Svētdiena, 5. maijs Ģederts, Ģirts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izmanto lētu, bet labu metodi

Izmanto lētu, bet labu metodi
27.07.2011 07:09

Atslēgvārdi

Ceļa seguma remonts Ventspils šosejas posmā no Grobiņas līdz krustojumam ar Tāšu ceļu ir pabeigts, skaidro valsts akciju sabiedrībā “Latvijas Valsts ceļi”. Savukārt Liepājas – Rīgas šosejas Grobiņas posmā darbi vēl līdz galam nav padarīti.

Tomēr gaidītā brauktuves rekonstrukcija vairāk atgādināja milzīgu ielāpu uzklāšanu – asfalta kārta klāta nevis vienlaidus pa abām joslām, bet ik pa gabaliņam vienas vai otras joslas platumā. Šās nedēļas sākumā autovadītāji ziņoja, ka remontētais posms visā garumā noklāts ar šķembiņām un ielāpi vairs nav redzami. Viņi arī pauda sašutumu par šādu labošanas veidu un vēlējās noskaidrot, vai tā ir kāda jauna tehnoloģija.

“Sliktākās vietas ir izlīdzinātas ar asfalta masu, pēc tam veikta virsmas apstrāde ar šķembiņām,” skaidro LVC Kurzemes reģiona direktora vietnieks Kaspars Ķēniņš. “Tā ir lēta, bet laba metode, lai paildzinātu ceļa kalpotspēju.” Viņš apgalvo, ka šajās vietās bedrēm nevajadzētu veidoties divus, trīs gadus, jo ūdenim vairs nebūs iespējas iekļūt plaisās.

Līdzīga metode tiek izmantota arī uz Rīgas – Liepājas šosejas posma, kas ved cauri Grobiņai. Bedrainākās vietas ir izfrēzētas, ielikts ielāps un tiks veikta virsmas apstrāde. Tā kā transporta intensitāte ir lielāka, tā būs dubultā, norāda K. Ķēniņš.

Autovadītāji gan sūdzas, ka šķembiņas lido pa gaisu un tādējādi var bojāt gan savu, gan pretimbraucošo automašīnu. “Jābūt piesardzīgam – jāievēro distance un atļautais braukšanas ātrums,” K. Ķēniņš pats pārliecinājies, ka pie šādiem nosacījumiem apdraudējuma nav.  

Darbus šajos posmos veic akciju sabiedrība “Latvijas Autoceļu uzturētājs”. Tā ieguva tiesības atjaunot arī Priekules šosejas galu, kas Grobiņā ved gar veikalu “Tev”. Visu trīs objektu kopējās izmaksas ir 165 tūkstoši latu.

Drīzumā darbi varēs sākties uz vēl diviem Grobiņas – Ventspils šosejas posmiem 6,1 kilometra garumā. Konkursā no četriem pretendentiem uzvarējis SIA “Aizputes ceļinieks”. Uzņēmums piedāvājis darbu paveikt par 325 500 latiem. Līdz pirmdienai pārējiem pretendentiem vēl iespējams apstrīdēt iepirkuma rezultātus, tomēr K. Ķēniņš šaubās, ka to kāds darīs. Līdz ar to jau nākamās nedēļas sākumā tiks noslēgts līgums un darbi uz Ventspils šosejas 78,4. līdz 82. un no 85,7. līdz 88,2. kilometram varēs sākties.

Tā kā šajās vietās segums ir ļoti sliktā stāvoklī, plānots veikt pamatīgāku virsmas remontu, uzklājot piecus sešus centimetrus biezu asfalta kārtu. K. Ķēniņš prognozē, ka tā varētu kalpot septiņus astoņus gadus. “Bedru veidošanās gan nav prognozējama. Daudz kas atkarīgs no laikapstākļiem un tā, vai pa segumu regulāri nebraukā pārlieku smagas kravas automašīnas,” viņš piebilst.

Elza Strazdiņa,
“Kurzemes Vārds”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz