Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Aptauja: Trešdaļa iedzīvotāju Lieldienās iekāro baltās olas

Galveno pavasara simbolu – olas – Lieldienu svinībām plāno iegādāties 88% Latvijas iedzīvotāju, liecina mazumtigotāja “Rimi” rīkotā aptauja.

Aptauja: Trešdaļa iedzīvotāju Lieldienās iekāro baltās olas
Foto: Evija Trifanova/LETA
14.04.2022 10:22

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Trešā daļa aptaujāto jeb 33% par godu svētkiem meklēs baltās olas, kas šajā laikā ir populārākā izvēle, paverot plašas iespējas vienai no iemīļotākajām Lieldienu nodarbēm – olu krāsošanai.

Pārliecinoši lielākā daļa iedzīvotāju (85%) Lieldienu olas krāsos pašu spēkiem, visaktīvāk ģimenes, kurās aug bērni. Savukārt krāsošanas veidu izvēlē priekšroka tiek dota klasiskai pieejai ar olu vārīšanu sīpolu mizās.

Brūnās olas par gana labām svētku galdam atzīst vien 17% Latvijas iedzīvotāju, bet lielākā daļa – 38% – norāda, ka īpašu uzmanību olu krāsai nepievērš, vienlīdz bieži iegādājoties kā baltās, tā brūnās olas.

Jāteic arī, ka nokrāsotas Lieldienu olas no baltām visbiežāk pārvēršas brūnās ar dažiem košiem akcentiem: olu krāsošanai visbiežāk iecerētas sīpolu mizas vai citi dabas materiāli (77%), cieši turoties pie pārbaudītām vērtībām.

Domājot par inovatīvāku pieeju olu krāsošanai, piektā daļa aptaujāto apsver iespēju olas krāsot ar veikalā nopērkamajām krāsām, bet 13% iedzīvotāju eksperimentēs ar tēju. Olu krāsošanai tiek laisti darbā arī zīmuļi vai krītiņi un citi līdzekļi, bet slinkākie Lieldienu svinētāji plāno iegādāties jau nokrāsotas olas – tādu gan ir tikai 1%.

Lai gan vairumā gadījumu olu krāsošanas paradumi dažādos Latvijas reģionos būtiski neatšķiras un olu krāsošanai lielākoties tiek atvēlētas sīpolu mizas vai citi dabas materiāli, Rīgas un Latgales iedzīvotāji ir aktīvākie veikalā nopērkamo krāsu izmantošanā – šādā veidā olas krāsot plāno ceturtā daļa šo reģionu iedzīvotāju.

Arī gados jaunāki olu krāsotāji pie mākslīgajām krāsvielām ķeras biežāk.

* Aptauju veikusi pētījumu kompānija OMD Snapshots 2022. gada martā, aptaujājot 703 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz