Krīzes pasniedz boksa cimdus: aiziet!
"Kurzemes Vārds"
“Krīzē radošums pasniedz boksa cimdus:
aiziet!” – tas ir citāts no režisores un dramaturģes Baņutas Rubesas
videouzstāšanās radošo industriju konferencē “Subjekt: Creativity”,
kurā vakar Liepājas teātrī pulcējās ap 400 klausītāju no Kurzemes un Vidzemes,
bet lauvas tiesa – no Rīgas.Savukārt B. Rubesa vakar bija viena no
18 radošuma lektoriem, un ar boksa cimdiem te saprotams mudinājums: nenovērsies
no grūtībām, ķeries klāt!
B. Rubesa sacīja, ka radošums ļauj
ne tikai aizmirst bēdas, smago dzīves realitāti, bet tas dod arī spēku,
enerģiju, gandarījumu, un enerģija – tā ir veselība. Viņas stāsts bija par to,
kā viņas ģimene pārdzīvoja personiskas dzīves dziļāko krīzi – vīra, mūziķa Nika
Gothama aiziešanu. Par saviem iedvesmas avotiem runāja jaunais rakstnieks un
biznesa treneris Toms Kreicbergs: “Negaidītie dzīves pavērsieni atmaksājas
daudzos veidos. Lai cilvēks būtu unikāls, ir jāsaka “jā” katru reizi,
kad dzīve piedāvā kaut ko jaunu.” Arhitektes un publicistes Ievas Zībārtes
uzstāšanās tēma – “Radošā latvieša saknes”, bet Banku augstskolas
profesore Tatjana Volkova ieveda priekšstatos par radošo ekonomiku. Katrs
lektors dalījās savā radošuma pieredzē.
Tieši jaunas idejas un citu cilvēku pieredze ir tas, ko konferencē
meklēja liepājnieki, uzņēmuma “Dizainers.lv” pārstāvji, mākslinieks
Kristaps Štobis un reklāmas projektu vadītāja Gunta Rubene. “Radošums –
tas ir domāšanas veids. Domāt radoši par visu – par darbu, par savu dzīvi, par
apkārtējo vidi, par pasauli kopumā,” tā uzskata K. Štobis. Reklāmas
projekti ir radoši. “Tas ir par mums,” saka G. Rubene.
Savukārt bijušais liepājnieks Zigurds Erciņš tagad vada
uzņēmumu “BioVenta”, bet aizputniece Baiba Kļaviņa ir šī uzņēmuma
sabiedrisko attiecību speciāliste, uzņēmuma joma – degvielas ražošana. Arī viņi
meklē jaunas idejas, un tādēļ dažreiz der arī pamainīt vidi, iziet ārpus
biroja, uzskata Z. Erciņš, kura iedvesmas avots parasti ir tieši vide un
cilvēki, kas apkārt. “Mums ir vajadzīgas idejas. Radošums ir vajadzīgs kā
ēst,” uzskata B. Kļaviņa. “Tas viss sasaucas ar mūsu darbu.
Manuprāt, nav īsti nozīmes, ko tu dari, svarīgi, kā tu to dari. Šodien gaidu
idejas, jaunu domu lidojumu.”
Radošuma konferenci rīkoja Liepājas uzņēmums SIA
“Addiction”, un tā ir viens no projektiem, kas ieguva pašvaldības
atbalstu mazo un vidējo uzņēmumu projektu konkursā, lai veicinātu tūrismu
ziemas sezonā. Lielākā daļa klausītāju ir Liepājas viesi.