Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Turpinās Karostas tilta Ziemeļu daļas montāža

Turpinās Karostas tilta Ziemeļu daļas montāža
19.05.2009 16:52

Atslēgvārdi

Aktīvi turpinās Karostas sagrautās tilta ziemeļu daļas montāžas darbi, kas notiek saskaņā ar darba grafiku un ir jāpabeidz līdz šā gada jūlija sākumam. 

Liepājas SEZ pārvaldes noslēgtais līgums ar papildus vienošanos ar SIA “Rīgas tilti” paredz, ka tilts jānodod  ekspluatācijā 2009. gada augustā.

Karostas tilta rekonstrukcija notiek pēc plānotā darba grafika un ne mirkli nav apstājusies. Kā norāda Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš,šobrīd jau var redzēt arī tilta ziemeļu daļas aprises, kas arī iedzīvotājiem dod pārliecību, ka augustā tilts tiks atvērts kājāmgājējiem un autotransportam. Šobrīd ir uzstādīts torņa celtnis, kas nodrošina izgatavoto tilta detaļu uzstādīšanu un montāžu. Tilta rekonstrukciju ievērojami aizkavēja 2006. gada 12. jūlijā notikušais negadījums, kad zem Gruzijas karoga peldošais tankuģis “Anna”, bojātas stūres iekārtas dēļ, ieskrēja izgriežamā Karostas tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.  

G. Krieviņš arī uzsvēra, ka negadījums ievērojami sadārdzināja tilta rekonstrukciju. Pirmkārt, eksperti tehnisko projektu lika papildināt ar abu tilta balstu stiprināšanu. Pēc tilta ziemeļu daļas demontāžas 2007. gada aprīlī, tika veikta atkārtota tilta apsekošana, kuras laikā tika konstatēts, ka negadījumā cietis tilta balsts. Lai nodrošinātu tilta nestspēju pēc rekonstrukcijas, būvinspekcija norādīja uz nepieciešamību abus balstus nostiprināt. Otrkārt, negadījumā tika sadragāta tilta izgriešanas mehānisms. Tā kā tilts būvēts pirms vairāk kā 100 gadiem, esošo izgriešanas mehānisms atjaunot nebija iespējams, tādēļ tika pasūtīta jaunu un moderna tilta vadības sistēma. Vēl tilta rekonstrukciju sadārdzināja metāla cenas, jo visas ziemeļu daļas detaļas bija jāizgatavo no jauna.

Būvdarbu ģenerāluzņēmējs SIA “Rīgas tilti” tehniskais direktors Guntis Briedis apstiprināja, ka par aptuveni 70% ir izgatavotas visas tilta ziemeļu daļas detaļas, kas pakāpeniski tiek piegādātas un uzstādītas.  Montāžas darbus plānots pabeigt līdz jūlija sākumam. Ir izgatavota un piegādāta arī automatizētā tilta vadības sistēma, kas ir moderna un ļaus tiltu ātrāk izgriezt. Līdz augustam plānots izbūvēt brauktuvi un ietves, kā arī noregulēt tiltu. Pilnībā Karostas tilta rekonstrukcija jāpabeidz  līdz šā gada augusta beigām.   

Projekts tiek finansēts no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī valsts, pašvaldības un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta. Ņemot vērā patiesās Karostas tilta sagrautās ziemeļu daļas atjaunošanas un rekonstrukcijas izmaksas,  Liepājas SEZ pārvalde  palielināja prasības summu par negadījumā nodarīto zaudējumu piedziņu, jo palielinājās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunošanas izmaksas. Prasības summa ir  2 516 416 eiro.

Līvija Dzērve,
Liepājas SEZ Sabiedrisko attiecību speciāliste

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz