Stingrāk kontrolē biļešu izsniegšanu
"Kurzemes Vārds"
Autotransporta direkcija (AD) sākusi kampaņu “Neapzodz sevi – paņem biļeti!”, aicinot pasažierus pieprasīt autobusu vadītājiem un paņemt atbilstošu biļeti. Tikai tā var parādīt, ka pasažieriem konkrēts reiss patiešām ir vajadzīgs. AD izveidotajā kartē ar maršrutiem, kuros biļešu neņemšanas dēļ varētu pārskatīt autobusu kursēšanas biežumu, ir arī “Liepāja – Rīga” un “Liepāja – Saldus”, kuros viens no pārvadātājiem ir Liepājas Autobusu parks (LAP).
“Ne mēs vieni šeit braucam, ved arī “Nordeka”,” kartes datus komentē LAP izpilddirektors Māris Ārbergs. “Atsevišķi gadījumi ir bijuši, esam tos izskatījuši. Bet par maršrutu slēgšanu nevar būt ne runas. Tas, kas ticis optimizēts, nav bijis biļešu neizsniegšanas dēļ, bet gan mazā pasažieru skaita dēļ – tā notiek visā valstī.” Arī LAP esot iesaistījies kampaņā, kas mudina pasažierus ņemt biļetes, esot izlīmētas šīs akcijas uzlīmes. “Arī pasažieriem ir jāuzņemas sava atbildība. Tāpat kā veikalā ir jāpārliecinās, ko tu pērc. Jāskatās, vai biļete izdota līdz attiecīgajai pieturai. Kļūdas var būt un ir bijušas, bet nedomāju, ka ar šo akciju slēgs kādus maršrutus,” uzskata LAP izpilddirektors.
AD ir izveidojusi atbildīgāko pārvadātāju TOP 10 Latvijā. Tajā iekļauta arī AS “Nordeka”.
Šobrīd aptuveni 5% no kopumā 1060 reģionālo autobusu maršrutu ir konstatēti regulāri biļešu tirdzniecības pārkāpumi un saņemtas pasažieru sūdzības. Biļešu tirdzniecības pārkāpumi lielākoties notiek vienos un tajos pašos maršrutos, turklāt tādos, kur autobusi kursē ļoti bieži. “Esam pastiprinājuši kontroles apjomu, tomēr daļa šoferu apmainās ar informāciju par kontroles atrašanās vietu saziņas lietotnē WhatsApp. Tieši šādu autobusa vadītāju dēļ mēs esam spiesti vērsties pie pasažieriem, aicinot pievērst uzmanību šai problēmai un ziņot par to mums,” uzsver AD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621.