Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Reģionālā maršrutu tīkla tarifu izlīdzināšana Kurzemes iedzīvotājus būtiski neietekmēs

Reģionālā maršrutu tīkla tarifu izlīdzināšana Kurzemes iedzīvotājus būtiski neietekmēs
Foto: liepajniekiem.lv
28.07.2015 11:49

liepajniekiem.lv

Pildot valdības deklarācijā izvirzītās
prasības – pilnveidot pasažieru pārvadājumu sistēmu, Autotransporta
direkcija uzsākusi
pakāpenisku reģionālo maršrutu tarifu izlīdzināšanu. Plānots, ka tarifu
politika visā valstī tiks vienādota trīs gadu laikā, un pirmās izmaiņas tiks
ieviestas šā gada septembrī, portālu informē Autotransporta direkcijas komunikācijas speciāliste Zane Plone. Ieviešot vienotu tarifu aprēķināšanas metodiku,
iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā – reģionālo maršrutu
autobusos – maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams izstrādāt
lojalitātes programmas, lai regulārie pasažieri par braucienu maksātu lētāk.
Pašreizējie tarifi ir atšķirīgi katrā reģionā, tādēļ paredzams, ka to
izlīdzināšanas procesā atsevišķos novados biļetes cena samazināsies, citos –
paliks nemainīga vai nedaudz palielināsies.

Lielākajā daļā Kurzemes reģiona teritorijas braukšanas maksa reģionālo maršrutu autobusos ir līdzīga, tādēļ tarifu izlīdzināšana lielāko daļu Kurzemes iedzīvotāju būtiski neietekmēs. Piemēram, Liepājas, Ventspils, Kuldīgas un Saldus pilsētu teritorijās biļetes cena brauciena sākumā paliks nemainīga,bet ārpus pilsētu teritorijas,mērojot garākas distances, braukšanas maksa vairākos posmos samazināsies. Nedaudz citādāka situācija ir Aizputē un Priekulē, kur vēsturiski ir saglabājusies zema minimālā braukšanas maksa, tādēļ tarifu izlīdzināšanas rezultātā tās pieaugums būs nedaudz lielāks – līdz 25 eiro centiem. Neliels biļetes cenas palielinājums daudzviet Kurzemes reģionā būs vidēja attāluma braucienos, kas ir garumā aptuveni no septiņiem līdz 40 kilometriem. Iedzīvotāji, kuri ikdienā izmanto sabiedrisko transportu, biļešu cenu kāpumu neizjutīs, jo paredzēts ieviest abonementa biļeti, kuru iegādājoties, maksa par braucienu būs zemāka.

Piesaistot ekspertus un tiekoties ar vietējām pašvaldībām, Autotransporta direkcija ir sagatavojusi
tarifu vienādošanas koncepciju, kas veidota, lai jaunie nosacījumi būtiski
neietekmētu biļetes cenu, līdz ar to – sabiedriskajā transportā pārvadāto
pasažieru skaitu. Braukšanas maksu plānots veidot tā, lai visi Latvijas
iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā
transportā maksātu vienādi. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, būs
iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļeti un
dažādas atlaižu programmas, kā arī perspektīvā ieviest vienotu biļeti, kas
paredzēta braucienam gan ar autobusu, gan vilcienu.

Paredzams, ka cenas pieaugs reģionos,
kur esošo pārvadātāju braukšanas maksa ir būtiski zemāka par vidējo tarifu
valstī. Vietās, kur tarifu izlīdzināšanas rezultātā braukšanas maksa
paaugstināsies, sadārdzinājums pārsvarā būs no pieciem līdz 15 eiro centiem,
izņemot minimālās braukšanas maksas posmus, savukārt garākā distancē maksa par braucienu
samazināsies.

”Vienotas braukšanas maksas ieviešana ir viena no galvenajām
prioritātēm nākamo trīs gadu laikā. Vienota tarifu izveide pasažieriem
sniegs gan tūlītējus ieguvumus, gan arī papildu labumus ilgtermiņā, jo
regulārajiem pasažieriem būs iespēja maksāt par braucienu lētāk, iegādājoties
abonementa biļetes, savukārt tiem, kuriem no vienas pilsētas uz otru ērtāk tikt
ar vilcienu, bet pēc tam no dzelzceļa stacijas līdz mājām – ar autobusu, būs
iespēja iegādāties vienu biļeti visam braucienam. Mēs esam paveikuši lielu
darbu, dodoties pie Latvijas pašvaldībām skaidrot, kā jaunā tarifu
aprēķināšanas politika ietekmēs viņu teritorijas iedzīvotājus, kā arī kopīgi
rast piemērotāko variantu vienotu tarifu ieviešanai konkrētā reģionā. Tāpat esam vērsušies pie
pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai izvērtētu, cik lielā mērā
tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Iegūstot attiecīgo
informāciju, varēsim spriest par iespējām pielāgot atsevišķus reisus vai
maršrutus skolēnu vajadzībām un izstrādāt speciālas atlaižu programmas,”
uzsver Autotransporta direkcijas
valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienoto braukšanas tarifu plānots
veidot divās daļās – braucienam līdz 33 kilometriem vidējā maksa par katru
brauciena kilometru būs 0,0569 eiro, bet, braucot ar sabiedrisko transportu
garākos ceļa posmos, biļetes cena tiks aprēķināta pēc formulas 0,71 eiro plus
0,0356 eiro par katru nobraukto kilometru. Savukārt minimālo braukšanas maksu
plānots diferencēt atkarībā no attīstības centra līmeņa – galvaspilsētā
minimālā braukšanas maksa nebūs mazāka par 0,80 eiro; republikas nozīmes
pilsētās – 0,60 eiro, reģionālās nozīmes centros – 0,50 eiro, pārējā valsts teritorijā
– 0,40 eiro. Reģionos, kur jau vēsturiski minimālā braukšanas maksa bijusi ļoti
zema, ir panākta vienošanās ar pašvaldībām par starpposma ieviešanu minimālās
braukšanas maksas vienādošanā.

Šobrīd reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos ir 24 dažādi braukšanas
tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi. Esošie tarifi atšķiras ne
tikai reģionālās nozīmes pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam
dažādās teritorijās. Šāda kārtība nav efektīva un ilgtspējīga, jo tā ir
sarežģīta ne tikai pašiem pakalpojumu sniedzējiem, bet arī nevienlīdzīga
attiecībā pret pasažieriem.

Arī turpmāk pirmsskolas vecuma bērni, bāreņi, bez vecāku gādības
palikušie bērni, personas ar invaliditāti, politiski represētie un nacionālās
pretošanās kustības dalībnieki sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs
izmantot bez maksas. Autotransporta direkcija
atgādinām, ka attiecīgajām personu grupām, braucot sabiedriskajā transportā, ir
jāņem biļetes ar nulles vērtību.

Autotransporta
direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja
starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu
uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri
veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina
vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir
īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu
nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus
tās.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz