Piektdiena, 29. maijs Raivis, Raivo, Maksis

Solveiga Rozentāle: Vārot zupu, arī var vingrot

Solveiga Rozentāle: Vārot zupu, arī var vingrot
Foto: facebook.com
09.05.2020 06:00

Agnese Kuplēna

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Sertificētā fizioterapeite Solveiga Rozentāle novērojusi, ka tad, kad vingrošana un citas fiziskās aktivitātes ir ierobežotas, cilvēki pēkšņi tās vairāk novērtē, jo nav viegli kvalitatīvi laiku pavadīt tikai mājas apstākļos.

“Svarīgi ir atcerēties par elementārām kustībām arī ikdienā. Piemēram, gatavojot ēst, – ievelciet zodiņu, tādējādi paceļot galvu, iztaisnojiet plecus, ievelciet vēderu, bet vienlaikus, turot presīti, arī pareizi elpojiet. Vakaros, kad visu dienu esi bijis uz kājām, nogulies gultā, pacel kājas augšā un kārtīgi izpurini aptuveni minūtes garumā. Tas uzlabos asinsriti,” viņa iesaka.

Solveiga stāsta, ka svarīgi ir atcerēties par savu stāju. Mūs daba ir iekārtojusi stāvēt taisni, ar nenokārtu galvu. Darot dažādus darbus, to bieži piemirstam, tāpēc jācenšas koriģēt pareizās pozīcijās savu stāju. Kad mūsu ķermenis ir atslābis, mūsu pēdām lielāka slodze ir uz iekšmalām, tāpēc, sasprindzinot pēdu ārējo muskulatūru, vienlaikus tiek aktivizēti vēnu muskuļi. “Ja sasprindzinām mazos pēdu muskulīšus, rodas patīkama, atslābinoša sajūta kājām.”

Vēl viņa aicina… dziedāt! “Tiešām to iesaku. Man kaimiņos dzīvo meitene no mūzikas skolas, katru dienu vingrinās. Man liels prieks. Dziesma vairo enerģiju.” Sieviete iesaka izvēlēties kādu dziesmu, kas vairo ticību un apņēmību. Dziedāšana mazina stresu un rada pozitīvas emocijas. Turklāt dziedot mēs pareizāk stāvam.

Visbiežāk fizioterapija nepieciešama tiem, kas ikdienā strādā pie datora, jo šī poza ķermenim nav veselīga, un cilvēkiem, kas strādā fiziski smagu darbu. Būvniekiem no ilgstoša sasprindzinājuma ķermeņa augšdaļā un ilgstošas fiziskās slodzes parasti ir problēmas ar plecu daļu.

Uzziņai

Vingrojumi ikvienam vecumam un fiziskai sagatavotībai:

  • Uz grīdas noklājam paklājiņu, noguļamies uz tā ar skatu uz leju. Tātad – guļam uz vēdera. Pēdas piefiksējam pie grīdas. Ar rokām, paceļot ķermeņa augšdaļu, imitējam peldēšanas kustības. Tā vajadzētu darīt astoņas reizes ar katru roku. Tas būs noderīgs vingrojums plecu daļai un asinsritei.
  • Paliekot iepriekšējā pozā, pēdas turam, balstoties uz pirkstgaliem. Šādā pozā atceļam ceļus no grīdas un vienlaicīgi virzām pēdas gan un āru, gan iekšu, it kā imitējot čarlstona kustības. Šādu vingrojumu vajadzētu veikt 40 reizes. Vingrojumu var darīt arī stāvus pozīcijā. Šis vingrojums būs noderīgs gūžām, ceļu locītavām, kā arī muguras lejas daļas aktivizēšanai.
  • Apguļoties uz vēdera gultā līdz pusei, atstājot otru ķermeņa pusi ārpus gultas, mēģinām pacelt kājas. Labāk ir celt abas kājas vienlaicīgi, bet, ja tas sagādā grūtības, tad var celt arī pa vienai kājai. Arī šo vingrojumu vajadzētu veikt astoņas reizes, un tas nostiprinās muguras lejas daļu.

Distances līgums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz