Zirņu un Ganību ielas izbūve uzlabos visu pilsētas satiksmes struktūru
Galvenais ekonomiskās attīstības dzinējspēks ir daudzveidīga tautsaimniecības nozaru attīstība. Savukārt, transports un loģistika ir prioritāri nosacījumi, kas dod plašas iespējas attīstībai un tajā pašā laikā nosaka ierobežojumus un prasības, lai uzturētu un aizsargātu pilsētas ikdienas ritma un attīstības tradīcijas.
Bez visiem šiem aspektiem, svarīgākais ir iedzīvotāju dzīves vides kvalitāte – ērta, pievilcīga, veselīga un vitāla pilsēta. Ielu sistēmu pilsētā veido gājēji, velotransports, sabiedriskais transports, privātais transports un uzņēmumu piegādes transports.
Pēdējos gados Liepājas pilsētā ir ievērojams satiksmes plūsmas pieaugums, veidojas sastrēgumi. Jaunu infrastruktūras objektu izveidošana piesaista arvien jaunu transportu. Zirņu ielas rekonstrukcijas projekts ir viens no pilsētas Dienvidu – Ziemeļu maģistrāles izveidošanas posmiem. No tā īstenošanas ieguvēji būs ne tikai Zirņu un Ganību, bet arī citās ielās dzīvojošie cilvēki, kā arī visi satiksmes dalībnieki. Visa Zirņu iela taps par mūsdienu prasībām atbilstošu vienvirziena ielu – ar jaunu brauktuvju un ietvju segumu, veloceliņu, apgaismojumu, zaļajām zonām, vides pieejamības elementiem, sabiedriskā transporta pieturvietām, rekonstruētām komunikācijām, izveidotu lietus ūdens savākšanas un novadīšanas sistēmu, veicot arī pasākumus, lai mazinātu transporta trokšņus ielas iedzīvotājiem.
Zirņu iela pašlaik ir viena no putekļainākajām un satiksmes ziņā neērtākajām Liepājas ielām. Rekonstrukcijas aktualitāti nosaka tas, ka pilsētai ir jānodrošina atbilstošs ielu labiekārtojums un stāvoklis. Zirņu un Ganību ielas izbūve atbilstoši mūsdienu prasībām ietekmēs visu pilsētas satiksmes struktūru. Šajā gadā, speciālistiem strādājot pie Liepājas pilsētas teritorijas plānojuma 2011.– 2023. gadam 1. redakcijas, prognozēts, ka 2016. gadā cauri Liepājas centram notiks 3314 braucienu stundā. Pētnieki secinājuši, ka Zirņu ielas rekonstrukcija un daļēja satiksmes pārvirzīšana pār Jauno tiltu, spēs uz pusi atslogot Liepājas centru.
Tagad jau satiksmei nodota jaunā Pulvera iela, turpinās intensīvs un satiksmes dalībniekiem bieži apgrūtinošs darbs pie Brīvības ielas rekonstrukcijas, tomēr šo projektu īstenošana radīs jaunas un daudz ērtākas satiksmes organizēšanas iespējas pilsētā, kā arī sasaisti ar valsts galveno autoceļu A9 un A11. Arī cīņā par valsts ceļu kvalitāti esam sagaidījuši pirmos pozitīvos rezultātus.
Uldis Sesks,
Liepājas domes priekšsēdētājs