Par traktoru izmaksā simt tūkstošus eiro
"Kurzemes Vārds"
Graudu
pārstrādes, transporta pakalpojumu un šķidrmēslu iestrādes uzņēmums SIA
“Otaņķu dzirnavnieks” saņēmis 100 tūkstošus eiro lielu atlīdzību no
apdrošināšanas firmas “Gjensidige Baltic”. Summa izmaksāta par
negadījuma laikā sabojāto traktoru un piekabes remontu.
AAS “Gjensidige Baltic”
izmaksājis apdrošināšanas atlīdzību 100 tūkstošu eiro apmērā par pērn septembrī
Varakļānu novada Murmastienē avarējušo traktoru, kā arī 4642,81 eiro par
piekabes un mucas remontu, informē firmas pārstāve Jana Kralliša. Uzņēmums
plānojot iegādāties jaunu traktortehniku.
Avārijas iemesls apdrošināšanas firmai gan neesot zināms.
“Veicot pārbraucienu no lauka, nenoskaidrotos apstākļos apgāzās SIA
“Otaņķu dzirnavnieks” piederošais 2012. gadā izgatavots traktors
“Massey Ferguson 8690”, bojājot arī 2014. gadā iegādāto piekabi –
mucu “Samson PG25″. Šis ir specifisks gadījums, jo, ņemot vērā
bojājumu apmēru, nebija iespējams noskaidrot negadījuma cēloni, lai spriestu
par to, kāda kļūme izraisīja tik nopietnu negadījumu. Par laimi, traktora
vadītājs negadījuma vietā nebija cietis,” teikts medijiem sagatavotājā
apdrošināšanas firmas preses relīzē.
SIA “Otaņķu dzirnavnieks” valdes loceklis
Ričards Riepšs situāciju komentējis, norādot, ka negadījums noticis
visnepiemērotākajā brīdī – ziemāju sējas laikā, kad ar šo traktoru tiek
nodrošināta šķidrmēslu iestrāde lauksaimniecības zemēs. “Līdzvērtīgas
tehnikas mums nebija. Lai veiktu plānotos darbus un nepieviltu savus klientus,
nolīgām apakšuzņēmējus. Protams, šajā situācijā zaudējām daudz – darbinieku
dīkstāve, tehnikas neizmantošana, kredītsaistības, kas jāsedz, neapmierināti
klienti. Par laimi, pēc atlīdzības saņemšanas esam seguši atlikušo kredīta
summu un lūkojamies pēc jaunas traktortehnikas.”
Tehnika bijusi jauna un
ļoti dārga, tāpēc sākotnēji klientam bijis svarīgi to atjaunot, lai turpinātu
iesāktos darbus, informē AAS “Gjensidige Baltic” Vispārējo atlīdzību
nodaļas vadītājs Aleksejs Kozirs. “Tomēr, ņemot vērā tehnikas izgatavošanas
gadu, rezerves daļu tirgus ir ļoti ierobežots un līdz ar to remonts –
ekonomiski neizdevīgs. Turklāt klientam ir svarīgi, lai arī turpmāk tehnikai
būtu ražotāja izsniegtā garantija. Pēc tik nopietniem bojājumiem to garantēt
nav iespējams. Mūsuprāt, apskatot visus iespējamos variantus, esam atraduši
labāko risinājumu klientam.”