Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sesks: Jaunais ostas pievadceļš ir pamats jaunu projektu attīstībai

Sesks: Jaunais ostas pievadceļš ir pamats jaunu projektu attīstībai
10.11.2010 16:32

Atslēgvārdi

Jaunais Liepājas ostas pievadceļš ir labs priekšnosacījums jaunu projektu attīstībai. Tā šodien, atklājot pievadceļu, kas savieno Liepājas-Rīgas šoseju ar Pulvera ielas apli Liepājā, sacīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes priekšsēdētājs, Liepājas mērs Uldis Sesks (Liepājas partija).

Sesks uzsvēra, ka jaunā pievadceļa atklāšana ir viens no signāliem, ka attīstības procesi Liepājā nav apsīkuši. “Klajā laukā izbūvēta jauna iela ir pamats, lai apkārt veidotos atkal jauni projekti. Jauns ceļš ap sevi rada dzīvību. Šī iela vēl nav atklāta satiksmei, bet jau top viens projekts saistībā tieši ar šīs ielas izbūvi. Mēs varētu satikties šeit pēc gada. Lauki ap šo ielu noteikti izskatīsies pavisam citādi – dzīvāki,” svinīgajā uzrunā sacīja Sesks.

Jaunais autoceļš izbūvēts paralēli dzelzceļa līnijai, un tas ievērojami uzlabos kravas transporta plūsmu Liepājas ostas virzienā. Liepājas ostas auto pievadceļš ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta “Liepājas ostas pievadceļi” viena no trim pēdējā daļa.

Realizējot projektu, izbūvēts pilnīgi jauns autoceļa posms 2,7 kilometru garumā, no kuriem 2,1 kilometrs ir divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veido divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās “ieskriešanās joslas” aptuveni 600 metru garumā. Tāpat izbūvētas caurtekas, jo šajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī izbūvēta apgaismojuma sistēma un pārbrauktuves.

Jaunais Liepājas ostas auto pievadceļš atvieglos iedzīvotāju un tranzīta uzņēmumu ikdienu, uzlabos transporta kustību un satiksmes drošību pilsētā. Protams, ka tik vērienīgu projektu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde nevar realizēt bez papildus finansējuma piesaistes, atzina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš, piebilstot, ka ES struktūrfondu un valsts finansējuma piesaiste infrastruktūras objektiem ir viena no galvenajām Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes prioritātēm.

Krieviņš uzslavēja veiksmīgo sadarbību ar projektētājiem, būvniekiem un būvuzraugu, kā rezultātā pilsēta ir ieguvusi pilnīgi jaunu, līdz šim nebijušu autoceļa posmu. Liepājas ostas auto pievadceļš atslogos arī Brīvības ielu, smago transportu novirzot uz Pulvera ielu.

Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja SIA “E.Daniševska birojs”. Būvdarbus veica SIA “Aizputes ceļinieks”, kas ar saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā. Līgumu ar konkursa uzvarētāju Liepājas SEZ pārvalde noslēdza 2009.gada decembrī, bet darbi tika sākti šī gada janvārī.

“Aizputes ceļinieka” valdes priekšsēdētājs Egils Muižulis pastāstīja, ka jaunais autoceļš būvēts atbilstoši izstrādātajam projektam, stingrā būvuzrauga pārraudzībā un veiksmīgā sadarbībā ar pasūtītāju Liepājas SEZ pārvaldi. Jaunais autoceļš jau projektēts smagā transporta plūsmai un intensīvai satiksmei. Būvējot stingri ievērotas prasības. Saskaņā ar projektu virskārtai uzklāts asfalta segums – šķembu mastika -, kas ir īpaši izturīgs. Kā paredzēja projektētājs, seguma virskārtā izmantotas izvirduma iežu šķembas no Skandināvijas.

Muižulis atzina, ka jaunā autoceļu posma būvdarbus apgrūtināja un nedaudz iekavēja vēstures mantojums – sprādzienbīstami priekšmeti no Otrā pasaules kara laikiem, kas periodiski tika atrasti būvniecības laikā.

“Liepājas ostas pievadceļi” ir projekts, kas sastāv no trīs vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija. Projekta kopējās attiecināmās izmaksas 11,42 miljoni eiro (8,02 miljoni latu) bez pievienotās vērības nodokļa (PVN), no kurām 8,5 miljoni eiro (5,97 miljoni latu) ir ES Kohēzijas fonda finansējums. Liepājas ostas auto pievadceļa attiecināmās izmaksas 1,94 miljoni eiro (1,36 miljoni latu) bez PVN. Projektu līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde un Liepājas dome.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz