Svētdiena, 19. maijs Sibilla, Teika, Lita
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Liepājas kafija” atzīta par ceturto iecienītāko kafijas zīmolu

“Liepājas kafija” atzīta par ceturto iecienītāko kafijas zīmolu
30.09.2008 19:19

Atslēgvārdi

Pirmdien tika paziņoti tie zīmoli, kurus Latvijas iedzīvotāji ir iemīlējuši visvairāk. Latvijā mīlētāko zīmolu nosaka reklāmas aģentūra “DDB Latvija” sadarbībā ar biznesa žurnālu “Kapitāls”. Šā gada atzītākais zīmols Latvijā ir “Nokia”. Otrajā vietā ierindojusies šokolāde “Laima”, trešajā – “Hansabanka” (tagad – “Swedbank”), ceturtajā – “Visa” karte, piektajā – “Maxima”, sestajā – mazgāšanas līdzeklis “Fairy”, septītajā – “Cido”, astotajā – “Latvijas Mobilais Telefons”, devītajā – Latvijas Neatkarīgā televīzija, bet desmitajā – “Orbit”.

Latvijas 50 mīlētākie zīmoli, izmantojot starptautiskā pētījuma “DDB Brand Capital” rezultātus, šogad tika noteikti jau ceturto reizi.

Pētījums tika veikts pēc starptautiski radītas un jau 30 valstīs izmantotas zīmolu izpētes metodoloģijas. Aptauju veica tirgus un sabiedriskās domas izpētes centrs SKDS, šā gada augustā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotāju.

Mīlētāko zīmolu apbalvošanas ceremonijā “DDB Latvija” direktors Andris Rubīns norādīja, ka Latvijas ekonomika pēdējos četrus gadus bijusi pielīdzināma “amerikāņu kalniņiem”, kas pašreiz piedzīvo lejupslīdi, bet, kā liecina pasaules pieredze, spēcīgi zīmoli spēj izdzīvot arī krīzes laikos.

Kā savā prezentācijā atzina “DDB” Amsterdamas biroja pārstāvis Dāns de Rāfs, zīmolu pasaulē vērojama komunikācijas veidu maiņa no mārketinga, kas vērsts uz pasīvu patērētāju, uz jauna veida komunikāciju ar aktīvu un līdzdarboties gribošu patērētāju. “Paši cilvēki kļūst par būtiskāko mediju, meklējot atsauksmes un iesakot citiem savus iecienītākos zīmolus,” atzīmēja de Rāfs.

“DDB Latvija” stratēģiskais direktors Reins Grants pastāstīja, ka, veicot pētījumu, bijis jūtams, ka cilvēki, vērtējot zīmolus, kļuvuši vēl kritiskāki nekā iepriekšējā gadā. Tāpat novērots, ka šajā gadā mazāk emocionāli cilvēki bijuši attiecībā pret televīzijas, alus, minerālūdens un krāsu zīmoliem. Šajā gadā augusi interese par nozaru zīmoliem, kas atbilst cilvēku dzīvesveidam, tostarp – datortehnikas, aviolīniju, mobilo tālruņu un tirdzniecības centru zīmoliem.

Vadošo zīmolu saraksta pirmajā vietā ierindojusies “Nokia”, otrajā vietā ir “Microsoft”, bet trešajā – “Coca-Cola”, savukārt kvalitātes līderis ir “Laima”, kam seko “Nokia” un “Philips”.

Šajā gadā enerģiskākais, augt spējīgākais zīmols bijis “draugiem.lv”, kam nedaudz atpaliek sidrs “Fizz” un “GE Money bank”, bet Latvijas unikālākā zīmola titulu ieguvusi “Emīla Gustava šokolāde”, kam otrajā vietā seko “Stendera Ziepju fabrika”, bet trešajā – maizes ceptuve “Lāči”.

Izdevīgākais zīmols šajā gadā bijis veikalu tīklam “Supernetto”, otrajā vietā ierindojies lielveikalu tīkls “Maxima”, bet trešajā – veļas pulveris “Bonux”.

Žurnāls “Kapitāls” pasniedza īpašo balvu visstraujāk progresējušam uzņēmumam – “Depo”, kas Latvijas mīlētāko zīmolu topā gada laikā pakāpies no 113. uz 36.vietu. “Depo” balvā saņēma žurnāla gada abonementu un reklāmas laukumu žurnālā 5000 latu vērtībā.

Latvijas iedzīvotāju iemīļotākais zīmols banku nozarē ir “Hansabanka”, otrajā vietā ierindojusies “SEB banka”, trešajā – “Parex banka”, ceturtajā – “Latvijas Krājbanka”, piektajā – “GE Money Bank”, bet sestajā – “DnB Nord banka”.

Bankas maksājumu karšu vidū iecienītākais zīmols ir “Visa” karte, kam seko “Mastercard” un “American Express” kartes.

Latvijas iedzīvotāju vidū iecienītākais mobilo tālruņu zīmols ir “Nokia”, otro vietu ieņem “Samsung”, trešo – “SonyEricsson”, ceturto – “Motorola”, bet piekto – “LG”.

Telekomunikāciju jomā atzītākais zīmols ir “Latvijas Mobilais Telefons”, otrajā vietā ierindojusies maksājumu karte “Zelta Zivtiņa”, trešajā – “Tele2”, ceturtajā – maksājumu karte “Okarte”, piektajā – “Lattelecom”, bet sestajā – maksājumu karte “Amigo”.

Iecienītākais portāls Latvijā ir “google.lv, otrajā vietā seko portāls “draugiem.lv”, trešajā – “inbox.lv”, piektajā – “youtube.com”, sestajā – “1188.lv”, septītajā – “one.lv”, astotajā – “delfi.lv”, devītajā – “apollo.lv” un desmitajā – “tvnet.lv”.

Latvijas iedzīvotāji par mīlētāko televīziju atzinuši Latvijas Neatkarīgo televīziju, kurai seko “TV 3”, LTV 1, “TV 5”, “TV 6”, “TV 3+”, “Pirmais Baltijas kanāls”, “Ren TV Baltic”, MTV un LTV 7.

Par Latvijas iedzīvotāju atzītāko lielveikalu tīkla zīmolu nosaukta “Maxima”, kam otrajā vietā seko “Rimi”, trešajā vietā ierindojies “Supernetto”, ceturtajā – “Drogas”, piektajā – “Elvi”, sestajā – “Mego”, savukārt astotajā vietā ierindojies lielveikalu tīkls “SKY”.

Iecienītākais maizes izstrādājumu ražotājs ir “Hanzas maiznīca”, otrajā vietā ir maizes ceptuve “Lāči”, trešajā – “Fazer” maiznīca, ceturtajā – “Druva” un piektajā – “Jelgavas maiznieks”.

Šā gada atzītākais saldumu zīmols ir “Laima”, kam seko “Raffaello”, cepumi “Selga”, “Snickers”, “Karl Fazer” un “Karūna”.

“Spilva” atzīta par mīlētāko pārtikas zīmolu. Otrajā vietā seko “Ķekava”, trešajā – “Valdo”, ceturtajā – “Balticovo” un piektajā – “Francis”.

Latvijas iedzīvotāju iecienītākais saldējuma zīmols ir “Pols”, otrajā vietā ir “Rūjienas” saldējums, trešajā – “Ekselence”, bet ceturtajā – “Tio”.

Par visiecienītāko alus zīmolu nosaukts “Aldaris”, kam seko alus dzēries “D-light”, “Cēsu” alus, “Tērvetes” alus, “Carlsberg”, “Bauskas” alus un “Lāčplēsis”.

Atzītākais auto zīmols Latvijā ir “Audi”, bet otrajā vietā ierindojies BMW, kam trešajā vietā seko “Mercedes”, ceturtajā – “Volkswagen”, piektajā – “Volvo”, sestajā – “Lexus” un septītajā – “Mitsubishi”.

Apdrošināšanas jomā mīlētākais zīmols ir “Balta”, kam seko “BTA”, “Balva”, “Ergo” un “Baltikums”.

Iecienītākā kafijas zīmolu topa pirmajā vietā ierindojies “Jacobs”, otrajā – “Merrild”, trešajā – “Tchibo”, ceturtajā – “Liepājas kafija”, bet piektajā – “Paulig”.

Atzītākais zīmols piena produktu pārstrādē ir biezpiena sieriņš “Kārums”, otrajā vietā seko kausētais siers “Dzintars”, trešajā vietā ir “Valmieras piens”, ceturtajā – “Limbažu piens”, piektajā – “Actimel”, sestajā – “Rasa”, septītajā – “Lāse”.

Žurnāls “Kapitāls” oktobra numurā lasītājus iepazīstinās gan ar plašu “DDB Brand Capital” pētījuma rezultātu izklāstu, gan ar statistikas datiem un ekspertu komentāriem.

2007.gada atzītāko Latvijas zīmolu top desmitniekā bija “Nokia”, “Laima”, “Hansabanka”, “Latvijas Mobilais Telefons”, “Visa”, LNT, “TV3”, “Fairy” un “Ekselence”. Kvalitātes un vadošuma kategorijās pirmo vietu ieņēma “Nokia”, unikalitātes kategorijā – “Emīla Gustava šokolāde”, izdevīgākais zīmols bija “Supernetto”, savukārt enerģiskākais – “draugiem.lv”.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz