No Liepājas ostas izved līdz šim lielāko kravu
liepajniekiem.lv
Šodien, 23.februārī, no Liepājas ostas izveda kuģi ”Belo
Horizonte” ar līdz šim lielāko kravu – 54,2 tūkst. tonnas, kuģim sasniedzot
iegrimi 11,1 m, portālam pavēstīja Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību
speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Kā uzsvēra LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal” termināla
vadītājs Juris Matvejevs, tas nav nekas neparasts, bet gan loģisks pārdomāta un
kopīga darba rezultāts, sadarbojoties ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldi.
Kravu lielums vistiešāk ir saistīts ar ostas dziļumu, jo
dziļāki kuģu ceļi, jo kuģiem ir lielākas pieļaujamās iegrimes, kas ļauj uzkraut
lielāku kravu. Juris Matvejevs arī atzīst, ja dziļumi kļūs vēl lielāki varēs
uzkraut arī lielākas kravas un būs vieglāk konkurēt ar citām ostām.
Nepilnu desmit dienu laikā LSEZ SIA ”Liepājas Bulk Terminal”
ostas 51.piestātnē panamax klases kuģī ”Belo Horizonte” iekrāva 43,7 tūkst.
tonnu kviešu un 10,5 tūkst. miežu.
Zem Lībērijas karoga kuģojošais kuģis ”Belo Horizonte”, kas
būvēts vien pirms diviem gadiem Ķīnā, Liepājas ostā ienāca šā gada 14.februārī,
bet 23.februārī Liepājas ostu atstāja, lai dotos uz Abū Dabī Apvienotajos Arābu Emirātos.
Iepriekš lielākā krava no Liepājas ostas tika izvesta 2012.gada
1.novembrī, kad LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal” panamax klases kuģī
”THOR” iekrāva – 48,55 tūkst. tonnas
labības, sasniedzot kuģa iegrimi 10,6 m.
LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal” ir viena no lielākajām
ostas stividorkompānijām, kas 2014.gadā pārkrāva 2 milj. tonnas. Salīdzinājumam:
2013.gadā kompānija pārkrāva – 1,2 milj tonnas, kas ir par 68,6 % vairāk. Šā
gada janvārī ”Liepaja Bulk Terminal” apgrozījums bija 211 043,10 tonnas,
kas ir par 43% vairāk nekā gadu iepriekš janvārī.