Sapnis par lidošanu piepildās
"Kurzemes Vārds"
Pa vienai baltai strīpiņai uz Pilotu akadēmijas studenta formastērpa uzplečiem nozīmē – ir lidojis patstāvīgi. Pirmo reizi tas notika divpadsmitajā lidošanas nodarbībā, tādēļ tā ir diena, kas paliek atmiņā – stāsta nākamais pilots Jānis Leimanis. Viņa un kursabiedru treniņu pamata bāze ir modernā Liepājas lidosta.
”Nebija tik traki. Paceļas, riņķītis apkārt, un lidojam lejā,” viņš atceras pirmo patstāvīgo lidojumu. Viņš ir viens no divpadsmit ”Air Baltic” Pilotu akadēmijas pirmās grupas studentiem, kuri mācības sākuši pavasarī, savukārt jūlijā jaunie lidotāji sāka praktiskos treniņus, par pamata bāzi izmantojot Liepājas lidostu. Lai iegūtu komercpilota licenci, bez dažādām teorētiskajām zināšanām nepieciešama prakse – jāpavada 209 stundas gaisā. Jānis šovasar un šoruden jau paspējis sakrāt 53 lidošanas stundas. Jāņa mērķis ir kļūt par lidmašīnas kapteini. Mācību ilgums komercpilota licences iegūšanai ir divi gadi. Pēc tam vēl sekos divu mēnešu mācības, lai apgūtu konkrētas lidmašīnas vadību – tas varētu būt bombardieris vai airbuss, ar kādiem pasažierus pārvadā ”Air Baltic”.
Stjuartu un pilotu mācību centru nacionālā lidsabiedrība ”Air Baltic” izveidoja jau pirms vairākiem gadiem pie Rīgas lidostas – stāsta aviokompānijas lidojumu vadības vecākais viceprezidents, ”Air Baltic” meitas uzņēmuma ”Air Baltic Training” valdes loceklis Pauls Cālītis. ”Šopavasar no Latvijas Civilās Aviācijas Aģentūras saņēmām sertifikātu pilotu sākotnējai apmācībai. Pirms diviem gadiem saskatījām, ka ir īstais laiks to sākt darīt. Tam ir vairāki iemesli.”
Liepājas lidosta ir ārkārtīgi piemērota jauno gaisa kuģu stūrmaņu mācībām pretstatā Rīgai, kur ir ļoti intensīva komerclidojumu satiksme un maz brīvas gaisa telpas. Turpretī šeit debesis ir brīvas, gaisa satiksme niecīga. Šeit ir gan moderna, rekonstruēta lidosta, kura tehniski atbilst visām vajadzīgajām prasībām, apgādāta ar visām navigācijas iekārtām, kādas ir arī jāapgūst jaunajiem pilotiem – ideāla mājvieta pilotu skolai – saka P. Cālītis. Bet arī ”cilvēciski ir ļoti patīkami šeit atrasties, var just atsaucību no lidostas,” teic J. Leimanis, ”Liepājas lidosta ir fantastiska!”
Oktobrī mācības ir sākusi otrā Pilotu akadēmijas studentu grupa, bet trešajai vēl notiek atlase, mācības sāksies decembra beigās. Arī nākamgad uzņems vairākas grupas. Tā kā mācību lidmašīnas nav piemērotas lidošanai salā, novembra vidū Pilotu akadēmijas studenti pārcelsies uz Rīgu, lai pievērstos atkal zinībām telpās.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 7. novembra numurā.
#kvards-20181107-08#