Turpinās Karostas tilta Ziemeļu daļas montāža
Aktīvi turpinās Karostas sagrautās tilta ziemeļu daļas montāžas darbi, kas notiek saskaņā ar darba grafiku un ir jāpabeidz līdz šā gada jūlija sākumam.
Liepājas SEZ pārvaldes noslēgtais līgums ar papildus vienošanos ar SIA “Rīgas tilti” paredz, ka tilts jānodod ekspluatācijā 2009. gada augustā.
Karostas tilta rekonstrukcija notiek pēc plānotā darba grafika un ne mirkli nav apstājusies. Kā norāda Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš,šobrīd jau var redzēt arī tilta ziemeļu daļas aprises, kas arī iedzīvotājiem dod pārliecību, ka augustā tilts tiks atvērts kājāmgājējiem un autotransportam. Šobrīd ir uzstādīts torņa celtnis, kas nodrošina izgatavoto tilta detaļu uzstādīšanu un montāžu. Tilta rekonstrukciju ievērojami aizkavēja 2006. gada 12. jūlijā notikušais negadījums, kad zem Gruzijas karoga peldošais tankuģis “Anna”, bojātas stūres iekārtas dēļ, ieskrēja izgriežamā Karostas tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.
G. Krieviņš arī uzsvēra, ka negadījums ievērojami sadārdzināja tilta rekonstrukciju. Pirmkārt, eksperti tehnisko projektu lika papildināt ar abu tilta balstu stiprināšanu. Pēc tilta ziemeļu daļas demontāžas 2007. gada aprīlī, tika veikta atkārtota tilta apsekošana, kuras laikā tika konstatēts, ka negadījumā cietis tilta balsts. Lai nodrošinātu tilta nestspēju pēc rekonstrukcijas, būvinspekcija norādīja uz nepieciešamību abus balstus nostiprināt. Otrkārt, negadījumā tika sadragāta tilta izgriešanas mehānisms. Tā kā tilts būvēts pirms vairāk kā 100 gadiem, esošo izgriešanas mehānisms atjaunot nebija iespējams, tādēļ tika pasūtīta jaunu un moderna tilta vadības sistēma. Vēl tilta rekonstrukciju sadārdzināja metāla cenas, jo visas ziemeļu daļas detaļas bija jāizgatavo no jauna.
Būvdarbu ģenerāluzņēmējs SIA “Rīgas tilti” tehniskais direktors Guntis Briedis apstiprināja, ka par aptuveni 70% ir izgatavotas visas tilta ziemeļu daļas detaļas, kas pakāpeniski tiek piegādātas un uzstādītas. Montāžas darbus plānots pabeigt līdz jūlija sākumam. Ir izgatavota un piegādāta arī automatizētā tilta vadības sistēma, kas ir moderna un ļaus tiltu ātrāk izgriezt. Līdz augustam plānots izbūvēt brauktuvi un ietves, kā arī noregulēt tiltu. Pilnībā Karostas tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada augusta beigām.
Projekts tiek finansēts no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī valsts, pašvaldības un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta. Ņemot vērā patiesās Karostas tilta sagrautās ziemeļu daļas atjaunošanas un rekonstrukcijas izmaksas, Liepājas SEZ pārvalde palielināja prasības summu par negadījumā nodarīto zaudējumu piedziņu, jo palielinājās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunošanas izmaksas. Prasības summa ir 2 516 416 eiro.
Līvija Dzērve,
Liepājas SEZ Sabiedrisko attiecību speciāliste