Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas ostā pērn pārkrauts par 10% mazāk kravu

Liepājas ostā pagājušajā gadā pārkrāva 6,6 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10% mazāk nekā 2019.gadā, informē Liepājas speciālā ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas ostā pērn pārkrauts par 10% mazāk kravu
Foto: Liepājas SEZ
11.01.2021 14:02

LETA

Tostarp 2020.gada decembrī ostā kopumā pārkrautas 773 603 tonnas kravu, kas ir par 17,3% vairāk nekā 2019.gada decembrī un par 48,5% vairāk nekā pērn novembrī.

Pagājušā gada decembrī pārkrauto kravu apmērs bija ostas vēsturē labākais rādītājs līdz šim decembrī.

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks pauda, ka osta un tranzītbizness ir ļoti sensitīva nozare, un tas īpaši izjusts 2020.gadā saistībā ar izmaiņām nozarē kopumā līdz ar Krievijas kravu samazinājumu, globālās pandēmijas ietekmi un ģeopolitiskiem aspektiem, kas būtiski palielināja Latvijas ostu iekšējo konkurenci.

“Diemžēl, kamēr nebūs vienota dzelzceļa tarifa, Rīgas brīvosta ir labvēlīgākās pozīcijās nekā citas ostas,” minēja Sesks.

Viņš arī norādīja, ka ostas rādītāji decembrī ir apliecinājums spējai kopīgi pārorientēties un pielāgoties noteiktiem darbības noteikumiem – ja netiek pārkrautas ogles, tad tiek krautas kokskaidu granulas, lauksaimniecības produkcija, šķelda, apaļkoki, cements.

Lielāko kravu apgrozījumu 2020.gadā Liepājas ostā nodrošināja “Liepaja Bulk Terminal”, pārkraujot 2,1 miljonu tonnu dažādu lauksaimniecības kravu. Konkrētais termināls apkalpo aptuveni 20 dažādus lauksaimniecības kravu veidus, un pēdējos četrus gadus katrā graudu sezonā tam izdevies pārkraut vairāk nekā divus miljonus tonnu kravu.

“Liepaja Bulk Terminal” valdes loceklis Juris Matvcejevs atzina, ka bažas sagādā Rīgas ostas radītā konkurence, jo, samazinoties ogļu kravām, tur rodas arvien lielāka interese par graudu kravu piesaisti, taču “Liepaja Bulk Terminal” nevar atļauties samazināt tarifu līdz Rīgas līmenim.

Liepājas SEZ norādīja, ka ne tikai decembrī, bet visu 2020.gadu gadu, pieaugums Liepājas ostā bija vērots lejamkravu segmentā, ko nodrošina gan “GI Termināls” ar bāzes eļļām, gan “DG Termināls”, kas uzbūvēja un veiksmīgi izmanto bitumena terminālu.

Tāpat pārvaldē atzīmēja, ka, meklējot savu nišu, Liepājas osta no 2001.gada apzināti ir veidota kā graudu ostu. Lauksaimniecības kravu termināli var pārkraut vairāk nekā 30 dažādus lauksaimniecības produkcijas veidus.

Liepājas ostā 2019.gadā pārkrauti 7,334 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,7% mazāk nekā 2018.gadā. Liepājas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir trešā lielākā osta Latvijā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz