Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vajag iepriekš “izkost”, kur iet un braukt. Satiksmes izmaiņas sarežģī dzīvi gan gājējiem, gan autovadītājiem

Satiksmes izmaiņas Uliha ielas un Kūrmājas prospekta krustojuma pārbūves dēļ šonedēļ dzīvi vairāk sarežģījušas gājējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem. Lai arī Graudu ielā iet pāri Vītolu ielai vietā, kur gājēju pārejas nav, tagad aizliegts, cilvēki kāpj uz brauktuves un ķer mirkļus, kad no Vītolu ielas neviens nebrauc.

Vajag iepriekš “izkost”, kur iet un braukt. Satiksmes izmaiņas sarežģī dzīvi gan gājējiem, gan autovadītājiem
Foto: Egons Zīverts
21.06.2023 06:07

liepajniekiem.lv

Gājēju plūsma ir novirzīta pa trim gājēju pārejām, kas aizved gar Graudu ielas nepāra numuru pusi. Lai cilvēki neietu neatļautajā vietā, ir uzlikti žogi un zīmes.

Portāls liepajniekiem.lv novēroja, ka cilvēki lielākoties sētu apiet pa ielu un pat līdz minūtei stāv un gaida, kad viņus palaidīs no Vītolu ielas braucošais transports.

Krustojumā satiktā liepājniece Katja atzīst, ka tagad grūtības pārvietoties esot visā pilsētā. ”Ir jauki, ka pēc remonta viss būs skaisti, bet katru dienu, kad kaut kur ej vai brauc, pēkšņi ceļā ir kaut kāda problēma un nezini, kurp doties,” viņa saka.

Graudu un Vītolu ielas krustojums esot ļoti sarežģīta vieta, jo ”neviens nesaprot, kam jābrauc un kam jāstāv”.

Pirmdien ar bērna ratiem braukusi tā, kā gājējiem norādīts, bet neesot viegli ar ratiem pa bruģi.

Arī Ļuba un Ļena piktas par sētu un ierobežojumiem. ”Kā vasara klāt, tā sākas remonts! Visa pilsēta izrakta. Trīs gadus gājām apkārt, lai nokļūtu pludmalē, tagad centrā tāpat,” pukojas sievietes.

Pa Pasta ielu atbraukušais Osvalds apgriež auto un novieto stāvvietā. ”Kur man vajag, tur es tieku, tikko vienkārši meklēju, kur mašīnu novietot,” kungs nosmejas.

Sarežģījumi esot jāpārdzīvo, jo kā tad citādi var ielas saremontēt? ”Kad pierod un zina, kur kas ir ciet, tad vienmēr var braukt citur. Bet tas ir jāzina, paiet laiks, kamēr visu izkod,” viņš piebilst.

Gājējiem šeit nebūtu jāšķērso iela, lai nekavētu autovadītājus apbraukt remontdarbus. Liepājas pašvaldībā domāšot, vai ir vēl citi drošības risinājumi bez sētas. Foto: Egons Zīverts

Risinājums satiksmes novirzīšanai, kamēr Uliha ielas un Kūrmājas prospekta krustojumā izbūvē rotācijas apli, esot ilgi meklēts.

Atrastais esot vislabākais iespējamais variants, uzskata Liepājas pašvaldības izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš. ”Jāuzteic arī iedzīvotāji, kuri paši atraduši alternatīvas apraukšanas iespējas.

Pats izbraucu, satiksme kustējās raiti. Uz kādu brīdi ir vairāk mašīnu, kad pieturā apstājas autobuss,” viņš norāda.

Viņš arī atzīst, ka gājējiem ir jāiet garāks ceļš, bet šis risinājums esot saskaņots ar VSIA ”Latvijas Valsts ceļi”. Izpilddirektora vietnieks teic, ka vēl pārrunāšot ar Komunālo pārvaldi iespējas, kā radīt papildu drošību gājējiem. ”Labā lieta ir tā, ka šajā krustojumā no Vītolu ielas ir tikai izbraukšana, iebraukšanas nav, tāpēc transporta plūsma ir tikai vienā virzienā, gājējiem ir tomēr drošāk,” pauž D. Jēriņš.

Viņš cer, ka būvuzņēmējam darbā neradīsies kādas neparedzētas aizķeršanās un apļveida krustojums jau augusta sākumā dos satiksmes uzlabojumus.

Vēl šogad paredzēta Graudu un Jūras ielas krustojuma pārbūve.

Izmaiņas 6. un 25. autobusa maršrutos pirmdienas rītā pasažieriem radījušas jucekli, jo cilvēki, iepriekš izlasījuši par pieturas pārcelšanu uz Elkoņu ielu, tur to neatrada un ar izbrīnu skatījās, ka autobuss aizbrauc pa vecam.

”Vecajā vietā bija rakstīts, ka slēgta, bet autobuss aizbrauca, kā agrāk,”

norāda vakar pieturā sastaptā liepājniece Loreta, kurai izmaiņu dēļ uz pieturu tagad tālāk jāiet.

Liepājas sabiedriskā transporta aģentūras direktora pienākumu izpildītājs Toms Malkevičs skaidro, ka Elkoņu iela ir samērā šaura. Tāpēc ar būvnieku SIA ”CTB” bijusi vienošanās – kamēr pirmdien iela nav atbrīvota no stāvošām automašīnām, autobuss kursē pa agrāko maršrutu līdz brīdim, kad pa Elkoņu ielu fiziski varēs izbraukt, un pieturu nepārceļ.

”Pietura atrodas tur, kur novietota pieturas zīme. Ja kāds stāv kaut kur ielas malā un gaida, ka autobuss piestās, tā jau nenotiek. Zīme bija vecajā vietā līdz aptuveni pulksten 10–11,” viņš pastāsta.

”Bet ja līst lietus?” Loreta norāda, ka pieturvieta nav aprīkota ar jumtiņu. Šeit nav arī soliņa, kur vecākiem cilvēkiem piesēst, nav urnas gružiem. ”Gružkaste un soliņš jau ir ceļā,” vēsta T. Malkevičs, par to vienojušies ar Komunālo pārvaldi. Taču pagaidu pieturvietas nekad netiekot aprīkotas ar nojumēm, jo tās ir tikai uz laiku, un šādas būves nemaz tā visur nevarot izvietot.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz