Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vakar klusa ieliņa, šodien – brauc virsū. Liepājnieku domas par satiksmi pilsētā

Jūlijs Liepājā un apkārtnē satiksmes drošības jomā iezīmējies nelāgi – daudz negadījumu, kuros cietuši tieši mazāk aizsargātie cilvēki, kuri iet kājām, brauc ar velosipēdu vai elektroskrejriteni. Diemžēl satraumēti arī bērni, kas vasarā vairāk uzturas laukā. Jau ierasti Liepājas ielās ir daudz viesu, un pašlaik papildus tam līdz gada beigām remontam slēgtas centra ielas un notiek nemitīgas satiksmes organizācijas izmaiņas.

Vakar klusa ieliņa, šodien – brauc virsū. Liepājnieku domas par satiksmi pilsētā
Līdz gada beigām turpināsies Lielās ielas pārbūve, satiksmei slēgts arī Rīgas ielas posms. (Foto: Ģirts Gertsons)
Līdz gada beigām turpināsies Lielās ielas pārbūve, satiksmei slēgts arī Rīgas ielas posms. (Foto: Ģirts Gertsons)
02.08.2023 06:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Tas, ka pilsētas ielu kapitāla pārbūve vienlaikus vairākos objektos nokaitina gan braucējus, gan kājāmgājējus, nav nekāds jaunums.

Daļa apradusi ar pārmaiņām, citi joprojām skaišas par apbraukšanu vai gaidīšanu, piedevām ik dienu Liepājā ierodas tūristi vai masu pasākumu apmeklētāji, kuri apjūk un nervozē norāžu un pagaidu ceļa zīmju gūzmā.

Šoreiz liepājniekiem, kuri ikdienā pa pilsētu pārvietojas dažādos veidos, jautājām, cik droši viņi jūtas, kas cilvēkus apgrūtina un kādu viņi vēlētos redzēt satiksmes dalībnieku attieksmi citam pret citu.

“Lūdzu, ievērot pusotru metru!”

Katru dienu 20 kilometrus uz darbu ar velosipēdu mēro Una Niedre. Pusi maršruta – pa šoseju. Tad ir Grobiņas veloceliņš un ”veloceliņš līdz darbam – puslīdz”.

”Problēmas sākas tad, kad jāiekļūst centrā. Ja man divritenis paredzēts, lai ātri pārvietotos, tad šobrīd tas ir sarežģīti. Visu laiku ir jāskatās. Ja vakar vēl izbraucu pa klusu ieliņu, atrodot, kā apbraukt remonta vietas, tad šodien jau tur brauc mašīnas un ir jāuzmanās, lai man neuzbrauc virsū.

Īpaši pa mazām centra ieliņām nesas mašīnas, dažreiz iebrauc vienvirziena ielā pret ”ķieģeli”, tad jāmūk malā,”

viņa stāsta.

Diemžēl riteņbraucējus nerespektē arī kājāmgājēji. ”Speras pa veloceļu ar suņiem saitītē un bērniem, pēkšņi maina virzienu, uz ko nevar noreaģēt. Ātrumu diži neuzņemsi, un par kaut kādu trenēšanos vispār nevar runāt, atliek lēni ripināt,” pauž U. Niedre.

Viņa daudz braukusi ar velosipēdu ārzemēs. Polijā, Kiprā, Zviedrijā arī vietās, kur nav veloceliņu, satiksmes dalībnieki cits citu ļoti cienot, ir ļoti liela pietāte pret mazāk aizsargātajiem, kas pie mums vēl jāapgūst, jāmācās sadzīvot.

Pirms vairākiem gadiem Marokā Una jautājusi, kāpēc tur ir tā, ka jaunākā modeļa ”Tesla” uzgaidīs, līdz droši varēs apdzīt riteņbraucēju, nevis taurēs un liks vākties malā?

”Mums paskaidroja, ka tur ir cieņa pret jebkuru, vai tas ir vecs vīrs ar kazām, vai pajūgs. Visi satiksmē ir vienādi, vienalga, vai tev ir ”Tesla” vai vecs ēzelītis.

Tas mani toreiz ļoti pārsteidza. Tūrists ar riteni – vispār ”svētā govs”! Grupas vadītājs parāda ar roku, un izbraucam aplī. Pie mums kravas auto uztaurēs, lai vācies malā, nobrauks diezgan tuvu garām.

Man ir krekliņš ar uzrakstu uz muguras ”Lūdzu, ievērot pusotru metru!”. Taču tā nesanāk. Ja esmu pati pie auto stūres un redzu riteņbraucēju, es jau zinu, kā viņš brauks. Varbūt priekšā ir bedre vai plaisa asfaltā, kuru gribēs apbraukt, varbūt akmens,” spriež velobraucēja.

Pa Liepāju Una ar velosipēdu brauc jau 25 gadus un redz, ka pedāļu minēju kļūst arvien vairāk. ”Sākumā es braucu gandrīz vienīgā,” viņa smejas, ”reti kāds bija redzams. Protams, jo vairāk braucēju, jo vairāk negadījumu.

Pati ne vienmēr esmu gana uzmanīga, man jāatvainojas autobraucējiem, noteikti kādam esmu piegriezusi ceļu. Ir tā, ka tad, ja esi ar riteni, gribas braukt ātri, īpaši tad, ja ir sporta ritenis. Gribas, lai sirsniņa pastrādā un pienskābe iedzenas muskuļos.”

Una atzīst, ka pilsētas veloceliņiem vairs neesot nekāds gludais segums, diezgan jau izdangāti. Bruģītis skaisti izskatās, bet asfalts laikam būtu bijis vērtīgāks. Svētdienas braucējs varbūt traucējumus nejūt, bet ātri braucot gan.

Veloceļi bieži esot nenotīrīti, tos klāj smiltis. Ja strauji jābremzē, tad diez kas nav.

”Ar elektroskrejriteņiem sadzīvot līdz šim ir izdevies,” saka U. Niedre. ”Ir bijis nepatīkami atsist kāju pret nomestu skrejriteni. Kaut kā nepamanīju, ar kāju pedāli aizķēru. Ir jāuzmanās, neko nevar darīt. Slinkie riteņbraucēji viņi ir, īstie velosipēdisti viņus necieš par to, ka šiem slinkums mīties.”

Ratiņiem vajag ērtākus risinājumus

Divu bērnu māmiņa Ilze Zomerfelde pašlaik Liepājas ielās jūtoties droši. ”Ja pats esi piesardzīgs, skaties apkārt, nemeties pa galvu pa kaklu, tad, manuprāt, nav nekādu problēmu,” viņa saka.

Būvdarbu vietas varot apiet, visur varot tikt, sevišķi, ja pārvietojas ar zempapēžu apaviem. ”Mani bērni jau ir paaugušies, bet, iedomājoties par māmiņām ar ratiņiem, cilvēkiem ratiņkrēslos vai tiem, kam ir grūtības ar kustībām, gan gribētos ērtākus risinājumus, piemēram, tiltiņus no ietves uz brauktuvi, lēzenāku pāreju.

Man šķiet, ka būvnieki domā par gājējiem.

Piemēram, pie TC ”Kurzeme”, kur notiek visintensīvākie remontdarbi, gājēju pāreju pārbīda no vienas vietas uz citu, zīmes ir, lai saprastu, kur jāiet, žogs apkārt, lai cilvēki nemestos tur, kur nevajag. Labākas infrastruktūras vārdā mazliet jāpaciešas,” atzīmē Ilze.

Esot gan vietas, kur īsti nav skaidrs, kā jārīkojas. ”Zirņu ielā, kur satiksme sadalās, griežoties pa labi, mašīnām deg zaļā gaisma vienlaikus ar zaļo signālu gājēju luksoforā. Tur tā īsti neviens negrib apstāties, un es arī nemetos zem riteņiem. Starp citu, nogriežoties jebkur ir jālaiž gājēji, bet to, man šķiet, ievēro vismazāk jebkurā pilsētas daļā,” pauž māmiņa.

Arī gājēji neesot bez vainas. ”Graudu un Vītolu ielas krustojumā aizliegts šķērsot Vītolu ielu, mazliet lielāks līkums jāpaiet. Taču daži cilvēki negrib ievērot pagaidu nosacījumus, viņi grib, lai visi citi ievēro, bet paši nevēlas.

Iet pāri, mašīnām jābremzē, un satiksmes atvieglošanas vietā situācija kļūst tikai sarežģītāka,”

uzskata Ilze.

Iespējams, arī autovadītāji esot nervozāki, bet viņa nav ievērojusi, ka ”kāds kāptu ārā un otru lamātu. Kādreiz jau uzsignalizē arī ikdienā. Ir nācies braukt pa Uliha ielu lēnā vilcieniņa tempā. Brauc visi lēnāk, bet tiek uz priekšu. Ja nu kādam ir izaicinājums izlavierēt pa līkumiem, tad tie ir autobusu vadītāji ar lielajiem gabarītiem”.

K. Zāles laukumā jau iezīmējas aprises gājēju zonai, kas pēc rekonstrukcijas būs daudz plašāka un ērtāka. Foto: Ģirts Gertsons

Ilze ļoti daudz stāstot bērniem par drošību uz ceļa. ”Meitiņai nav vēl trīs gadi, un viņa ir jāķer pie rokas. Viņa gan zina, ka nevar šķērsot ielu, ir jāapstājas un jāpagaida mamma.

Saku bērniem, lai nestājas tik tuvu ielas malai un neuztrauc šoferus. Varbūt es par daudz viņiem uzticos un neskrienu katru reizi klāt, bet lielais brālis jau ir ļoti apzinīgs un prātīgs, zina par sarkano un zaļo gaismu,” pastāsta māmiņa.

Kopš Ilzei ir bērni, viņa ļoti piedomājot pie satiksmes noteikumu ievērošanas. ”Kādreiz ir situācija – deg sarkanais, bet uz abām pusēm pa kilometru nav nevienas mašīnas. Aizeju pāri, jo tas ir droši, lai gan neatbilst noteikumiem. Ja tur ir kāds ar bērnu, nekad tā nedarīšu, lai bērns redz, ka noteikumi ir jāievēro,” viņa pauž.

Galvenais – acu kontakts

Tas, kā tu jūtas satiksmē, ir atkarīgs no tā, cik pats esi pārliecināts par savām prasmēm un braukšanas stilu, domā fotogrāfs Ģirts Gertsons, kurš bieži darba uzdevumos pa Liepāju brauc ar savu elektroskrejriteni.

”Ar mašīnu tagad pilsētā grūti pārvietoties, visas trīs maģistrālās ielas ir ciet. Ar skūteri var daudz ātrāk tikt kaut kur, lai arī jābrauc apkārt, jo pa trotuāru vai veloceliņu var ātrāk tikt uz priekšu,” viņš norāda.

Infrastruktūrai, viņaprāt, esot mazāka loma, ”ne jau tā vainīga, ka skūteristi vai velosipēdisti sasitas”.

”Jā, bedrītes un plaisas ietekmē, jo skūteris ir grūtāk vadāms, nekā lielie riteņi. Diezgan grūti ir pabraukt pa veloceļu bruģīšiem, sanāk baigais drebelis, īpaši, ja oriģinālās pneimatiskās riepas nomainītas uz bezkameru riepām, kas ir cietākas. Baigi atsit uz roku un ietekmē pašu tehniku,” viņš stāsta.

Tieši mazie desmit collu ritenīši visai ātri nolietojas, tāpēc nākas tos biežāk mainīt.

Nekrist un neciest tā sauktajās solo avārijās – tā jau ir meistarība, kas parāda, cik labi esi iemācījies braukt, uzskata Ģirts.

”Runājot par autovadītājiem, galvenais ir acu kontakts. Paskatās viens uz otru un saprot, kurš kuru palaidīs, tas atkarīgs no situācijas.

Tā, ka brauktu virsū, – tā nav,” viņš saka.

Arī ar riteņbraucējiem konfliktsituāciju neesot bijis.

Kādā no pilsētas autostāvvietām sastaptais Kaspars, kurš mašīnā gaida savu ģimeni, smejas, ka viņš jau esot no laukiem, tomēr pa Liepāju braukšana sanāk, jo viņš šeit strādā.

”Es apmēram zinu, kur tas viss notiek,” viņš vērtē lielos ielu būvdarbus, ”bet man nav problēmu. Seko līdzi zīmēm un brauc!”

Lielas izmaiņas satiksmē viņš neredzot, protams, rītos un vakaros korķi esot, jo slēgtas taču centrālās ielas. ”Ātrāk sataisīs, ātrāk būs miers. Tāpat jau ielas būs jāsataisa,” saka Kaspars.

Reizēm jau patrāpoties kāds neapmierināts braucējs, bet lielas problēmas neradot. ”Velosipēdisti brīžiem tā interesanti brauc. Viņi nepārliecinās, vai var šķērsot ielu, bet arī viņiem tas ir jādara. Un tad sanāk bīstamas situācijas,” saka autovadītājs.

Gājēji arī bieži vien gribot skriet un steigties. ”Visiem par drošību ir jāpārliecinās!” uzsver Kaspars.

Negadījumu iemesli – nedod ceļu un neievēro zīmes

Ingus Ukstiņš, Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Dienvidkurzemes iecirkņa priekšnieks

Novērojumi neliecina, ka posmos, kur notikušas satiksmes organizācijas izmaiņas, negadījumu vai pārkāpumu skaits pieaugtu.

Transportlīdzekļu vadītāji iekļaujas satiksmes plūsmā un pārvietojas atbilstoši noteikumiem, bet

ātrums tiek pārsniegts gan ārpus pilsētas, gan arī Liepājas pilsētā.

Savukārt, ja notiek ceļu satiksmes negadījumi, tad viens no galvenajiem iemesliem ir ceļa nedošana un ceļa zīmju neievērošana.

Ja runājam par Zirņu ielu Liepājā, kur šobrīd novirzīta satiksme no Ganību ielas, tad jūlijā posmā, kur atļauts pārvietoties ar 30 km/h, nav pieķerti ātrumpārkāpēji.

Zirņu ielā, vietā, kur atļauts pārvietoties ar ātrumu 50 km/h, jūlijā ir gan pieķerti trīs ātrumpārkāpēji – automašīnas ”BMW” vadītājs pārvietojās ar ātrumu 110 km/h, automašīnas ”Ford” vadītājs – ar 77 km/h un mopēda vadītājs brauca ar 69 km/h, kaut ar mopēdu drīkst pārvietoties līdz 45 km/h.

Jo vairāk satiksmes dalībnieku, jo lielāka traumu iespēja

Didzis Jēriņš, Liepājas domes izpilddirektora vietnieks

Tas, ka palēninās satiksme, parasti vairāk ved drošības virzienā. Taču, protams, pilsētā ir pietiekami daudz iebraucēju, kas nezina par būvdarbiem, un viņiem, iespējams, ir arī sarežģīti izsekot apbraucamo ceļu zīmēm, tāpēc iebrauc kādā vienvirziena ielā.

Vēl viena lieta ir skrejriteņu sezona, kas ļoti būtiski izmaina situāciju, pēc statistikas ļoti liels cietušo īpatsvars ir elektroskrejriteņu vadītāji. Pat nevajag sadursmi ar citu, pietiek, ka iebrauc nelielā bedrītē vai nobrauc no bordes lejā, ir kritiens, turklāt pietiekami lielā ātrumā un uz priekšu.

Tagad ir izdarīti likuma grozījumi, kas ļaus arī pašvaldībām veidot savus nosacījumus, taču mēs jau esam runājuši ar ”Bolt” un viņi ir ieviesuši samazinātu braukšanas ātrumu pilsētas centrālajā daļā. Uz nākamo sezonu varētu tapt pašvaldības saistošie noteikumi ar konkrētām prasībām, jo visā Eiropā tā ir problēma un valstis pieņem dažādus ierobežojumus.

Dānijai un Zviedrijai ir mērķis – neviena cietušā, un, neierobežojot skrejriteņu jomu, tas nav iespējams.

Pilsētā palielinājies velosipēdistu skaits, ir tādi braucēji, kas nav vietējie. Tūristi ļoti augstu novērtējuši gan veloceliņu daudzumu, gan kvalitāti un brauc šeit veloatpūtā. Jo lielāks satiksmes dalībnieku skaits, jo lielāka iespēja arī traumatismam.

Protams, būvdarbu veicēji ir ieinteresēti, lai viss būtu noslēgts, bet mums ir jāsaglabā iespēja pārvietoties transportam, kā arī jāpadomā par gājējiem, lai viņi varētu šķērsot ielu, neapejot veselu kvartālu.

Būvniekiem un pilsētas iedzīvotājiem nākas sadzīvot.

Katrā ziņā Liepājā strādājošie būvuzņēmēji reaģē uz norādījumiem, kad vajag uzlabot gājēju pārejas, operatīvi mainīt satiksmes organizāciju, uzlabot tieši drošības pusi.

Arī iedzīvotājiem ir jāizvērtē vietas, kur iet pāri ielai, jāizvērtē, ka strādā tehnika. Visiem ir jābūt līdzdalībniekiem šajā procesā. Tā nav, ka cilvēks var pārkāpt pāri sētai, bet būvnieks nodrošinās, ka viņam tur nekas nenotiek.

Uzziņai

Kā pasargāt sevi ceļu satiksmē

Ievēro savstarpēju cieņu un sapratni.

Ejot kājām, braucot ar velosipēdu, elektroskrejriteni, esi vērīgs, apstājies, un paskaties divreiz, pirms šķērso brauktuvi.

Ja esi pie auto stūres, tuvojoties gājēju pārejai, samazini braukšanas ātrumu.

Avots: Valsts policija

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz