Ceturtdiena, 18. aprīlis Laura, Jadviga
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Droša par sava produkta vērtību

Droša par sava produkta vērtību
Foto: Egons Zīverts
25.03.2019 07:00

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Latvijā ir ļoti kvalitatīvs medus, kuru nedrīkstam lēti dot prom uz ārzemēm tikai tāpēc, ka neprotam pārdot. Mums tas ir jāmācās, uzskata Maija Kuduma, kas izveidojusi bišu produktu zīmolu “Api” un gatavojas eksportēt uz Ziemeļvalstīm medus un ziedputekšņu pastu. Viņa secinājusi, ka Latvijā ir ideāli apstākļi biškopībai, īpaši Kurzemē var atrast vietas, kur bitēm netraucē intensīva lauksaimniecība.

Maija nāk no Kalētiem, mācījusies Priekules vidusskolā. “Aizgāju uz Rīgu, studēju zemes ierīcību, tad uzņēmējdarbības vadību, pabeidzu projektu vadības, personāla vadības un mārketinga apmācības. Vairāk nekā desmit gadus strādāju sausiņa darbu birojā. Ļoti daudz pieredzes uzkrāts, bet praktiski to nekad nepielietoju,” viņa stāsta. Sagadījies, ka Maijas draugam uzdāvināja bites. Sākumā tas bijis hobijs. Kad medus ieguve izvērtusies arvien vairāk, nonākuši strupceļā par pārdošanu. “Ārzemnieki uzpērk mūsu medu vairumā par ļoti lētu naudu. Mums, latviešiem, lielākā problēma ir, ka mēs nemākam pārdot. Tāpēc sākām domāt, ka ir jāražo ekskluzīvāki produkti ar augstu pievienoto vērtību,” saka jaunā uzņēmēja.

Ziedputekšņi daudziem negaršo, taču tie ir bagāti ar vitamīniem, antioksidantiem un sniedz enerģiju. “Sākām domāt, kā tos pārstrādāt, sajaukt ar medu. Miksējām dažādus veidus, lai pašiem patiktu struktūra un garšotu. Ģimenei, vecākiem, draugiem vajadzēja degustēt, līdz nonācām līdz optimālajai receptei. Ziedputekšņi ir pulverizēti, lai konsistence būtu patīkama. Karotē paņem, un izkūst uz mēles,” stāsta M. Kuduma. Pagaidām jaunais produkts ar draugu un paziņu starpniecību ir izplatīts Zviedrijā un Norvēģijā, atsauksmes esot ļoti labas.

Lai ienāktu Ziemeļvalstu tirgū, būtiski ir kvalitatīvo un augstvērtīgo produktu iepakot ar attiecīgu kvalitātes zīmi. Draudzene dizainere Maijai palīdzējusi izstrādāt SIA “Api” logo un produktu zīmola dizainu. “Tas ir vienkārši “Api”, kas ļauj mums ikreiz veidot savu stāstu par produktiem. Vienīgā bišu simbolika ir mazā šūniņa.” Uzņēmēja skaidro, ka dizaina ziņā iespaidojusies no pasaules tendencēm dzīvesveida maiņā no pārbagātības uz minimālismu un vienkāršību. “Paši esam askētiski vienkārša dzīvesveida piekritēji, tā ir mūsu seja, un gribam, lai citi mūs iepazīst tādus. Ziemeļvalstīs produkts skaistā iepakojumā uzreiz rada kvalitātes zīmi. Bitītes ir bērnišķīgas, to attēls ne vienmēr rada augstas pievienotās vērtības izjūtu, toties iedod lētuma piesitienu,” uzskata M. Kuduma.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 25. marta numurā.

#kvards-20190325-06#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz