Brien jūrā pēc ūdens parauga
Piektdien Grobiņas vidusskolas sākumskolas klases prezentē projektu nedēļā paveikto. 4.b klases audzēkņi stāsta par tēmu “Ūdens”.
Šonedēļ Grobiņas vidusskolas 4.b klases skolēni devās uz Liepāju, lai savam projektam pievienotu jūras ūdens paraugu. “Nebiju iedomājusies, ka iesmelt jūras ūdeni burciņā no krasta ir sarežģīti,” nosmej klases audzinātāja Lilita Līne. Taču grobiņnieku pulciņā bijis viens drosmīgs puisis, kas novilcis apavus, zeķes un iebridis jūrā.
Skolēni jau savā pilsētā bija paņēmuši peļķes, dīķa, akas un upes ūdens paraugus. Tos visus bērni pētīja mikroskopā un skolotājas izveidotā tabulā atzīmēja ūdens īpašības.
Izmantojot izdevību, jūrmalā skolēni salasīja materiālus rokdarbiem – akmeņus, jūras mēslus, gliemežvākus, dzintarus. “Mums ir daudz visa kā, pat beigta zivs,” stāsta L. Līne.
Vēl skolotāja projekta gaitā bija paredzējusi darbu bibliotēkā, bet audzēkņi ļoti vēlējušies intervēt cilvēkus. Tādēļ sagatavotas anketas ar pieciem jautājumiem, un skolēni devušies Grobiņas ielās, lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli par ūdeni pilsētā. “Viens vīrs pie ieteikumiem minējis – būtu labi, ja pa krānu tecētu alus,” L. Līne teic, ka arī tas iekļauts projektā.
Šis ir pirmais gads, kad Grobiņā sākumskolas audzēkņiem projektu nedēļa notiek pavasarī, nevis kā pārējiem skolēniem – ziemā. Pedagogi nosprieduši, ka tas ir labāks laiks dabaszinību tēmu izpētei, jo nav jāstrādā tikai ar literatūru.
Ilze Šķietniece,
“Kurzemes Vārds”
Grobiņas vidusskolas 4.b klases audzēkņi un skolotāja Lilita Līne izmanto izdevību pludmalē savākt materiālus rokdarbiem.