Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“BMW” sagaida pārdošanas apjomu samazināšanos saistībā ar inflāciju, kas iespaidos patērētāju pirktspēju

Vācijas premium klases automašīnu ražotājs “BMW” paziņojis, ka gada trešajā ceturksnī tā tīrā peļņa bijusi labāka nekā gaidīts, pateicoties augstajām automašīnu cenām, taču vienlaikus arī brīdina, ka inflācija un procentu likmju kāpums nākamajos mēnešos sāks ietekmēt pārdošanas apjomus.

“BMW” sagaida pārdošanas apjomu samazināšanos saistībā ar inflāciju, kas iespaidos patērētāju pirktspēju
Foto: REUTERS
03.11.2022 11:32

REUTERS

Atslēgvārdi

Lielāka peļņa tiek gūta, neskatoties uz zemākiem pārdošanas apjomiem. Tie kritušies saistībā ar piegādes ķēdes problēmām, tostarp pusvadītāju mikroshēmu trūkumu, kas samazinājis automašīnu ražošanu visā pasaulē.

“Mūsu stabilie trešā ceturkšņa rezultāti apliecina, ka elastība rada noturību. Esam ceļā uz to, lai sasniegtu savus šī gada mērķus,” paziņojumā saka uzņēmuma izpilddirektors Olivers Zipse.

Noturīgais pieprasījums ļāvis “BMW” un citiem autoražotājiem paaugstināt cenas, taču, pieaugot recesijas riskiem un centrālajām bankām paaugstinot procentu likmes, analītiķi prognozē, ka patērētāji sāks atteikties no lielākiem pirkumiem.

Tomēr kompānijas finanšu vadītājs Nikolass Pīters vēsta, ka “BMW” sagaida, ka “pozitīvais impulss” turpināsies arī 2023. gadā, visa gada pārdošanas apjomiem nedaudz samazinoties salīdzinājumā ar 2021. gadā, toties elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomiem vajadzētu dubultoties.

Uzņēmums informē, ka visa gada darbības peļņas prognoze joprojām ir 7-9% robežās.

Neskatoties uz kopējo pārdošanas apjomu kritumu par 9,5%, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā,

Minhenes autoražotāja ieņēmumi trešajā ceturksnī pieauga par 35,3% līdz 37,18 miljardiem eiro.

Analītiķu ieņēmumus prognozēja 35,32 miljardu eiro apmērā, liecina “Refinitiv” dati.

“BMW” peļņa pirms nodokļu nomaksas bija 4,1 miljards eiro, kas pārsniedz analītiķu prognozes – 3,4 miljardus eiro.

Uzņēmums paziņojis, ka ražošanas izmaksas ir par 2,7 miljardiem eiro lielākas nekā tajā pašā periodā pērn, norādot uz augstākām izejvielu un enerģijas izmaksām, kā arī izdevumiem, kas saistīti ar kontroles pārņemšanu Ķīnas kopuzņēmumā “Brilliance Auto Group”.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz