Dvīņu torņi slejas Karostas debesīs
0
Piekrasti ap Karostas kanāla atzaru iepretī Kuģu remonta rūpnīcai, kur padomju gados atradās zemūdeņu piestātnes, tagad ir grūti pazīt. Apkārtne pārveidota, top dzelzceļa pievads, bet drupas novāktas. To vietā tagad slejas jauna piestātnes platforma, kā arī divi 42 metrus augsti un ietilpīgi torņi, kuros varēs uzglabāt 6600 tonnu kravas katrā. Piestātni ar dvīņu torņiem savieno iespaidīgi cauruļvadi. Tur top cementa pārkraušanas terminālis. Sadarbojoties ar SIA “Cemex” uzņēmumu Brocēnos, vērienīgo projektu īsteno akciju sabiedrība “Liepājas osta LM”.
Darbu pirmā kārta tuvojas nobeigumam. “Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks lēš, ka aprīļa beigās vai maija pirmajā pusē šeit jau piestās kuģi ar kravām. Viss būšot atkarīgs no cementa piegādātājiem, jo celtnieki ar saviem uzdevumiem galā tikšot. Apsteigt plānotos termiņus aptuveni par mēnesi vai pat diviem viņiem palīdzējuši labvēlīgie laika apstākļi, jo ziemas faktiski šogad nav bijis. Akciju sabiedrība, kas uzņēmusies par saviem līdzekļiem uzbūvēt komunikācijas un dzelzceļu, projektā jau ieguldījusi ap 2,5 miljoniem eiro. Savukārt kompānija “Cemex” gādājot par jaunās būves tehnoloģisko nodrošinājumu. Valdes priekšsēdētājs uzsvēra, ka terminālis atbildīs visām mūsdienu prasībām un būs pilnīgi nekaitīgs apkārtējai videi. Taču tā nodošana ekspluatācijā nodrošinās ap diviem desmitiem jaunu darba vietu, kas ļoti svarīgi liepājniekiem tagad, kad ekonomiskās situācijas dēļ durvis spiesti slēgt vairāki uzņēmumi.
“Kurzemes Vārds”
Cementa pārkraušanas termināļa dvīņu torņi jau iekļāvušies Karostas panorāmā.