus mūsu valstī nav modē, vismaz attiecībā uz šiem ceļu satiksmes drošības indikatoriem: aizsargķiveres, bērnu sēdeklīši, mobilo ierīču lietošana un atļautā ātruma ievērošana.

Ja nesodīs, tad drīkst

Tas secināts Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā, kuras dalībnieki apsprieda CSDD veiktā projekta ”Ceļu satiksmes drošības rādītāju noteikšana” rezultātus.

Šis ir starptautisks projekts, kurā iesaistās 19 Eiropas valstis. ”Ceļu satiksmes drošības veiktspējas indikatori ir jauna tēma, jauns virziens Latvijā,” norāda SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova.

Latvijā projektu īsteno Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar CSDD. Tā izpētes sadaļa ir noslēgusies.

”Projekta mērķis bija iegūt skaidrāku sapratni par satiksmes drošību ietekmējošiem faktoriem, harmonizēt tos ar pārējām dalībvalstīm un sekot to attīstībai savā valstī,” stāsta CSDD valdes loceklis Aivars Aksenoks. ”Projektu vadīja Beļģijas ceļu satiksmes drošības institūts. Protams, Latvijā mums šādas institūcijas nav, mēs nevaram atļauties.”

Bez ievadā minētajiem rādītājiem pētījumā ņemti vērā vēl četri indikatori: alkohols, palīdzības sniegšana pēc negadījuma, ceļu infrastruktūra un transportlīdzekļu drošība. Tos gan nenoteica novērojumu veidā, bet ieguva datus no Valsts policijas, ”Latvijas Valsts ceļiem”, NMPD un transportlīdzekļu reģistra.

Gada otrajā pusē būs apkopotas ziņas no visām valstīm un varēs ieraudzīt pilnu ainu.

Ātrums ir vispārzināms iemesls lielākajai daļai negadījumu. Šī rādītāja izpētes rezultātus CSDD valdes loceklis sauc par šokējošiem.

”Cilvēkiem ir šāda izpratne par ātrumu – svarīgi tikai tas, par ko mani nesodīs. Pārsniedzot līdz 10 km/h, nav soda, ir tikai brīdinājums.

Tikai 29 procenti vadītāju nepārsniedz atļauto ātrumu brīvā plūsmā ārpus apdzīvotām vietām. 106 km/h pārsniedz vairs 15%, jo līdz tam varu braukt un mani neviens nesodīs. Nākamā robeža ir 114 km/h, kad sāk piešķirt pārkāpuma uzskaites punktus. Šo robežu jau cenšas nepārsniegt, pārkāpj tikai 5 procenti,” atklāj A. Aksenoks.

Apdzīvotās vietās ar atļauto ātrumu pārvietojas 41 procents vadītāju.

Mobilā sērga

Motociklu un mopēdu vadītāji atbildīgi velk aizsargķiveres, taču jārosina saruna par velosipēdistiem, uzsver A. Aksenoks: ”Viņiem ķiveres nav obligātas, izņemot bērnus līdz 12 gadu vecumam. Tas arī satrauc, jo tās lieto tikai trešā daļa braucēju, kuriem to nosaka likums. Nav runa par sodīšanu, ko likums neļauj, bet izglītošanu.”

Drošības jostas mūsdienās šoferiem nākas aizsprādzēt, jo vairums automobiļu to pieprasa ar skaņas signāliem un brīdinājumiem. ”Tomēr kādi 8–10 procenti sistēmu apmāna, liek jostas aiz muguras vai kā citādi. Darbdienās jostas lieto mazāk, īpaši vieglajos kravas automobiļos,” norāda A. Aksenoks.

Satraucoša ir informācija par bērnu sēdeklīšiem, jo apmēram trešajā daļā novēroto automobiļu tos nelietoja. ”Šie novērojumi ir precīzi, jo tika veikti tur, kur varētu pārvadāt daudz bērnu – pasākumu norišu vietās, pie veikaliem, kur novērotāji ieskatījās automašīnās. Darbs kampaņām, bet darbs arī policijai,” viņš uzsver.

Mobilās ierīces pie stūres patiešām esot sērga. ”It kā procentuāli nav daudz. Tomēr ikviens no mums redz automobiļus, kuru kustība ir nedaudz dīvaina – ļoti lēna vai kaut kā starp joslām.

Redzam, ka vadītājs tur ir aizņemts ar kaut ko citu. Jādomā par tehnisko līdzekļu izmantošanu kontrolei un policijas darba pastiprināšanu šajā virzienā,” iesaka A. Aksenoks.

Visvairāk braucot telefonu lieto vieglo kravas automobiļu šoferi, tāpēc būtu jāsadarbojas ar uzņēmumu vadītājiem, pievēršot uzmanību viņu darbinieku rīcībai uz ceļa, jo bizness nekādā gadījumā nav attaisnojums.

Cik gadījumos tieši ierīču lietošana izraisa negadījumus, ir sarežģīti noteikt, jo pēc avārijas reti šim aspektam pievēršot uzmanību.

Radi vidi, tad mainīsies attieksme

Sociālais psihologs, Latvijas Universitātes (LU) profesors Ivars Austers stāstu par mobilo ierīču sērgu papildina ar LU veikta pētījuma secinājumiem.

Arī šī izpēte daļēji balstījās uz novērojumiem, bet papildus notika autovadītāju anketēšana. ”Izvēlējāmies premium rekreācijas vietu, kurp brauc daudz cilvēku sportot un ved savus bērnus. Novērotāji stāvēja un skatījās, kas lieto un kas nelieto viedierīces. Trešā daļa lieto. Intervijā bija jāatbild uz jautājumu, vai šodien, vadot auto, esat lietojis viedierīci? Noskaidrojām, ka piektā daļa no tiem, kurus bijām redzējuši ar telefonu, meloja. Vistrakākais ir tas, ka tieši viņi bija nepamatoti optimistiski par to, cik daudz citi lieto. Tāds sociālais attaisnojums ”es jau neko, īstenībā citi vēl sliktāk dara”. Viņi arī runāšanu un bakstīšanu telefonā uzskatīja par mazāk riskantām darbībām nekā tie cilvēki, kuri pie stūres tā nebija darījuši mūsu novērojuma laikā,” pastāsta profesors.

Kā ar to cīnīties? I. Austers domā, ka tikai izglītošana diez vai ko mainīs. Arī zinot, ka tā nav labi, cilvēks atbildēs uz zvanu vai piezvanīs, pēc tam nožēlos, ka riskanti rīkojies, taču nožēla valdīs tikai līdz nākamajam WhatsApp ziņojumam. ”Mans ieteikums – domāt vairāk par vidi, nevis par domāšanas modeļu maiņu.

Radi vidi, kurā cilvēks būs spiests rīkoties tā, kā mēs vēlamies. Nevis no sākuma mainīsim attieksmi un tad gaidīsim, ka mainās uzvedība,” viņš atzīmē.

Pētījumi parāda, ka ātrumu pārsniedz laikā, kad automašīnu nav sevišķi daudz un arī nav ļoti maz. ”Kamēr ir tukšāks ceļš, nav sacensību gars, bet intensīvā satiksmē jābūt pašnāvniekam, lai to darītu,” skaidro I. Austers. Viens no risinājumiem – apgrūtināt satiksmi, padarīt situāciju tādu, ka jābrauc uzmanīgi.

Runājot par kampaņām, nevajadzētu mācīt, ka pārmērīgi ātri braukt ir riskanti, jo to visi saprot, taču daudzi neatsakās no sava prieciņa. ”Jādomā, kā citus cilvēkus iesaistīt sociāli nevēlamas uzvedības bremzēšanā. CSDD bija kampaņa pret dzeršanu pie stūres, tad arī šajā gadījumā sociālais spiediens rīkoties ētiski iedarbojas. Piemēram, cilvēks nezog, kad visi redz un sabiedrība uzzinās, ka tu esi zaglis,” saka pētnieks.

Turpmākās ceļu satiksmes drošības politikas veidošanā un ieviešanā lielāka uzmanība tiks pievērsta atsevišķu faktoru un risku izvērtējumam, kas ietekmē cilvēku rīcību satiksmē, norāda A. Novikova: ”Īstenoto pasākumu ietekmes izvērtēšanai būs nepieciešams plašāks skatījums, tādējādi rādītāji vairs nebūs tikai ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaits, bet arī tādi, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, viedierīču lietošanu, drošības līdzekļu, piemēram, aizsargķiveru, drošības jostu un bērnu sēdeklīšu lietošana.”

Avots: Satiksmes ministrija
Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz