Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Rakšanas flote ir klāt

Rakšanas flote ir klāt
Foto: Liepājas SEZ 
16.01.2019 07:15

"Kurzemes Vārds"

Liepājas ostā ieradies padziļināšanas kuģis “Fernao De Magalhaes” un cita tehnika, kas jau šodien plāno sākt darbu vērienīgajā projektā “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana”.

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes pārstāve Līga Ratniece – Kadeģe pastāstīja, ka frēzes tipa iesūkšanas bagaris “Fernao De Magalhaes” ir viens no lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē. Tā kopējā dzinēja jauda ir 23 000 kilovati, bet rakšanas jauda 7000 kilovati. Kuģa garums ir 138, 5 metri un tas ir aprīkots ar īpašu grunts iesūkšanas un iekraušanas tehnoloģiju, kas 20 minūšu laikā baržā var iekraut aptuveni 3000 kubikmetru izsmeltās grunts. Ostā atrodas arī trīs atvērtās kravas baržas, katra no tām spēj uzņemt līdz 3700 kubikmetru izsmeltās grunts. Pakāpeniski ostā ierodas arī cita padziļināšanas darbiem nepieciešamā tehnika, atzīmēja SEZ pārstāve.

Plānots, ka ostas padziļināšanas darbos vēlāk iesaistīsies arī zemes smēlējs.

“Darbs sāksies ostas iekšējā akvatorijā, pakāpeniski virzoties uz ārējo vārtu pusi, tālāk uz ārējo kanālu,” pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.

Izsmelto grunti nogādās jūras izgāztuvē. Tiek lēsts, ka padziļinot ostu, izsmels aptuveni 2,7 miljonu kubikmetru grunts.

Saskaņā ar līgumu, darbi jāpabeidz līdz šī gada oktobra sākumam.

Jau rakstījām, ka Liepājas SEZ iepirkuma procedūrā tiesības veikt darbus 24,5 miljonu eiro vērtajā padziļināšanas projektā ieguva Beļģijas kompānija “Jan De Nul N.V.”, kas izteikusi piedāvājumu par viszemāko cenu.

Apjomīgā projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūve vai stiprināšana ostas vidus vārtos, lai nodrošinātu kuģu ceļa padziļināšanu, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšana līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Projekta īstenošanas termiņš 2020. gads un kopējās izmaksas plānotas 41 miljons eiro.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz