Atbalsta elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanu
liepajniekiem.lv
Pilsētas domes Finanšu komitejas sēdē ceturtdien, 20.februārī,
deputāti diskutēja par konceptuālu atbalstu projekta idejai ”Siltumnīcefekta
gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā Liepājā”. Tika pausts atbalsts
vairāku elektromobiļu iegādei Pašvaldības policijas vajadzībām, kā arī divu uzlādes
staciju ieviešanai, portāls uzzināja pilsētas domē.
Kā skaidroja pašvaldībā, lēmumprojekts paredz atbalstīt
projekta ideju ”Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā
Liepājā” gatavošanu un iesniegšanu Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta
finansēto projektu atklātā konkursā “Siltumnīcefekta gāzu emisijas
samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes
infrastruktūras ieviešanai”.
Projekts iesniedzams līdz šā gada 14.martam.
Indikatīvās kopējās projekta izmaksas 223 158 eiro (elektromobīļu
un publiski pieejamo uzlādes staciju iegādei). No tām idikatīvais KPFI atbalsts
ir 118 100 eiro. Liepājas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums ir 105 058
eiro.
Projekta ietvaros iecerēts iegādāties trīs elektromobiļus
izmantošanai Liepājas pilsētas pašvaldības policijas vajadzībām, kā arī
izveidot divas publiskas uzlādes stacijas – vienu Rožu ielā pie pilsētas domes
ēkas, otru – Jelgavas ielā, pie Pašvaldības policijas.
Lai izvērtētu elektroauto iespējas un ekonomiskumu, par
piemēru ņemts automobilis ”Nissan e-NV200”, kura minimālais uzlādes laiks ir 30
minūtes. Nobraukums ar vienu uzlādi ir 120 km ziemā (ar apsildi), bet 180 km vasarā.
Kā vēsta transportlīdzekļa tehniskās specifikācijas, garantijas laiks šādiem
auto ir līdz 7 gadiem vai 100000 km nobraukumam. Orientējošā cena – 32 000 eiro,
taču cena ar KPFI atbalstu – 20 220 euro.
Veicot aprēķinus secināts, ka ”Nissan e-NV200”, salīdzinājumā
ar automašīnām ”VW Caddy”, ko Pašvaldības policija izmanto patlaban, ir
ekonomiski izdevīgāki. Kaut arī viena transportlīdzekļa ”Nissan e-NV200” cena ir
augstāka (20 220 eiro), nekā ”VW Caddy” cena (17 000 eiro), uz vidējo
nobraukumu, 45 000 kilometriem gadā, ”Nissan e-NV200” ir ekonomiskāks, jo ”Nissan e-NV200” izmaksas par vienu kWh ir 0,157 eiro, kad ”VW Caddy” degviela maksā
1,3 eiro litrā.
Līdz ar to izdevumi par degvielu ”VW Caddy” sastāda 29 250
eiro piecos gados, bet elektroauto izdevumi par elektroenerģiju piecos gados
būtu 6359 eiro.
Kopējie izdevumi par transportlīdzekli ar degvielas dzinēju sastādītu
46 250 eiro, bet par elektromobili – 26 579 eiro. Tas nozīmē, ka ekonomija
vienam šādam transportlīdzeklim būtu 19 672 eiro, bet trim transportlīdzekļiem
– 59 015 eiro.
Deputāti Finanšu komitejā šo ieceri atbalstīja, taču gala
lēmums vēl jāpieņem pilsētas domes sēdē, kas paredzēta nākamajā ceturtdienā,
27.februārī.