Projektē luksoforus Brīvības un Esperanto ielas krustojumā
Liepājas pašvaldība noslēgusi līgumu ar atklātā konkursa uzvarētāju SIA ”BM-Projekts” par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību luksoforu izbūvei Brīvības un Esperanto ielas krustojumā.
"Kurzemes Vārds"
Bīstamajā vietā, kur bieži notiek negadījumi, satiksmes regulēšanas iekārtu būvniecība varētu sākties, visdrīzāk, nākamgad.
Liepājas domes Transporta infrastruktūras komisijā jau pirms kāda laika izskatīts jautājums par luksoforu nepieciešamību.
”Izvērtējot sarežģītību un satiksmes negadījumu biežumu, labākais risinājums šajā vietā ir pilnais luksoforu objekts,”
stāsta izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš.
Satiksmes intensitāte abās ielās pastāvīgi pieaug, to ietekmējis ”Lidl” lielveikals, kļūst grūti izbraukt, un nākotnē plūsmu palielinās vēl citas jaunas tirdzniecības vietas apkaimē.
Plānots, ka luksofori darbosies visos četros virzienos, iekļaujot arī gājēju kustības regulēšanu.
Šogad notiks projektēšana, būvniecība varētu sākties, visdrīzāk, nākamgad atkarībā no pilsētas budžeta iespējām, viņš norāda.
Luksoforu projektēšanas līgumcena ir 15 850 eiro.
Līdz šim gājējiem drošu Brīvības ielas šķērsošanu garantējis luksofors pretī TC ”Rietumu centrs”, un D. Jēriņš min, ka tas, visdrīzāk, nepaliks, kad būs izbūvēti jaunie objekti turpat blakus esošajā krustojumā.
Diemžēl
bez rezultāta šā gada sākumā noslēdzās konkurss par gājēju luksofora izbūvi Dārza un Ganību ielas krustojumā, pēc kura vajadzību izteikuši liepājnieki.
”Skatīsies un domās, ko darīt tālāk,” atzīmē izpilddirektora vietnieks.
Nesenais negadījums, kad Vītolu un Uliha ielas krustojumā notrieca meiteni, mudinājis iedzīvotājus atsākt diskusijas par to, ka arī tur steidzami nepieciešams luksofors. Transporta plūsma pa abām ielām ir intensīva, autovadītājiem no Vītolu ielas nākas veikt straujus manevrus, lai izbrauktu uz galvenās ielas, tāpēc gājēji nevar justies droši arī uz pārejas.
Luksofori nākotnē varētu būt arī šajā krustojumā, stāsta D. Jēriņš. ”Tas ir nākamā gada jautājums. Tur mainīsies satiksmes organizācija, jo,
visdrīzāk, šogad tiks izbūvēts aplis Uliha ielas un Kūrmājas prospekta krustojumā.
Pēc apļveida krustojuma izbūves satiksmes plūsma mainās,” viņš skaidro.
Transporta infrastruktūras komisijā arī Vītolu un Uliha ielas krustojuma risinājumi pirms kāda laika izskatīti, tomēr prioritāte pašlaik esot Brīvības un Esperanto iela.