Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Trīs gadus pēc traģēdijas Brīvības ielas pārbrauktuvei uzliek barjeras

Trīs gadus pēc traģēdijas Brīvības ielas pārbrauktuvei uzliek barjeras
Turpmāk automātiskā barjera Brīvības un Pulvera ielas krustojumā liegs autovadītājiem traukties pāri dzelzceļa sliedēm pie aizliedzošā signāla. (Foto: Egons Zīverts)
10.09.2020 06:00

Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

Dzelzceļa pārbrauktuve Brīvības un Pulvera ielas krustojumā netālu no Liepājas robežas nupat aprīkota ar automātiskajām barjerām un videonovērošanas sistēmu.

Pirms trim gadiem uz minētās dzelzceļa pārbrauktuves notika traģisks negadījums – vieglās automašīnas un vilciena sadursmē gāja bojā divi cilvēki un suns. Toreiz negadījuma aculiecinieki laikrakstam stāstīja, ka automašīna pie luksofora sarkanā signāla lielā ātrumā šķērsojusi pārbrauktuvi. Negadījumā iesaistītās lokomotīves vadītājs liecinājis, ka, pārkāpjot noteikumus, pie luksofora aizliedzošā signāla pārbrauktuvi šķērsojušas trīs automašīnas – pirmās divas paspējušas, trešā sadūrusies ar vilcienu.

Traģēdija aktualizēja jautājumu: kāpēc minētā pārbrauktuve nav aprīkota ar barjeru? “Latvijas dzelzceļš” tad skaidroja, ka kārtība, kādā ierīkojamas, aprīkojamas, apkalpojamas un slēdzamas dzelzceļa pārbrauktuves, nosaka Ministru kabineta noteikumi. Proti, barjeras nepieciešamība tiek izvērtēta pēc vairākiem kritērijiem, un attiecīgi vietā, kur notika automašīnas un vilciena sadursme, aizsargbarjeras pēc MK noteikumiem neesot nepieciešamas.

Tad kāpēc trīs gadus pēc traģēdijas šlagbaums tomēr uzlikts? “Latvijas dzelzceļa” pārstāve Ella Pētermane norāda, ka uzņēmums ir atbildīgs par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu Latvijā, tostarp par sliežu ceļu drošu šķērsošanu. Lai paaugstinātu satiksmes drošību uz dzelzceļa pārbrauktuvēm, “Latvijas dzelzceļš” ik gadu uzlabojot un modernizējot infrastruktūras objektus. Pārbrauktuve Nr. 739 Liepājā, Brīvības ielā, ar automātiskām barjerām un videonovērošanas sistēmu aprīkota, ņemot vērā intensīvo satiksmi šajā vietā.

Bīstamas neregulējamas un ar barjerām neaprīkotas dzelzceļa pārbrauktuves kā viena no risināmām problēmām šī gada februārī minēta Liepājas attīstības programmas 2021.–2027. gadam izstrādes tematiskajā darba grupā, kurā diskutēja par drošību, pastāsta CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons. “Darba grupā tika aktualizēts jautājums tieši par šīs pārbrauktuves aprīkošanu ar barjeru. Arī es no CSDD puses devu tam pozitīvu vērtējumu. Līdz tam pie šīs Brīvības ielas pārbrauktuves bija jāseko līdzi luksofora signāliem.

Taču mēs labi atceramies nelaimes gadījumu, kas tur diemžēl notika. Cilvēki aizliedzošo signālu neievēroja, iespējams, saule iespīdēja acīs vai vienkārši to nerespektēja. Mans viedoklis vienmēr bijis tāds – ja mēs varam kaut ko uzlabot, lai izslēgtu arī šādas minimālas iespējas kaut ko neieraudzīt, tad tas ir tikai apsveicami. Turklāt sliežu ceļš šajā vietā ir ieslīps, līdz ar to autovadītājiem skatiens pa kreisi, lai pārliecinātos, ka netuvojas vilciens, ir apgrūtinošs. Ar aizsargbarjeru šķērsot pārbrauktuvi pie aizliedzošā signāla ir faktiski neiespējami,” spriež G. Ķirsons.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz