”Latvijas piens” pērn dubultojis tirgus daļu Latvijā un audzējis eksportu
liepajniekiem.lv
Trīs Latvijas zemnieku kooperatīvu – ”Trikāta KS”, ”Dzēse” (Piensaimnieku
kooperatīvā sabiedrība ”DZĒSE”, Lieģi, Tadaiķu pagasts, Durbes novads) un ”Piena
Partneri KS” – uzņēmums SIA ”Latvijas piens”, kas apvieno vairāk nekā 600
Latvijas piensaimniekus, aizvadītajā gadā dubultojis savu tirgus daļu Latvijā,
lai gan kopējais siera tirgus apjoms samazinājies par 3,9%, portālu informēja SIA
”Latvijas piens” mārketinga direktore Ramona Kalniņa.
”Latvijas piens” 2013.gada neauditētais apgrozījums ir 37
miljoni eiro – par 43% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Uzņēmuma peļņa pirms nodokļu
nomaksas (EBITDA) ir 1,6 miljoni eiro, savukārt provizoriskā neto peļņa – 455,8
tūkstoši eiro.
”Uzņēmums ir ieņēmis stabilas pozīcijas Latvijas tirgū un
strauji paplašina eksporta tirgu – gan teritoriāli, gan produkcijas apjoma
ziņā. Tāds sākotnēji bija mūsu stratēģiskais mērķis, un veiksmīgi soli pa solim
to realizējam. Aizvadītais gads ir bijis intensīvs, taču devis mums arī stingru
pārliecību par savu varēšanu un produktu konkurētspēju ne tikai vietējā, bet
arī ārvalstu tirgos,” saka SIA Latvijas piens valdes priekšsēdētājs Raimonds
Freimanis, papildinot: ”Šogad strādājam pie jaunu produktu attīstīšanas, jo
tirgus situācija ir atvērta jaunu sieru veidu izstrādei un ieviešanai. Eksporta
apjomus plānojam šī gada laikā dubultot”.
”Pagājušajā gadā esam pārstrādājuši 55 tūkstoši tonnas mūsu
zemnieku nodotā piena, ¾ no tā tieši otrajā pusgadā, kad panācām īpašu
ražošanas izrāvienu. Šis ir mums īpaši nozīmīgs rādītājs, ņemot vērā, ka
ražošana, izmantojot jaunas modernas tehnoloģijas, Jelgavas rūpnīcā tika
uzsākta pakāpeniski. Prieks arī par produktu panākumiem – visvairāk aizvadītā
gada oktobrī un decembrī Latvijas iedzīvotāji pirkuši tieši mūsu ražoto sieru,”
uzņēmumam svarīgus rādītājus atzīmē R. Freimanis.
Patlaban Latvijas piens ražo gan sieru, gan arī industriālos
produktus – vājpiena koncentrātu un krējumu, kas galvenokārt paredzēti eksporta
tirgum. Eksports sastāda 90% no Latvijas piens saražotā. Lielākie eksporta
tirgi ir: Lietuva, Igaunija, Ukraina, Vācija, Slovākija, Čehija, Polija un Lielbritānija.
2013.gadā Latvijas piens ražotais siers ieguvis arī
prestižas godalgas starptautiskos siera konkursos. Svaigais siers Trikāta
Sniega bumbas ar tomātiem un baziliku ieguva pirmo vietu un zelta medaļu svaigo
sieru kategorijā starptautiskajās sieru sacensībās International Cheese Awards
2013 Nentvičā Lielbritānijā, kā arī bronzas godalgu World Cheese Awards 2013.
Uzziņai:
”Latvijas piens” ir trīs Latvijas zemnieku kooperatīviem – ”Trikāta
KS”, ”Dzēse” un ”Piena Partneri KS” – pilnībā piederošs uzņēmums, kurā
apvienojušies vairāk nekā 600 Latvijas piensaimnieki. Izveidotā siera ražotne
darbojas kopš 2012.gada decembra, tajā nodarbināti vairāk kā 100 speciālisti. Latvijas
piens mērķis ir efektīvi pārstrādāt Latvijā ražotu pienu augstas kvalitātes
produktos, stabilizēt situāciju piena nozarē valstī, kā arī nodrošināt
garantētu iepirkumu un iespējami labāko cenu kooperatīvu biedru saražotajam
pienam. Kopuzņēmums vēlas veicināt labklājību laukos, audzēt lepnumu par pašu
paveikto un radīt pienesumu valsts ekonomikai. Mērķus Latvijas piens realizē,
ieguldot darbu un zināšanas izcilu produktu izveidē un ražošanā.