Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Poļu metinātājiem Liepājā patīk

Poļu metinātājiem Liepājā patīk
Foto: Egons Zīverts
18.04.2013 07:03

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

“Viss labi,
patīk – laba pilsēta, laiks, darbs, saule, meitenes, hotelis labs,”
smaidīdams saka Kšištofs Kokzjels – Liepājas tramvaja jauno sliežu metinātāju
skolotājs no Polijas. M. Ķempes ielā viņa un viņa kolēģa Jaceka Kuseka
vadībā Latvijas metinātāji, kuri savukārt ir no Daugavpils, savieno sliedes.

Poļu speciālisti
ir sertificēti sliežu metinātāji, tāpēc arī tramvaja līnijas būvnieks
ģenerāluzņēmējs “Skonto” viņus izvēlējies, bet apakšuzņēmums ir
“Rīgas kompānija”, stāsta “Skonto” būvdarbu vadītājs,
projekta vadītājs Aldis Rērihs. Pavisam sliežu metināšanā iesaistīti pieci
metinātāji, kuri dienā sametina 16 šuvju. “Citu plānu, kā 1. jūnijā
būvniecību pabeigt, mums nav,” saka A. Rērihs.

Metinātāji
stāstīja, ka darbs viņiem te vēl ir divām nedēļām, bet sākuši esot
18. martā. Viņu teiktajam atbilst arī SIA “Liepājas tramvajs”
valdes locekļa Aigara Puka un Pilsētas domes Attīstības pārvaldes vadītāja
Viļņa Vitkovska sacītais, ka maija sākumā pa jaunajām sliedēm jau varētu notikt
pirmais izmēģinājuma brauciens ar tramvaju.

Vakar gan vēl
Ventas ielā bija neliels posms bez sliedēm. A. Puks stāsta, ka tur vēl
pieregulē betona plāksnes, kurās jāiegulda sliedes – šo darbu rudenī nepaguva
pabeigt. “Aprīlī tikai tā pa īstam esam atsākuši darbus,” ar nožēlu
saka A. Rērihs, jo pavasaris sākās vēlu. Vēl tagad grunts nav visās vietās
atkususi, bet darbi gan notiek “visās frontēs”. A. Rērihs:
“Aprīlī plānojam klāt asfalta apakškārtu Klaipēdas un Ventas ielā, Ventas
un Tukuma ielas krustojumā. Sliežu ceļa būvniecība ir finiša taisnē.”

Tomēr nedaudz
aizķērusies papildu tramvaja vagonu nopirkšana. Jau rakstīts, ka SIA
“Liepājas tramvajs” plāno iegādāties dažus vagonus, lai jaunajā
pagarinātajā līnijā tramvajs varētu kursēt ar tādu pašu optimālu septiņu minūšu
intervālu kā pašlaik. A. Puks teic, ka teorētiski to varot nodrošināt arī
tagad, bet V. Vitkovskis uzsver, ka no drošības viedokļa vagonu parks
noteikti jāpapildina. Taču praktiski SIA “Liepājas tramvajs” pašlaik
nav tādu līdzekļu, lai arī plānots pirkt tikai lietotus un tātad samērā lētus
vagonus, kas maksātu apmēram 20–30 tūkstošus latu. V. Vitkovskis:
“Līdzekļi noteikti ir jāplāno pašvaldības budžetā. Otra iespēja – ja
tramvaja līnijas būvniecības projekta bilance būs labvēlīga un naudu
ietaupīsim, rosināsim ministrijai ietaupīto rezervi novirzīt ritošā sastāva
atjaunošanai. Varbūt par vienu vai diviem vagoniem varētu runāt.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz