Vecajā ostmalā apžēlota viena ābelīte
"Kurzemes Vārds"
Pirmdien Vecajā ostmalā iepretī Atteku salai nozāģēti vecie vītoli, kuru likteni izšķīra ielas rekonstrukcijas un kanālmalas krasta stiprināšanas plāni. Savukārt ābelītei ļaus dzīvot – ja vien koks izturēs būvdarbus un ar tiem neizbēgamo sakņu apciršanu.
Iepriekš jau rakstīts, ka no Jaunā tilta līdz ezeram, kopā apmēram 400 metru garumā no jauna izbūvēs Veco ostmalu. Rekonstrukcijas dēļ tika nolemts izzāģēt 123 kokus, lielākoties krastmalas vītolus. Pēc tam, kad “Kurzemes Vārds” publicēja informāciju un viedokļus par gaidāmo koku izciršanu, kopā ar projektā iesaistīto ainavu arhitektu krastmala rūpīgi aplūkota vēlreiz – pastāstīja Attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Ābols, kurš gan lika saprast, ka tas būtu darīts arī bez preses intereses. “Ābelīte atstāta, jo viens cilvēks dikti gribēja, varbūt koks arī izdzīvos,” teica ģenerālbūvnieka “A-Land” vadītājs Andris Šervinskis. Par vītoliem un ābelīti ļoti bija satraucies bijušais pilsētas galva Imants Vismins, kurš “Kurzemes Vārdam” pastāstīja, ka pats kādreiz bijis klāt pie šī kociņa stādīšanas, un kurš bija sašutis par to, cik daudz pilsētā izzāģē kokus – brutāli, pēc I. Vismina domām.
Savukārt vītolus pasargāt tomēr nevarēja, jo krasts ir jāstiprina. “Ielu nevar uzbūvēt pirms krasta stiprināšanas,” teica M. Ābols, skaidrojot, ka vecā grunts jāņem ārā līdz ar “vecajiem pāļiem, kas ūdenī palikuši no hercoga laikiem, kad osta bija šajā pusē”. Krasta stiprināšanai tiks izveidoti un ūdenī iegremdēti gabioni. Būvdarbos nežēlīgi tiktu skartas krastmalas koku saknes no abām pusēm. Pat ja kokus mēģinātu atstāt, tie drīz vien tik un tā neizdzīvotu, papildināja A. Šervinskis. Savukārt vienīgais, pēdējais vītols, kurš vēl ir palicis nenozāģēts, arī paliks augam, tā tas ir arī atbilstoši projektam, pēc M. Ābola teiktā.
Rekonstrukcijas projekts paredz arī jaunus apstādījumus: 55 baltos vītolus un parastās ievas.
Vecajā ostmalā ierīkos ūdensvadu, sadzīves kanalizāciju, lietus ūdens kanalizāciju, arī jaunu apgaismojumu tur, kur tas vēl nav izdarīts. Vienā pusē brauktuvei izbūvēs arī veloceļu un ietvi. Ielu klās bruģis. Būs soliņi un atkritumu urnas. “A-Land” Veco ostmalu pārbūvēs par 1,189 miljoniem eiro, tas jāveic 180 dienās, tātad līdz gada beigām, ja vien netraucēs neparedzēti laika apstākļi.