Skolniecei jāpērk autobusa biļete, jo sistēma “nezina”, ka ir darbdiena
Bērnam liels stress un nelikumīgi iekasēta nauda par diviem braucieniem, lai gan meitenei bija Liepājas pilsētas un Grobiņas maršrutu vienotā braukšanas kartīte – par šādu nepatīkamu atgadījumu redakcijai pavēstīja Liepājas O. Kalpaka 15. vidusskolas skolnieces māmiņa Jana Jesere.

"Kurzemes Vārds"
Pie vainas bijusi laikus nepārregulēta braukšanas karšu nolasīšanas sistēma, atzīst ”Liepājas autobusu parkā”.
Sestdien, 20. maijā, valstī bija no 5. maija pārceltā darbdiena, līdz ar to arī bērniem bija jādodas uz skolu.
Janas meita vienoto Liepājas un Grobiņas maršrutu braukšanas karti uzrādījusi, pulksten 7.50 iekāpjot autobusā Grobiņā, Celtnieku ielas galā. ”Šoferis pateicis – jā, ir darbdiena, bet es braucu pēc sestdienas grafika un ir jāpērk biļete.
Meita nobijās un samaksāja. Bija tik satraukusies, ka pēc tam nopirka biļeti arī Liepājā,” pastāstīja māmiņa.
Viņa piezvanījusi uz ”Liepājas autobusu parka” (LAP) informatīvo tālruni, kur paskaidrots, ka braukšanas kartīte esot spēkā un lai bērns atceļā nemaksājot par braucienu. ”Taču pulksten 12.05 Liepājā atkal ir tas pats šoferis un prasa pirkt biļeti!” sašutusi ir J. Jesere, kura ir neizpratnē, kāpēc problēma netika atrisināta.
Kad vēlreiz sazinājusies ar LAP, tur atbildēts, ka šo šoferi nevarot sazvanīt. ”Kas tad tā ir par lietu? Un ja meitai nebūtu naudas biļetei, kas tad būtu noticis?” pauda māmiņa.
LAP trīs dienas gatavoja atbildi uz ”Kurzemes Vārda” uzdoto jautājumu, kāpēc skolniecei, uzrādot derīgu braukšanas dokumentu, tomēr lika pirkt biļeti.
”Sistēma, kas lasa braukšanas kartes, konkrētajā dienā nevalidēja braucienu, jo karte ir paredzēta tikai darba dienām,
kā arī nebija iespējams veikt ārpuskārtas sistēmas iestatījumu maiņu,” šādu skaidrojumu saņēmām no LAP valdes.
LAP individuāli sazinās ar pasažieriem, kas par šo situāciju vērsušies pie pārvadātāja, lai izskaidrotu situāciju un iespēju atmaksāt naudu par iegādāto biļeti.
Arī uz redakciju piezvanīja LAP pārstāve Laima Kutuzova. ”Gribu paskaidrot, ka tas netika speciāli darīts. Sistēma ir ieviesta nesen, un pirmo reizi iekrita pārceltā darbdiena. Būtu bijis jādod rīkojums programmētājiem pārprogrammēt, ka darba diena ir 20. maijā, bet brīvdiena – 5. maijā, citādi aparāts kartiņu neņem pretī,” viņa pastāstīja.
Cilvēkus, kuriem 20. maijā nācies iegādāties biļetes, LAP aicina tās iesniegt uzņēmumam, lai saņemtu atpakaļ iztērēto naudu.
LAP darbinieki problēmu pārrunājuši ar Liepājas pašvaldības sabiedriskā transporta aģentūru un strādāšot pie risinājumiem, lai nākotnē laikus ievadītu sistēmā valstī pārceltās darbdienas.