Autokrosu Priekulē vairs negrib rīkot
Latvijas Automobiļu federācija pārtrauks sadarbību ar Priekules autokrosa trases īpašnieku SIA “Niedres un Ko”, saka federācijas Krosa komisijas padomes vadītāja Inta Ulme. Uzņēmuma valdes loceklis Jānis Palēvics atzīst, ka, sestdien organizējot Latvijas autokrosa čempionāta posmu, kļūdas bijušas. Taču, viņaprāt, sacensības pavisam nebija jāatceļ.
Sestdien Priekulē bija plānotas Latvijas autokrosa čempionāta posma sacensības 1600, 2000 “Super”, “Open” un B600 klasē, Latvijas kausa izcīņa “VAZ klasikas” klasē, sezonas ceturtā sacīkste salonmašīnām un B600 bagijiem trešais posms, uzskaitīts mājaslapā autocross.lv. Pēc brīvajiem treniņiem, kas sākās ar nokavēšanos, tika veikti tikai 1. kvalifikācijas braucieni. Pēc tam sportistu drošību sāka apdraudēt putekļu mākoņi. Ap pulksten 15 uz stundu tika nolemts izsludināt pārtraukumu, taču līdz pulksten 18 sacensības tā arī neatsākās. Tiesnesis nolēma posmu atcelt.
Kāds no skatītājiem stāstīja, ka četru stundu nīkšana bijusi neciešama. Jau pēc pirmā pārtraukuma izziņošanas bijis skaidrs, ka tas nav tikai uz stundu. Problēmas šajā trasē bijušas arī iepriekš. Turklāt pēc sacensību atcelšanas četru cilvēku kompānijai samaksātā nauda par biļetēm nav atdota. Ieeja maksāja četrus latus.
“Es esmu pateicīga tiesnešiem, ka viņi pieņēma normālu lēmumu,” neslēpj federācijas pārstāve I. Ulme. Viņa atgādina: “Madonā tieši putekļu dēļ notika traģēdija.” 1999. gadā toreizējā Madonas rajona Lazdonas pagasta Rāceņu trasē autokrosa laikā bojā gāja septiņi un traumas guva 25 cilvēki. Auto pēc izbraukšanas no trases ietriecās pūlī.
Sacensību atcelšana ir normāla rīcība gadījumā, ja trase nav droša, apgalvo I. Ulme. Šāds gadījums, cik viņai zināms, Latvijā gan ir pirmo reizi. Līdzīgi bijis cita līmeņa sacensībās, piemēram, Eiropas čempionātā.
Lielākās problēmas sākušās pēcpusdienā, kad saule karsēja un trasē cēlās putekļu mākoņi. “Nebija nodrošināta piemērota ūdensmuca laistīšanai. Nebija pareiza ūdens piegāde,” norāda I. Ulme.
Trases saimnieks Jānis Palēvics gan apgalvo, ka ar laistīšanas sistēmu viss bijis kārtībā, tā bijusi piemērota. Taču atteicies darboties pilnīgi no jauna iegādātais, taču Ķīnā ražotais sūknis.
Andra Gertsona foto
Priekules autosporta trases saimniekam tika prasīts nodrošināt piemērotu laistīšanas sistēmu, kas pat ļautu pievērt acis uz tehniskajām ķibelēm, kādas vajāja evakuatoru. Iepriekš sacensībās tas viss bijis nodrošināts.
Plašāk lasiet laikrakstā “Kurzemes Vārds” 7. augusta numurā.
#kvards-20120807-06#