Piektdiena, 5. jūnijs Margots, Igors, Ingvars
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

SM: transporta nozarē panākts būtisks progress

SM: transporta nozarē panākts būtisks progress
Foto: Publicitātes
30.07.2014 10:31

liepajniekiem.lv

Valdības rīcības plāna Satiksmes ministrijas (SM) sadaļas
izpilde norit sekmīgi – konstruktīvs darbs bijis visās SM pārraudzībā esošajās
jomās, taču īpaši labi rezultāti bijuši autoceļu, aviācijas, tranzīta, ES fondu
apguves, pasažieru pārvadājumu, kā arī ceļu satiksmes drošības uzlabošanas
jomās, portālu informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību
speciālists Rolands Rumba.

VAS ”Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ir  veikusi 90%
no visiem šogad plānotajiem autoceļu remontdarbu iepirkumiem un praktiski uz
visiem objektiem ir uzsākti remontdarbi. Kopējais valsts autoceļiem paredzētais
finansējums 2014. gadā (gan autoceļu remontam, gan uzturēšanai) ir 250 milj.
eiro, no kuriem nepilni 136 milj. eiro ir ES fondu līdzfinansējums. Būvdarbi šī
gada sezonā notiek vairāk nekā 100 objektos, un kopumā tiks sakārtoti vairāk
nekā 1000 km autoceļu.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, stājoties ministra amatā,
par vienu no prioritātēm izvirzīja autoceļu būvniecības kvalitātes uzlabošanu.
Ir stiprināta LVC Ceļu laboratorijas kā tehniskās kompetences centrs,
paplašinot laboratorijas funkcijas kvalitātes kontroles jomā. Tāpat
pastiprināta autoceļu būvniecības kvalitātes kontrole ar neplānotām pārbaudēm
un lielāku būvmateriālu pārbaužu skaitu, kā arī paaugstināta projektētāju un
būvuzraugu atbildība.

SM turpina darbu pie ES fondu 2007. -2013. gada plānošanas
perioda projektiem, īstenojot Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) autoceļu tīkla
uzlabojumus un valsts pirmās šķiras autoceļu maršrutu sakārtošanu.

Tiek izvērtēta iespēja īstenot Ķekavas apvedceļa projektu,
piemērojot publiskās privātās partnerības modeli. Plānotā partnerības iepirkuma
līguma kopējā līgumcena ir 159,7 milj. eiro.

Savukārt š.g. 8. jūlijā LVC parakstīja pirmo jaunā 2014. –
2020. gada ES finansēšanas perioda līgumu par valsts galvenā autoceļa A9 Rīga
(Skulte) – Liepāja posma rekonstrukciju 22.52 km garā posmā.

No š.g. 1. jūlija Latvijā ieviesta autoceļu lietošanas
nodeva kravas transportlīdzekļiem, ko paredz Autoceļu lietošanas nodevas likums.
Šobrīd autopārvadātāji aktīvi veic nodevas samaksu. Līdz 17. jūlijam autoceļu
lietošanas nodeva bija nomaksāta par vairāk nekā 63 tūkst.
transportlīdzekļiem, tādā veidā valsts budžetā iemaksātie līdzekļi pārsniedza
2.2 milj. eiro.

Dzelzceļa nozarē jāizceļ š.g. 21. jūnijā Baltijas valstu
premjerministru panāktā vienošanās par ”Rail Baltica” kopuzņēmuma dibināšanu.
Tas ir būtisks solis, bez kura nevarētu sekmīgi veikt Eiropas standarta platuma
dzelzceļa līnijas ”Rail Baltica” projektu. Kopuzņēmuma dibināšanas līgums tiks
svinīgi parakstīs š.g. 23. augustā, kad Latvija, Igaunija un Lietuva atzīmēs
Baltijas ceļa 25. gadadienu.

Labas ziņas nākušās no Eiropas Komisijas (EK) ”Air Baltic”
valsts atbalsta izmeklēšanas lietā. EK pieņēma pozitīvu lēmumu, saskaņojot
aviokompānijas restrukturizācijas plānu un līdz ar to atzīstot Latvijas valsts
kā ”Air Baltic” lielākā akcionāra veikto ieguldījumu atbilstību ES aviācijas un
konkurences regulējošajiem normatīvajiem aktiem. Satiksmes ministrs A.Matīss
pozitīvi novērtēja EK lēmumu un atzina, ka tas būtiski uzlabos ”Air Baltic”
pievilcību potenciālo investoru acīs.

Tāpat paralēli tiek nostiprināta nacionālās aviokompānijas
pelnītspēja. Tiek veikti pasākumi investoru piesaistei turpmākai ”Air Baltic”
veiksmīgai attīstībai un izaugsmei. SM ir noteikusi galvenās prasības
investoram, veic investoru apzināšanu un seko darījumiem nozarē. SM atbalsta un
sekmē ”Air Baltic” menedžmenta restrukturizācijas plānu, kas ļāvis ”Air Baltic”
atgriezties pie pelnītspējas un padara to pievilcīgāku investoru acīs.

Šovasar lidostā ”Rīga” bāzi atklāja zemo cenu lidsabiedrība
”Wizz Air”. Lidsabiedrība no Latvijas galvaspilsētas tagad piedāvā 8 maršrutus
uz 6 dažādām valstīm.

Savukārt nacionālā lidsabiedrība ”Air Baltic” uzsākusi
lidojumus 6 jaunos maršrutos no Rīgas uz Varnu, Burgasu, Bukaresti, Palmu de
Maljorku, Gēteborgu un Aberdīnu. Lidojumus no Rīgas uz Grieķijas salu Korfu ir
uzsākusi privātā aviokompānija ”Ellinair”, savukārt oktobra beigās uzsākt
lidojumus no Rīgas uz Briseli plāno aviokompānija  ”Brussels Airlines”.

Sekmīgi turpinās ES fondu apguve – izsludināts iepirkums par
Liepājas starptautiskās lidostas rekonstrukciju, tādā veidā veicinot Valdības
rīcības plānā noteikto pasākumu – veicināt reģionālo lidostu attīstību un to
darbību.

Turpinās Liepājas ostas padziļināšanas projekts – līdz
2014.gada jūnijam pabeigti 85% no projektā plānotā padziļināšanas darba apjoma.

Ventspils brīvostas infrastruktūras projektā pabeigts veikt
krasta nostiprinājumu, norit 12. piestātnes būvniecība. Ir uzsākta Ziemeļu mola
viļņlauža un Ventspils brīvostas kuģu flotes stāvēšanas piestātnes
rekonstrukcija. Pabeigta Sauskravu termināļa izbūve.

Turpinās aktīvs darbs otrā dzelzceļa sliežu ceļa izbūvē
posmā Rīga – Krustpils. Šobrīd ir paveikti darbi par summu 82,2 milj. eiro, kas
sastāda 89,18% no līguma summas. Kopumā  uzbūvēts 50 km jauno sliežu ceļu.

Pagājušā gada maijā tika uzsākts vērienīgs rekonstrukcijas
projekts ”Starptautiskās lidostas ”Rīga” infrastruktūras attīstība”. Darbi tajā
norit atbilstoši grafikam, līdz ar to nav risku, ka varētu būt aizkavēšanās ar
darbu izpildi paredzētajā termiņā.

EK š.g. 8. jūlijā apstiprināja abus Latvijas iesniegtos
projektus finansēšanai no TEN-T budžeta. Viens no apstiprinātajiem projektiem
ir Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā. Savukārt otrā
apstiprināta projekta ietvaros Rīgā plānots veikt pētījumu un izstrādāt
rekomendācijas nacionālā plāna ūdeņraža infrastruktūras ieviešanai.

Var izcelt Latvijas ostu sekmīgo darbu, 2014.gada pirmajos
sešos mēnešos Latvijas ostas spējušas pārkraut par 6.6% kravu vairāk nekā pērn
tajā pašā periodā. Visās Latvijas ostās pirmajos sešos mēnešos kopā pārkrauti
39.4 milj. tonnu kravu.

Tāpat norit darbs pie Latvijas ostu pārvaldības un
konkurētspējas uzlabošanas – satiksmes ministra izveidotā darba grupa Latvijas
ostu konkurētspējas stiprināšanai un pārvaldības uzlabošanai jau pabeigusi savu
darbu un prezentējusi rezultātus š.g. 16. jūlijā. Darba grupas secinājumi
iekļauti ziņojumā un rīcības plāna projektā, kas tiks iesniegts izskatīšanai
Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei, kā arī valdībā.

SM arī strādā pie tā, lai veicinātu Latvijas ostās apkalpoto
kravu veidu un izcelsmes valstu diversifikāciju, piesaistītu Latvijas
transporta sistēmai jaunas kravas un investīcijas, kā arī  veicinātu
Latvijas iekļaušanos  reģionālās un globālās piegāžu ķēdēs, kombinējot
kompleksus, multimodālus transporta un loģistikas risinājumus. SM aktivizējusi
sadarbību ar Centrālāzijas valstīm un Ķīnu, piedāvājot šim reģionam Latviju kā
loģistikas platformu ES eksporta tirgu apgūšanā. Notiek darbs pie vienota un
integrēta Latvijas transporta un loģistikas nozares piedāvājuma izveides.

Visos plānošanos reģionos turpinās optiskā tīkla
infrastruktūras projektēšanas un būvniecības darbi. Ieguldīti 677 km
kanalizācijas cauruļu un 566 km optiskā kabeļa. Nodoti ekspluatācijā 28
piekļuves punkti.

Pasažieru pārvadājumu jomas sakārtošanā veikti vairāki
nozīmīgi darbi, tā VSIA ”Autotransporta direkcija” veikusi no plānošanas
reģioniem pārņemto pakalpojumu līgumu inventarizāciju, kas tiks pārskatīti
atbilstoši reģionālo vietējās un starppilsētu maršrutu un reisu revīzijas
rezultātam. Darbs turpinās arī pie vietējo un starppilsētu, autobusu un
vilcienu reisu salāgošanas. Saskaņoti autobusi ar vilcieniem, lai varētu
pievest pasažierus vilcienam Valmierā, Cēsīs, Aizkrauklē. Jāatzīmē, ka otrajā
lasījumā Saeimā pieņemts likumprojekts ”Grozījumi Autopārvadājumu likumā”, tā
redakcija veicinās ēnu ekonomikas apkarošanu un godīgu konkurenci pasažieru
pārvadājumu nozarē.

Ņemot vērā pēdējā laikā bojā gājušo skaita pieaugumu uz
Latvijas ceļiem, ir pievērsta pastiprināta uzmanība ceļu satiksmes drošības
jautājumiem. Tie vērsti uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu, ceļu satiksmes
negadījumu samazināšanu ar ievainotajiem un bojāgājušajiem, kā arī uz satiksmes
dalībnieku kompetences un  atbildības paaugstināšanu. Sekmīgi noritējušas
vairākas ceļu satiksmes drošības kampaņas, kā arī ir apstiprinātas pirmās 20
stacionāro foto radaru atrašanās vietas. Tāpat noslēgts līgums ar pakalpojumu
sniedzēju par stacionāro foto radaru iegādi, uzstādīšanu un apkalpošanu.
Saskaņā ar noslēgto līgumu uzsākta radaru infrastruktūras projektēšanas un
izbūve.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz