Svinības nerīkos, jo galvenais esot darbs
Pagājušās nedēļas nogalē valsts komisija pieņēmusi ekspluatācijā akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” cementa pārkraušanas termināli, kas uzcelts pie Karostas kanāla atzara piestātnes iepretī akciju sabiedrībai “Tosmares Kuģu būvētava”.
Tūlīt pēc tam, lai nekavētos darbs, ar ostas aģentiem tikušies un par savstarpējo sadarbību vienojušies pārstāvji no kuģu kompānijām un firmām, kas vēlas saņemt cementa kravas.
“Kompleksā ietilpst atjaunotā piestātne, ko sakārtoja lietuviešu firma “Lokis”, kā arī cementa uzglabāšanas noliktavas, kas tautā jau iedēvētas par dvīņu torņiem. Lai strādājot netiktu piesārņota apkārtējā vide, komplekss nodrošināts ar papildu filtriem un nelielu nepārvietojamu celtni. Tas bijis nepieciešams, jo izrādījies, ka visi kuģi, kas pārvadā cementu, nav apgādāti ar filtriem un cauruļu pacelšanas vinčām,” teica “Liepājas osta LM” galvenais enerģētiķis Aivars Diķis. Viņš pastāstīja, ka jau agrāk ekspluatācijā stājies dzelzceļa atzars, kas apgādāts ar izkraušanas mezglu, kurš spēj vienlaikus pieņemt no Brocēniem divus desmitus vilciena vagonu ar produkciju. Paredzēts, ka pavisam, lai nodrošinātu nepārtrauktu darbības ritmu, terminālā apkalpos 60 vagonu. “Kamēr viena trešā daļa tiks apkalpota izkraušanā, otra trešdaļa vagonu atradīsies piekraušanā ražošanas uzņēmumā “Cemex”, bet pārējie divdesmit vagoni šajā laikā būs ceļā starp Liepāju un Brocēniem,” sacīja A. Diķis, piebilstot, ka kuģis nedrīkst velti uzkavēties ostā, tāpēc noliktavās paredzēts uzkrāt no 5 līdz 6 tūkstošiem tonnu jaunā cementa.
“Nekādas īpašas termināla atklāšanas svinības rīkot negrasāmies, galvenais ir darbs. Pirmais kuģis ar cementa kravu Liepāju atstās decembrī,” runājot par tālākajiem ražošanas plāniem, apsolīja “Liepājas ostas LM” valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Aivara Diķa foto
Pagājušās nedēļas nogalē cementa pārkraušanas terminālu novērtēja valsts komisija.