Pie Ziemeļu mola top autostāvvieta, par ceļa sakārtošanu vēl domā
"Kurzemes Vārds"
Pie Ziemeļu mola uz pašvaldībai piederoša zemesgabala pašlaik notiek autostāvvietas, nobrauktuves un apgaismojuma izbūve. Darbus iecerēts pabeigt līdz gada beigām, informē Komunālajā pārvaldē. Taču ļoti sliktā stāvoklī esošā betona ceļa, kas ved no Atmodas bulvāra līdz molam, sakārtošana varētu būt vien nākamā vai pat aiznākamā gada Liepājas pilsētas budžeta iespējās, stāsta izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš.
Nobrauktuves, gājēju ietves posma un apgaismojuma virs nobrauktuves un daļēji virs autostāvvietas izbūvi veic SIA “A-Land”, izmaksas ir 31,5 tūkstoši eiro (bez PVN).
“Apgaismojums daļēji skars arī zonu pie Ziemeļu mola, kur atrodas konteinerveida tualete,” pastāsta Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.
“Visa piebraucamā ceļa apgaismošana uz Ziemeļu molu šobrīd nav plānota.”
Ceļš uz Ziemeļu molu posmā no Atmodas bulvāra līdz Ložmetējnieku ielai ir pašvaldības īpašums, taču tālākā daļa līdz Ziemeļu molam pieder valstij, valdītājs ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvalde.
Turpmākie uzlabojumi būtu jāsaskaņo starp diviem īpašniekiem, pusēm jāplāno līdzekļi projektēšanai un būvniecībai, uzskata A. Štāls. LSEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis atzīmē, ka pašreizējie būvdarbi nav saistīti ar ostas darbību.
“Ja zeme ir SEZ īpašumā, tas neliedz citiem tur darboties. Ja gar ceļu varēja izbūvēt ūdensvadu un kanalizāciju, tad var darīt arī kaut ko citu,” norāda U. Hmieļevskis.
Ziemeļu mols tiešām kļūst pievilcīgs, turklāt tur tagad ir kafejnīca un moderna tualete, norāda D. Jēriņš. “Aktualizējas stāvvietu jautājums. Makšķernieki atbrauc un atstāj automašīnu, iespējams, uz pusdienu. Atbrauc citi cilvēki, un nav, kur novietot mašīnas.
Blakus zemesgabalā, kuru attīrīja no būvgružiem, ir diezgan labs betona segums autostāvvietas ierīkošanai,” pastāsta izpilddirektora vietnieks.
Plānots sakārtot arī satiksmes organizāciju pie paša mola, nosakot stāvēšanas laika ierobežojumu. Ir priekšlikums, ka tā varētu būt viena stunda kafejnīcas vai mola apmeklējumam.
D. Jēriņš atzīst, ka otra problēma ir ceļš no Atmodas bulvāra līdz molam. Gar tā malu jau ir ievilktas komunikācijas līdz kafejnīcai “Rietumkrasts”.
“Visdrīzāk nākamā gada pavasarī būs kāds bedrīšu remonts, taču tur ir vajadzīgs komplekss risinājums. Var uzklāt asfaltbetona kārtu, kas kādu laiku turēsies, bet jārisina arī ietves jautājums. Brauktuve ir ļoti šaura. Ja mēs vienkārši ļoti labi sakārtojam segumu, tad būs lielas problēmas ar gājējiem. Tie ir diezgan lieli finansiāli ieguldījumi,” viņš saka.
Ceļa apgaismošana neesot lielākā problēma, jo to var ievilkt no autostāvvietas un Ložmetējnieku ielas un apgaismot kādu ceļa daļu. “Sarežģītāki risinājumi ir ietve un ideālā gadījumā arī veloceliņš. Dalīts īpašums apgrūtina fondu līdzekļu piesaisti šādam projektam, tāpēc domāju, ka tas ir par 99% pilsētas budžeta jautājums,” uzskata D. Jēriņš.