Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Raimonda Jonaiša septītās sērijas “BMW” – rūpīgi izvēlēts, ērts, sportisks un domājošs

Vienā mašīnā apvienots maksimāls ērtums un braukšanas komforts, tā savu septītās sērijas ”BMW” raksturo uzņēmējs Raimonds Jonaitis. ”Bija pienācis laiks nomainīt automašīnu, un gribēju izvēlēties manā skatījumā labāko,” viņš stāsta.

Raimonda Jonaiša septītās sērijas “BMW” – rūpīgi izvēlēts, ērts, sportisks un domājošs
Šī esot labākā no vieglajām automašīnām, kuras šobrīd var iegādāties. “Plaša, ātra, dinamiska, nesveras, nešūpojas, ar ekskluzīvu iekšējo apdari un visām pēdējām gudrajām tehnoloģijām,” saka Raimonds Jonaitis. (Foto: Egons Zīverts)
Šī esot labākā no vieglajām automašīnām, kuras šobrīd var iegādāties. “Plaša, ātra, dinamiska, nesveras, nešūpojas, ar ekskluzīvu iekšējo apdari un visām pēdējām gudrajām tehnoloģijām,” saka Raimonds Jonaitis. (Foto: Egons Zīverts)
10.06.2022 00:00

liepajniekiem.lv

Bedres uzlādē akumulatoru

Izmēģinājuma braucienos devies ar dažādu citu marku automašīnām, tajā skaitā ar ”AUDI”, ”Porsche”, ”Chervrolet”, ”Mercedes”.

”Izmēģināju un salīdzināju ar atsauksmēm vietnē Youtube. Sanācis tā, ka savā klasē šī ”BMW” automašīna ir arī pati ekonomiskākā, pateicoties tam, ka tā ir vieglais hibrīds. Šī ir koncerna ”BMW” patentēta tehnoloģija. Automobilis bremzējot uzlādē otru akumulatoru.

Kaut ko līdzīgu ”AUDI” dara ar A8 modeļiem – braucot pa bedrēm, amortizatoru kustība lādē akumulatoru. Līdz ar to amortizatori ir regulējami, pati mašīna tos regulē ļoti strauji. Tie var kļūt ļoti mīksti sekundes desmitdaļā un tikpat ātri tikt sacietināti. Tādējādi ne tikai lādē akumulatoru no amortizatoru iekšējas kustības, bet arī mašīnas videokamera filmē ceļu sev priekšā un visu šo informāciju nodod ”BMW” serveriem.

Nākamo reizi, kad mašīna brauc pa šo ceļu vai tai vietā ir braucis kāds tāds pats gudrinieks ”BMW”, sistēma jau zina, kurā vietā ir bedres un laikus samīkstina amortizatoru tam ritenim, kuram trāpīsies šī bedre,” tehnoloģiju izskaidro mašīnas saimnieks.

Foto: Egons Zīverts

Tieši tāpat, braucot autopilotā, mašīna jau zinot, kurā līkumā ārējā mala jāsacietina, lai nesasvērtos. Zinot, kur būs jāpiebremzē, priekšējie amortizatori tiek sacietināti, lai mašīna nesasveras uz priekšu. Tāpat, strauji gāzējot, priekša neceļas gaisā.

”Principā braukšana ir tāda, kā citi saka, – kā ar gludekli. Auto nesveras ne uz sāniem, ne uz priekšu, bedru vietas atpazīst laikus.

Signāls uz amortizatoriem nonāk sekundes desmitdaļās, un tā šī mašīna krietni mazāk jūt bedres, izciļņus. Uz gulošajiem policistiem jāpiebremzē daudz mazāk,” atklāj R. Jonaitis.

Pats brauc, pats apstājas

Vēl viena ”BMW” patentētā tehnoloģija ir elektromotors. ”Tas izņem turbobedres. Automobilim ir vairākas turbīnas, un, strauji uzsākot braukt, visiem pārējiem dīzeļautomobiļiem, kurus esmu mēģinājis, nospiežot gāzes pedāli, kādu brītiņu auto domā. Ar īpašu ilgumu izcēlās ”AUDI” un ”VW” automašīnas. Šī iemesla dēļ ”Porsche” vairs neražo dīzeļus. Tā tie ir pieregulēti pēc ”dīzeļgeitas”, bet viņi nav izdomājuši, kā to atrisināt. ”BMW” ir izdomājis un patentējis šo tehnoloģiju.

Brīdī, kad ieslēdzas nākamā turbīna, citām automašīnām var just raustīšanos. Šeit visas bedres slāpē elektromotors. Tas dod papildu jaudu, strauji uzsākot braukt vai paātrinoties,” pastāsta Raimonds.

Elektromotoram pietiekot ar uzlādi, kas notiek braukšanas laikā, ārējā uzlāde nav paredzēta. Līdz ar to arī ir zemākais degvielas patēriņš visā klasē – pie divarpus tonnām svara tikai aptuveni 7 litri. Apbrīnojami, ka tai pašā laikā tas nodrošina 345 zirgspēkus.

”Braukšanas komforts ir maksimāli pārdomāts. Autopilots iekļauj visu, kas Eiropas Savienībā ir atļauts. Automobilis pilnībā pats parkojas visos virzienos, tur joslu, ieslēdzot pagriezienu, pats arī apdzen. Uztur ieregulēto ātrumu, atpazīst luksoforā sarkano gaismu,redzvisas priekšā un apkārt braucošās automašīnas, īpaši velosipēdistus. Auto pats reaģē uz visām situācijām. Sienā nevar iebraukt, tas laikus brīdina ar sarkanām gaismiņām un skaņas signāliem, bet, ja vadītājs neko nedara, tad pats nobremzē.

Automobilis arī pats uzsāk virzību pie krustojumiem, kad iedegas zaļā gaisma. Tiesa, pie mums Eiropā nav atļauts patstāvīgi uzsākt virzību, pārslēdzoties zaļajai gaismai. Sistēma kontrolē acis. Ja vadītājs skatās uz ceļu, tiek iedarbināts dzinējs, bet auto gaida, kad pieskarsies gāzes pedālim, tad tikai pats dara. Bez vadītāja darbībām ASV to paveic ”Teslas”,” pauž R. Jonaitis.

Foto: Egons Zīverts

Viņš esot izmēģinājis ”Tesla R”, kas esot gudrākā no teslām. Nepaticis, ka iekšējā apdare ir ļoti nabadzīga, rodoties sajūta, ka sēdi parastā, lētā automašīnā.

”Milzīgs pluss ”Teslai” ir gudrāks autopilots. Pašām jaudīgākajām ir ļoti straujš ieskrējiens, bet – cik to var izmantot? Tīri apšaubāmi. Viņi raksta, ka ir 2,9 sekundes, bet šī straujā uzrāviena nodrošināšanai gandrīz pusstundu iepriekš automašīna jāiesilda. Līdz ar to parastais ieskrējiens jau pietuvojas ”BMW” cipariem. Manējais līdz simtam ieskrienas piecās sekundēs. Tas ir vairāk nekā pietiekami divarpus tonnu smagai automašīnai.”

Uz apdzīšanu – sāniski

”BMW” ir septiņas vietas. Raimondam bijuši vairāki ”Mercedes” automobiļi, taču ”BMW” koncepcija tuvāka. Automašīna esot parocīgāka, sportiskāka.

Tai grozās arī aizmugurējās ass riteņi, tāpēc var apgriezties ļoti mazā rādiusā, lai gan automašīnas garums pārsniedz piecus metrus. ”Vadība un izgriešanās ir tāda, it kā brauktu ar mazogolfiņu. ”BMW” automobiļiem tas bija ļoti liels mīnuss, arī manam iepriekšējam X6, ka apgriešanās rādiuss bija ļoti liels, vismaz salīdzinot ar mersedesu. Tas ir labots, jo pakaļējie riteņi apgriežoties griežas pretējā virzienā. Uz apdzīšanu automobilis iet sāniski, savukārt līkumos aizmugurējās ass riteņi griežas uz otru pusi, lai neuzbrauktu uz apmales. Elektriskajai stūrei pietiek ar vienu nepilnu apgriezienu, lai sagrieztu pilnu stūres ratu,” viņš norāda.

R. Jonaiša automobilim ir maksimālā komplektācija, 7. sērijā ražotāji ieliek visu labāko. ”Ir ādas apdare, visi sēdekļi apsildāmi, tai skaitā arī trešajā rindā. Ir trīs televizori. Katrs pasažieris var regulēt sev klimatu. Ļoti daudz vietas kājām, īpaši otrajai rindai.

”BMW” ražo visērtākos sēdekļus. Tos nav pārspējis neviens. Ja nu vienīgi ”Maybach”. Savulaik man bija ”Bentley”, arī viņi neražo tik ērtus sēdekļus. Šajā ”BMW” sēdeklis regulējas 22 pozīcijās.

Tas ir mīksts, jebkuru detaļu var pieregulēt. Elektriskie sānu atbalsti, dažādos virzienos lokāms pagalvis, visas iedomājamās funkcijas, kas varētu būt krēslam, tur ir paredzētas,” viņš priecājas.

Automobilim ir divas panorāmas lūkas, elektriski izbīdāms āķis, bezroku bagāžas pārsega atvēršana. Auto prot par 7 centimetriem pacelties vai nosēsties pēc vajadzības. Pilns balss asistents, auto distances vadība no telefona, distances auto uzsildīšana, neiedarbinot dzinēju. Tas aprīkots ar automātiskām lāzera gaismām, kas izgaismo ceļu līdz 600 m. Salonā – ledusskapis, glāžu turētāji ar dzesēšanas un uzsildīšanas funkciju.

Foto: Egons Zīverts

Līdzīgi kā braucot ar elektromobili, nejūt pārnesumu pārslēgšanos. ”Lai ekonomētu degvielu, ”BMW” tieši šim modelim uztaisījis opciju, ka, noņemot kāju no gāzes pedāļa, dzinējs izslēdzas. Auto ripo brīvgaitā, pilnīgā klusumā un ar tādu lielu svaru var ļoti tālu aizripot, ietaupot degvielu.

Elektromobilim šai ziņā ir liels mīnuss, man nepatīk, ka, noņemot kāju no akseleratora, ieslēdzas rekuperācija, to izslēgt nevar, un mašīna raustās, neripo brīvi.

Daudz patīkamāk ir, ja mašīna ripo līgani,” atzīst Raimonds.

Patīkamu klusumu salonā nodrošina dubultie stikli, ļoti labs pakojums. ”Ārējos trokšņus nedzird, tikai spogulī var ieraudzīt zilās vai sarkanās gaismiņas. Dzird vien tad, kad piebrauc blakus. Ja to tā var nosaukt, tad tas ir mīnuss, ka laikus nevar neatliekamo palīdzību palaist garām,” viņš saka.

Mīļākajā krāsā

Tehnoloģiju ziņā ”BMW” vienmēr esot bijis priekšā citām luksusa automašīnām. Tāpēc no Eiropas mašīnām šīs esot visinteresantākās tiem, kam patīk tehnoloģijas.

Automobilis jau pa gabalu atpazīst savu atslēgu un, saimniekam pietuvojoties, atslēdz durvis. Promejot arī nekas nav jādara – izkāp un dodies, pēc mirkļa durvis ir ciet. Ja lūka palikusi vaļā un sāk pilināt, sensori uztver lietu un lūka aizveras. Vadītājam attālinoties, auto pats drošības dēļ aizver logus. ”Automašīna ir iemācīta domāt,” saka R. Jonaitis.

Pandēmija smagi skāra autobūvi, un jau aptuveni divus gadus nevar uzreiz iegādāties jaunu automobili ar pilnu komplektāciju. Raimondam teikts, ka pasūtīt varēs varbūt pēc pusgada, bet pats auto varētu būt pieejams pēc gada. ”Komplektējošo detaļu trūkuma dēļ bieži vien nevar automobilī ielikt sēdekļu apsildi vai masāžas funkciju. Biju apbēdināts, ka tik daudz laika iztērēts, lai saprastu, kura ir labākā automašīna, bet pasūtīt to nevar. Izdevās atrast Vācijā pie ”BMW” dīlera demo automašīnu, kas bija rezervēta, bet cilvēks nebija varējis par to samaksāt.

Mašīna bija nostāvējusi, simtprocentīgi nokomplektēta Vācijas tirgum, kas arī ir forši, turklāt vienā no manām mīļākajām krāsām. Tā ir jauna, tikai divus gadus ”BMW” to krāso.

Veiksmīgi iznāca šo automašīnu nopirkt,” priecājas saimnieks.

Garantijas remonta nav bijis, tāpēc Raimonds nevarot pateikt, vai mūsu bedrainie ceļi nekaitē Vācijas tirgum ražotajai tehnoloģiju pārpilnajai mašīnai. ”Labi ir, vairāk uzlādē,” viņš smejas, ”bedres ir pozitīvs moments.”

Foto: Egons Zīverts

Parasti ar automašīnu viņš braucot trīs līdz piecus gadus. ”Autozinātnē pēc šāda perioda ievieš jaunas tehnoloģijas. Necenšos vairs pirkt tik tikko izlaistas automašīnas, ir slikta pieredze. Tad ik pēc mēneša var braukt uz garantijas servisu, lien ārā visas ”bērnu slimības”, speciāli jādodas uz Rīgu. Cenšos pirkt automašīnu, kuru ražo jau gadu, lai nepilnības būtu novērstas,” stāsta R. Jonaitis.

Slikta pieredze viņam esot arī ar automašīnas pasūtīšanu Latvijā – tad ir vairāk to kaišu, nekā ja pasūta Vācijā. ”Varbūt tagad esam vairāk integrējušies Eiropas tirgū un vairs tā nav, bet atmiņas ir saglabājušās,” viņš atzīmē.

Raimonda Jonaiša ”BMW” X7 40d

  • ”Individual” sērija.
  • 2020. g. izl.
  • Dīzelis/vieglais hibrīds.
  • 345 ZS.
  • Vidējais patēriņš – 7,5 l/100 km.
  • Astoņu pakāpju automātiskā pārnesumu kārba.
  • Krāsa – Manhetena.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz