Projektētāji: Veidojot ietvi Brīvības ielā, izvērtētas vides pieejamības prasības
liepajniekiem.lv
Kāds liepājnieks, kuram regulāri jāpārvietojas pa Brīvības
ielu un jāšķērso tā tieši iepretim pie uzņēmuma ”KVV Liepājas metalurgs”
izveidotajai tramvaja pieturai, portālam pauda neizpratni par to, ka pēc
tramvaja sliežu rekonstrukcijas Brīvības ielā gājēju pāreja tieši iepretim
uzņēmuma administratīvajai ēkai ir cilvēkiem ratiņkrēslos un jaunajām māmiņām
ar bērnu ratiņiem neizmantojama: ”Apmales tik augstas, ka tās pārvarēt nav
iespējams.”
Portāls sazinājās gan ar uzņēmumu ”Liepājas tramvajs”, pēc
kura pasūtījuma tika veikta tramvaja sliežu rekonstrukcija Brīvības ielā, gan
ar projektētājiem.
Kā skaidro ”UPB projekti” projektēšanas inženiere Aiga Vilne,
tramvaja pieturas platformas nepieciešamais garums ir 30 metri: ”Tā ir zona,
kurā gājējiem ir aizliegts šķērsot sliežu ceļu.”
Turklāt, tā kā nākotnē Liepājā paredzēts izmantot zemās
grīdas tramvaja vagonus, pieturas platformas augstums projektēts, lai
pasažieriem būtu ērta iekāpšana un izkāpšana no vagona.
”Gājēju drošības dēļ, gājēju plūsma novirzīta līdz pieturas
platformas galam, tas ir, līdz iebrauktuvei uz ”Liepājas metalurgu”,” viņa
turpina, uzsverot: ”Projektējot gājēju ietvi, ievērtētas vides pieejamības
prasības.”
SIA ”Liepājas tramvajs” sabiedrisko attiecību speciāliste
Dace Gruntmane piekrīt, ka pēc sliežu ceļa rekonstrukcijas nu gājējiem nākas
iet pārdesmit metrus tālāk, lai šķērsotu tramvaja sliedes. Tāpat viņa piekrīt,
ka cilvēka daba jau tāda: visur mēģināt nokļūt pa taisno: ”Slinkumam un
ieradumiem liels spēks. Taču, acīm redzot, nevarēja atrast risinājumu, lai ir
gan droši, gan ierasti.”
_____________
Iesaki tēmu vai ziņo
par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot
sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams
iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.