Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kā sadzīvot ar lieliem un lēniem bruņurupučiem – kravas auto

Ja vieglā auto vadītājam uz ceļa šķiet, ka visi kravas mašīnu šoferi ir totāli nejēgas, viņš pats, visdrīzāk, nesaprot, kas ir smagais auto. To zina cilvēki, kuru autovadītāja apliecībā aizpildīta ne tikai B ailīte, bet iegūta augstākas kategorijas kvalifikācija.

Kā sadzīvot ar lieliem un lēniem bruņurupučiem – kravas auto
Liepājā ir osta, un no pilsētas tranzīta ceļi ved uz visām pusēm. Kravas automašīnas brauca un brauks vēl vairāk, par četru joslu šosejām pagaidām tikai sapņojam, tāpēc atliek vien mācīties uz ceļiem sadzīvot visiem satiksmes dalībniekiem. (Foto: Ģirts Gertsons)
Liepājā ir osta, un no pilsētas tranzīta ceļi ved uz visām pusēm. Kravas automašīnas brauca un brauks vēl vairāk, par četru joslu šosejām pagaidām tikai sapņojam, tāpēc atliek vien mācīties uz ceļiem sadzīvot visiem satiksmes dalībniekiem. (Foto: Ģirts Gertsons)
10.12.2022 06:00

liepajniekiem.lv

Sadursmē ar desmitiem tonnu smagu auto vieglā vadītājam ir ļoti bēdīgas izredzes, to vēlreiz apliecina traģiskie negadījumi uz Latvijas ceļiem.

Nelien no labās puses!

”Es nebraukšu grāvī ar 40 tonnām, jo mana dzīvība vienmēr būs dārgāka par to, kas man gadīsies priekšā un radīs avārijas situācijas,” skarbi pauž Māris Šmits.

Viņam ir CE (95) kategorijas tiesības. Strādājis dažādās transporta firmās, pašlaik ir loģistikas darbu vadītājs ”Vides pakalpojumu grupā” un pa reizei pats izbrauc pa Liepāju ar gružu savākšanas automašīnu.

Neiecietība pret citiem satiksmes dalībniekiem un vēlme savu gribu uzlikt augstāk par pārējiem – viņš definē lielāko problēmu, ar ko saskaras smago mašīnu vadītāji. ”Bieži iznāk nostāties vairāk vai mazāk šķērsām ceļam. Man specifika tāda, ka vairāk braucu atpakaļ nekā uz priekšu. Nostājos, lai atmuguriski iebrauktu sētā, bet man pa visām pusēm cenšas tikt garām. Nu, pagaidi minūti, tad mierīgi un droši aizbrauksi tālāk!

Censties tikt garām smagajam auto, kas mēģina braukt atpakaļgaitā, ir bīstami viņam un nervozi man,” uzsver Māris.

Tā tas ir, ka kravinieks ir neveikls, jo tam ir lieli gabarīti.

”Mēs esam lēni un lieli bruņurupuči,” atzīst fūres vadītājs Arturs Fridrihsons. Viņš ar to brauc trīs gadus. Patlaban pa Zviedrijas ceļiem, bet pusgadu pastrādājis arī Latvijā.

Salīdzināt savstarpējo cieņu satiksmē nevarot – visur viens un tas pats. ”Pagājušajā nedēļā nedaudz pastūmu kādas sievietes vadītu mašīnu. Nekad nevajag apdzīt smago no labās puses! Ja viņa ir pie blakussēdētāja durvīm, es vairs neredzu. Izkāpa no mašīnas, teica, ka es taču redzējis, ka viņa pagriezienu rāda. Jā, piekabes galā redzēju, bet pēc tam vairs ne,” viņš skaidro.

Šofera ieteikums – nespiesties klāt. Jo tuvāk kāds piebrauc aizmugurē, jo sliktāk redzams spoguļos.

”Smagās mašīnas šoferis spoguļos redz daudz mazāk nekā vieglā vadītājs. Abās pusēs ir ap pieciem metriem aklā zona.

Liekas, ka spoguļi ir lieli, taču redzamība ir ierobežota, sevišķi pie manevrēšanas,” norāda M. Šmits.

Īpaši tas būtu jāņem vērā gājējiem un riteņbraucējiem – pārliecinies, vai šoferis tevi redz un apstājas! ”Es jau necietīšu, cietīs vieglais, gājējs vai velosipēdists, ja es to neieraudzīšu. Vajadzētu aptvert, ka gājējam ir vieglāk apstāties nekā daudzas tonnas smagam automobilim. Tie ir 5 līdz 30 metri atkarībā no masas, ātruma un ceļa stāvokļa,” skaidro šoferis.

Muļķīga ideja – pārmācīt smagos

Arturs atzīstas, ka pirms lielo auto kategoriju iegūšanas pats arī pie stūres spriedis – ko tas smagais tur lien!? ”Man bija tādi paši niķi kā tiem, kas joprojām nesaprot, kas ir kravas automašīna,” viņš saka.

Vadītāji steidz izgriezties priekšā, lai nebūtu jābrauc aiz smagā. Taču tas liek sabremzēt kravas auto, kam ar savu kopējo masu pāri 40 tonnām pēc tam no jauna jāieskrienas. Strauja bremzēšana rada risku, ka var nobīdīties un tikt bojāta krava.

Ja smagais brauc no mugurpuses, tad vieglā auto vadītājam pirms manevra laikus jāieslēdz virziena rādītājs. Nevis – nospiež bremzes, apstājas un tikai tad ieslēdz pagriezienu. ”Sabremzēties jau var, modernajām mašīnām ir automātiskā bremzēšanas sistēma, bet ziemas laikā, kad sistēma nostrādā īsā distancē, mašīna var saslīdēt,” brīdina M. Šmits.

Viņš iesaka vadītājiem piebremzēt, paskatīties, kurš virziena rādītājs smagajam ieslēgts, kādu stāvokli uz ceļa tas ieņem. Var būt ieslēdzis kreiso pagriezienu, taču ieņēmis labo malējo stāvokli, jo viņam ir šaura vieta, kur jānogriežas, bet sastāvs ir garš.

”Ja redzi, ka nāk smagais, ieslēdzis pagriezienu, nevajag stāties pie pašas krustojošās brauktuves malas, kā māca autoskolā. Ieturi intervālu, jo smagajam vajag lielāku līkumu,” piebilst Arturs.

Nerespektējot kraviniekus, visbīstamākās situācijas tiek radītas uz šosejas. Jā, nevienam nepatīk vilkties aiz fūres, bet apdzīt vajag pareizi.

”Nevajag vienkārši skriet garām. Ja ir normāls smagā šoferis, tad, redzot, ka kāds grib apdzīt, viņš paskatās uz priekšu. Ja tur ir droši, parāda labo pagriezienu – brauc man garām!

Ja ieslēdzu kreiso, nu, neej man garām!” māca M. Šmits. Taču apdzīšanas notiek nepārredzamos līkumos, vietās, kur ir nepārtrauktā līnija.

Šoferi nerēķinās, ka kravas auto nav kur palikt, ja nu kaut kas, ir liela varbūtība samīcīt vieglo, kurš iespraucies priekšā.

Tāpat cilvēki iedomājas, ka vajag pārmācīt tos smagos. Vieniem liekas, ka kravas auto lidojot. M. Šmits skaidro, ka tas nav iespējams, šāds iespaids rodas atšķirīgu spidometra rādījumu dēļ. ”Ja vieglajam ir kādi 3 km/h kļūda, tad smagie brauc precīzi. Ja rāda 50, tad ir 50, ja 85, tad 85,” viņš norāda.

Maksimālais ātrums kraviniekiem ir 89 km/h, citiem slāpētāji neļauj pat vairāk par 84, tāpēc nav jēgas skaisties un veikt agresīvus manevrus. Krustojumā smagajam vienmēr diezgan ilgi jāgaida iespēja izbraukt no mazākas nozīmes ielām. ”Izlīdis ārā, protams, viņš nedaudz sabremzē satiksmi.

