Pie Tirdzniecības kanāla izveidojušās vairākas bedres
"Kurzemes Vārds"
Neviens vien liepājnieks, kas ik pa laikam mēro ceļu gar Tirdzniecības kanālu Jaunajā un Vecajā ostmalā, ir novērojis mazākas un lielākas bedres. Tur sastaptie makšķernieki “Kurzemes Vārdam” zināja teikt, ka bedres jeb zemes iegruvumi šeit parādās regulāri un tos ar zemi aizpilda uzņēmuma “Tranzīts L” darbinieki.
Liepājas pašvaldības izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš laikrakstam skaidro, ka bedres rodas krasta stiprinājuma dēļ, jo tajā ar laiku izveidojušās spraugas, un pa tām ūdens skalo ārā zemi.
“Kad ūdens līmenis kanālā ir zems, problēmu nav, bet tiklīdz ūdens līmenis ceļas, un parasti tas ir rudenī, krastmalas augsne atkal vairāk vai mazāk ieskalojas kanālā. Tā tas ir gan Jaunajā, gan Vecajā ostmalā. Pagaidām Komunālā pārvalde bedres aizlāpa, aizberot tās ar zemi, taču perspektīvā būtu nepieciešams sakārtot krasta stiprinājumu,” pastāsta D. Jēriņš.
Viņš atgādina, ka tādi pati problēma bijusi Vecajā ostmalā virzienā no Jaunā tilta uz Liepājas ezera pusi, kur, rekonstruējot ceļu, šogad sakārtots arī krasta stiprinājums.
D. Jēriņš atklāj, ka pagaidām nav skaidrības par problēmas risinājumu Jaunajā ostmalā: “Līdz šā gada beigām noteikti aizbērsim bedres, bet, domājot ilgtermiņā, vai nu jāsakārto esošais krasta stiprinājums, vai arī jāmeklē kardinālāki risinājumi – tas jāatjauno pilnībā. Tās gan ir milzīgas izmaksas, tādēļ prognozēt, kad to varētu izdarīt, ir sarežģīti. Pašlaik top Kārļa Zāles laukuma rekonstrukcijas projekts, kurā plānots sakārtot Vecās ostmalas krasta stiprinājumus starp Tramvaja un Jauno tiltu. Darbi pie krasta stiprināšanas varētu sākties ja ne nākamgad, tad 2021. gadā.”