liepajniekiem.lv
Dienvidkurzemes novada domes Attīstības un tautsaimniecības komitejas vadītājs Raimonds Reinis norāda, ka velotrases būvniecību Pāvilostā iniciējis pats uzņēmums “We Build Parks” un tā būšot dāvinājums – uzņēmums būvniecību veiks par saviem līdzekļiem.
“Šī zeme ir pašvaldības, gadiem tur nekas nav noticis. Tā ir pludmales un rekreācijas zona, kas pēc likuma atļauj šāda veida parku un infrastruktūras izveidi.
Es domāju, ka mums visiem jābūt priecīgiem, ja netiek prasīti līdzekļi no pašvaldības un viņi ir gatavi dāvināt šo velotrasi, tas būtu atbalstāmi,”
viņš saka, norādot, ka uzņēmums pašvaldībai jau prezentējis savu projektu, taču Attīstības un tautsaimniecības komiteja uzdevusi rīkot publisko apspriešanu ar mērķi noskaidrot iedzīvotāju viedokli gan par vietas izvēli, gan to, vai velotrase vispār nepieciešama.
Tā norisināsies 13. jūnijā pulksten 17.30 Pāvilostas pilsētas kultūras namā.
Tikmēr pāvilostnieki jau pauduši aizdomas par būvniecības patiesajiem apmēriem – galvenokārt tiekot runāts tikai par velotrasi, taču uzņēmums sniedzis informāciju arī par citu objektu izveidi – galda tenisu, volejbola laukumu, minigolfu, futbola zonu, bērnu rotaļu laukumu un āra trenažieriem.
R. Reinis norāda, ka ideja par papildinājumiem, kuri varētu piesaistīt vairāk aktīvās atpūtas cienītāju, nākusi no pašvaldības.
“Velotrase ir sākotnējais piedāvājums, mēs ierosinājām attīstīt un labiekārtot, lai objekts piesaistītu vairāk cilvēku,
bet šobrīd tās ir tikai idejas, nekas nav akmenī kalts. Ja sabiedrība atbalstīs, tad iesim tālāk. Šobrīd nekāds lēmums nav pieņemts,” uzsver R. Reinis.
“We Build Parks” pārdošanas direktors Artjoms Smirnovs skaidro, ka viens no iemesliem, kāpēc uzņēmums brīvprātīgi vēlas būvēt velotrasi tieši Pāvilostā, esot tāds, ka pašlaik šejienes bērniem īsti neesot, kur droši pabraukāties.
“Skeitparks, kurš atradās pie skolas, ir sapuvis. [Pāvilostnieki gan apgalvo, ka tas nav nelietojams, sliktā stāvoklī esot tikai viena no rampām – aut. piez.] Es pats savā padomju bērnībā braukāju ar igauņu ražojuma dēli pa pagalmu un ceļu, bet laiki ir mainījušies. Es domāju, ka bērniem braukāt pa brauktuvi vai stāvvietu ir kaut kas maksimāli nedrošs.
Jebkurai pilsētai ir jābūt drošai vietai, kur bērni var braukāt,
jo atšķirībā no veciem laikiem gandrīz jebkuram bērnam ir vai nu skūteris vai dēlis, vai velosipēds. Manuprāt, situācija, kad nav vietas, kur to darīt droši, īsti nav pieļaujama,” viņš stāsta, norādot, ka velotrase būs izmantojama daudzfunkcionāli.
“Tieši velotrase ir objekts, kurš nav nišīgs. Respektīvi, ne katrs vēlas braukt ar sniega dēli vai slēpēm un taisīt trikus. Ne katrs vēlas līst ūdenī, braukt ar veikbordu. Skeitparks arī neinteresē visiem, bet velotrasei nav tiešas saistības ar triku izpildi, tāpēc tajā var braukt ikviens ar visu ko, kas nav motorizēts līdzeklis.
Mēs runājam par vietu, kur var braukt visi – gan bērni, gan viņu vecāki, gan vecvecāki. Turklāt nevis ar specializēto BMX, bet ar parastu penibordu, slidām, saliekamo skūteri. Šāds objekts ir absolūti pieejams visiem,” teic A. Smirnovs, atzīmējot, ka asfalta trases pašlaik esot viens no “karstākajiem trendiem” gan Baltijā, gan pasaulē.
Viņš apliecina, ka velotrase tiešām varētu nebūt vienīgais Pāvilostā izbūvējamais objekts un teritoriju, iespējams, varētu attīstīt vairāk, izveidojot arī bērnu rotaļu laukumu, futbola, volejbola un basketbola laukumus, galda tenisu un novietojot trenažierus.
“Pāvilosta kā Latvijas sērfa galvaspilsēta ir īpaša starp Latvijas mazapdzīvotākajām vietām, jo cilvēki šeit brauc atpūsties. Tajā pašā laikā šai pilsētā, ja nav viļņu vai vēja, no aktivitātēm ir viena asfaltēta iela un Pāvilostas muzejs.
Manuprāt, situācija ir diezgan nepareiza, jo pat tik elementāras lietas, kā blakus pludmalei uzspēlēt pingpongu, nav, tāpēc mēs sen runājām par to, ka pie jūras būtu nepieciešams aktīvās atpūtas parks, kur velotrase būtu tikai viens no elementiem. Šī būtu vieta, kur var satikties cilvēki no dažādām subkultūrām, kuri interesējas par pilnīgi dažādām lietām.
Ir jābūt saturam, jo laiki, kad cilvēki ar autobusiem brauca uz Tērveti apskatīt koka figūriņas mežā, ir beigušies,”
uzskata A. Smirnovs.
Dažas privātpersonas jau esot izrādījušas interesi finansiāli atbalstīt velotrases izbūvi, taču tie neesot Dienvidkurzemes novada uzņēmumi. “Es nezinu, kā ir Dienvidkurzemes pašvaldībai ar finansējumu, bet ir cilvēki, kuri gatavi šo ideju finansiāli atbalstīt. Tas drīzāk ir saistīts ar uzņēmumiem, kuru īpašnieki mīl Pāvilostu, vēju, viļņus utt.,” saka A. Smirnovs.
Viņš norāda, ka “We Build Parks” saistīts ar veloparku būvniecības uzņēmumu “Velosolutions”, kas ir Šveices zīmols.
“Mūsu trases tiek taisītas ar rokām, nekāda sarežģīta tehnika tur nepiedalās. Esam izbūvējuši divus olimpiskus snovparkus Ķīnā un Korejā. Mūsu puiši pieredzi guvuši trasēs visā Baltijā, Skandināvijā, Ķīnā, Amerikā, Eiropas valstīs, esam būvējuši trases aiz polārā loka, Norvēģijā, tā ka šis objekts Pāvilostā būtu kaut kas vairāk nekā vienkārši ieklāts asfalts.
Tā būtu pasaules pieredze, kura materializējas tādā nelielā, bet ļoti foršā vietējā objektā,” stāsta A. Smirnovs, atgādinot, ka velotrase Grobiņā ir šī paša uzņēmuma paveiktais darbs.
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.