Tu ar savu vieglo taču tāpat tiksi tālāk, vēlāk apdzīsi. Nav ko pīpināties un mirkšķināt!” saka A. Fridrihsons.

Abi šoferi vēlētos, lai autoskolās kursantiem vairāk stāstītu par to, kā brauc kravas mašīnas un autobusi. Ideāli būtu B kategorijas kursantam pāris reižu izbraukt ar C kategorijas mašīnu un gūt izpratni, ka smagais brauc citādi, ar citu trajektoriju.

”Gribētu vairāk redzēt policiju uz ceļiem. Ja nav kontroles, rodas nihilisms pret satiksmes noteikumiem,” vērtē M. Šmits.

Mīnus 3 un vasaras riepas

Ņemot vērā nesenos traģiskos ceļu satiksmes negadījumus, kuros bija iesaistīti kravas transportlīdzekļi, Ceļu satiksmes drošības padomes tiešsaistes domnīcā 2. decembrī nozares eksperti diskutēja par pašreizējo situāciju ar kravas transportlīdzekļu ekspluatāciju, tehnisko kontroli un priekšlikumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Ssatiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis norāda, ka, analizējot negadījumu cēloņus, bieži izrādās, ka šoferis ir jau gados un par iemeslu bijis veselības stāvoklis.

”Vajadzētu skatīt, vai nevajag noteikt vecuma ierobežojumu, ņemot vērā transportlīdzekļa pilnu masu,” viņš iesaka,

papildus rosinot stingrāku medicīnisko pārbaužu kārtību.

Gan policija, gan Ceļu satiksmes drošības direkcija runā par nepieciešamību pārskatīt ziemas riepu obligātas lietošanas periodu atkarībā no laikapstākļiem, kā jau noteikts daudzās Eiropas valstīs.

Obligāts šis aprīkojums paliktu no decembra līdz martam, bet rudenī un pavasarī autovadītājs drīkstētu piedalīties ceļu satiksmē ar vasaras riepām tikai līdz noteiktai gaisa temperatūrai. Ja aprīlī sāk putināt, auto jāatstāj mājās. Izbrauksi ar vasaras riepām un iekļūsi negadījumā – uz apdrošinātāju sapratni neceri.

Šogad ziemas braukšanas apstākļi iestājās no 18. novembra. Reidos 29. un 30. novembrī

pie mīnus 3 grādiem un apledojuma uz ceļiem atklājies, ka simt kravas automašīnām no pārbaudītajām ir ziemas ceļiem neatbilstošas riepas.

Autotransporta direkcija rosina arī diskusiju par kravas auto braukšanas ierobežojumiem atsevišķos laika periodos, arī sliktos laikapstākļos, tādi jau pastāv daudzās valstīs un reģionos. Tam gan nepieciešama sīkāka negadījumu un transporta plūsmu analīze.

Vispirms ziemā tīriet ceļus! Tā saka daudzi autovadītāji. ”Latvijas autoceļu uzturētāja” valdes loceklis Juris Dupurs atgādina, ka ceļi ziemā var būt apledojuši un apsniguši un uzturētājs tīra tos atbilstoši noteikumiem.

Ceļš var būt notīrīts atbilstoši tā klasei, bet laikapstākļi mainās strauji. Tāpēc automobiļi jāaprīko ar atbilstošām riepām, vadoties ne tikai pēc protektora dziļuma, bet arī kravnesības, lai novērstu risku, ka riepa sprāgst.

Uzziņai

Galvenie kravas automobiļiem reidos konstatētie defekti:

  • bremžu;
  • gaismas ierīču;
  • riepu.

Avots: CSDD

Fakti

Ceļu satiksmes negadījumi ar kravas transportlīdzekļiem (virs 3,5 t un kravas vilcēji)

2019202020212022 (11 mēn.)
CSNg kopā3746315336163473
ar cietušajiem128104135130
cietušo skaits155131156150
bojā gājuši7437
ievainoti148 127153143

Avots: Satiksmes ministrija

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz