Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pieredzes apmaiņas rosinātavās piedalās vairāk nekā 700 pedagogi no visas Latvijas

Liepājas Izglītības pārvaldes Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs jau trešo gadu aicināja pedagogus no visas Latvijas divu nedēļu garumā, no 29. janvāra līdz 9. februārim, piedalīties rosinātavās un saklausīt Liepājas skolotāju pieredzi par tēmu “Digitālo rīku izmantošanas iespējas mūsdienīgā mācību procesā”, portālu informēja Izglītības pārvaldē.

Pieredzes apmaiņas rosinātavās piedalās vairāk nekā 700 pedagogi no visas Latvijas
Foto: Publicitātes
12.02.2024 12:42

liepajniekiem.lv

Rosinātavu vadītāji dalījās pieredzē, kā izmantot dažādus digitālos rīkus mācību procesā un arī ārpusklases aktivitātēs, sākot no pirmsskolas līdz vidusskolai.

Šogad 25 rosinātavās tika aptvertas visas mācību jomas.

Rosinātavām bija pieteikušies 746 skolotāji no astoņām valstspilsētām, proti, Daugavpils, Jelgavas, Jūrmalas, Liepājas, Rēzeknes, Rīgas, Ventspils un Valmieras, kā arī dalībnieki no 28 Latvijas novadiem.

Vislielākais skolotāju skaits, kuri viesojās rosinātavās, bija no Liepājas valstspilsētas, Kuldīgas, Smiltenes un Ventspils novada.

Dalībniekiem bija iespēja sadzirdēt 29 skolotāju pieredzes stāstus, kā digitālo rīku izmantošana palīdz dažādot mācīšanas un mācīšanās procesu.

Skolotāji ar lielu ieinteresētību klausījās, aktīvi iesaistījās sarunās, kā arī līdzdarbojās un izmēģināja piedāvātos rīkus.

Divu nedēļu garumā apskatīts kopumā plašs digitālo rīku klāsts – Bambozle, Canva.com, Classkick, ClassDojo, Classtime, edpuzzle.com, Pinterest.com, Socrative.com, Genial.ly, Padlet, Mentimeter, mākslīgā intelekta rīki bing.com un chat.openai.com, Quizlet, Readtheory, Video Maker, Wordwall u.c. – atšķirīgās to izmantošanas iespējas, praktiska pieredze ar piemēriem, kā tos izmantot, balstoties uz konkrētu mācību saturu.

Animācijas filmu veidošanas triki, virtuālais muzejs un klases mājas lapa – tas viss tika piedāvāts rosinātavās.

Visās rosinātavās tika uzsvērts, ka digitālo rīku efektivitāte ir atkarīga no to jēgpilnas izmantošanas un integrācijas mācību procesā. Labi izvēlēti un prasmīgi izmantoti digitālie rīki var sniegt ievērojamu ieguvumu bērniem, skolēniem un skolotājiem.

Rosinātavas vadītāja Jana Freimane atzīst: “Digitālie mācību līdzekļi un rīku izmantošana neaizstāj tradicionālo mācību saturu un procesu, bet gan to papildina, piedāvājot papildu resursus un jaunu skatupunktu, lai bagātinātu mācību pieredzi. Kopumā digitālie rīki ir pateicīgs līdzeklis, kas var uzlabot un dažādot mācību satura apguvi, padarot mācības efektīvākas un aizraujošākas.”

Dace Okmane, moderējot rosinātavas divu nedēļu garumā, kā arī vadot semināru, novērojusi, ka skolotāji ir atraduši neierobežoti daudz iespēju un pieeju digitālo rīku izmantošanai, kā arī radījuši saturu paši, radoši iesaistījuši skolēnus un izmantojuši tehnoloģijas, veidojot formatīvos un summatīvos pārbaudes darbus, izmanto intereses aktivizācijai un atgriezeniskajai saitei.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz