Svētdiena, 28. februāris Skaidrīte, Justs, Skaidra
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Bilde fantāzijas iedarbināšanai. Top projekts Lielās ielas pārbūvei

Šī ir tikai vizualizācija – fantāzijas forma, lai arī tuvu realitātei. Tā par Lielās ielas zīmējumu, kas lasītāju priekšā šodien uz “Kurzemes Vārda” vāka, saka Liepājas pašvaldības Attīstības pārvaldes vadošais projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins.

Bilde fantāzijas iedarbināšanai. Top projekts Lielās ielas pārbūvei
Foto: Vizualizācija – "BM-Projekts"
28.01.2021 06:00

Nora Driķe

"Kurzemes Vārds"

Būvprojekts Lielās ielas pārbūvei no Liepājas Universitātes līdz Peldu ielai vēl top, tas varētu būt gatavs aprīlī, viņš saka.

Būvprojektu izstrādā SIA “BM-Projekts”, kas radījis arī vizualizācijas. Bet tajās ir redzams gan kaut kas no ielas nākotnes risinājumiem, par ko jau apmēram ir vienojušies pasūtītāja pārstāvji ar projektētāju, gan arī parādās lietas, kuras risināt projektētājam nav pienākums un kas nemaz neietilpst Lielās ielas pārbūves uzdevumā, skaidro pilsētas arhitekts Uģis Kaugurs.

Tādēļ nezinātājs, šos attēlus aplūkojot, var gluži apmulst. “Vizualizācijas ir diezgan spekulatīvas.”

Jau vēstīts, ka Lielās ielas pārbūves galvenais uzdevums ir tramvaja sliežu ceļa atjaunošana. Bet reizē ar pārbūvi nedaudz mainīsies šī ielas posma satiksme kopumā par labu cilvēkam, stāsta U. Klaks-Kleins.

Saglabāsies pa vienai autosatiksmes joslai katrā virzienā, taču sašaurināsies satiksmei paredzētā ielas daļa, tas autotransporta plūsmu sabremzēs un mazliet apgrūtinās. Būs arī pamainīta luksoforu darbība – mašīnām būs ilgāk jāstāv.

Šīs pārmaiņas mudinās autovadītājus bez vajadzības centrā neiebraukt, bet izvēlēties drīzāk apvedceļus, to netrūkst, uzskata U. Klaks-Kleins.

Iespējams, autojoslas klās betona bruģis – par to vēl tiekot domāts. Tramvaja sliedes tecēs pa zaļu zāli. Gar vienu ielas malu pāra numuru pusē būs ierīkots divvirzienu veloceļš līdz pat Peldu ielai.

Attēlā redzams, ka sabiedriskā transporta pieturvieta atradīsies pretī Liepājas Universitātei. Tā būs apvienotā pieturvieta gan tramvajam, gan autobusam; tas būs ērtāk sabiedriskā transporta lietotājam.

Tagadējā tramvaja pieturvietā pie Kurzemes skvēra nav iespējams izveidot apstāšanos arī autobusiem. Samazināsies autobusu pieturvietu skaits: likvidēsies pieturvieta pie “Drogām”, Graudu ielā pie universitātes, Lielajā ielā vairs nebūs pieturas “Kurzeme”, kur pašlaik apstājas mazie autobusi.

Lai izveidotu jauno, apvienoto pieturvietu universitātes priekšā, uz brauktuves izveidos kabatu, kur autobusiem piestāt, stāsta U. Kaugurs.

Taču nevajag domāt, ka jaunajā pieturvietā būs zīmējumā redzamās nojumes, kā augstas sēnītes, kas neaiztur ne lietu, ne vēju. Noteikti ne tādas!

Būvvalde ir plānojusi  izsludināt metu konkursu par to, kādam nākotnē jāizskatās skvēram Liepājas Universitātes priekšā. Metu konkursa laiks sakarā ar ierobežojumiem tiks paziņots divu mēnešu laikā.

Jau rakstīts, ka viens no uzdevumiem būs paredzēt šajā vietā arī strūklaku. Bet metu izstrādātājiem būs jāpiedāvā arī ideja, kādai šeit vajadzētu izskatīties tramvaja un autobusu pieturvietai, tai būs jāsaskan ar skvēru kopumā.

“Nebūs arī parastās nojumes. Būs kaut kas unikāls un skulpturālāks,” saka U. Kaugurs. Nojumēm būšot jāapvieno tomēr funkcionalitāte ar mākslinieciskumu.

Tātad – lai arī vizualizācija rāda kaut ko līdzīgu garām metāla gailenēm, mums nevajag tām ticēt. Nevajagot arī baidīties, ka pieturvietas nojumes aizsegs augstskolas ēku, jo nams ir gana augsts, uzskata arhitekts.

Vēl skvēra metu autoriem būs jāņem vērā, ka cauri tam virzīsies arī Lielās ielas veloceļš.

“Starp metu un tehnisko projektu var vēl daudz kas mainīties,” atzīst pilsētas arhitekts, uzsverot, ka vizualizācijas ir darba zīmējumi.

Piemēram, citās vizualizācijās redzamas arī idejas, kā pēc rekonstrukcijas varētu izskatīties Lielās un Kungu ielas stūris. Pašlaik šī krustojuma vidū ir saliņa, uz kuras var apstāties gājēji un padomāt, kurp tālāk doties. Dažās internetā izplatītajās vizualizācijās šī saliņa aizvien ir redzama, bet tagad jau esot skaidrs, ka tādas saliņas nākotnē nebūs.

Dažās vizualizācijās uz trotuāra novietoti kociņi dekoratīvos toveros. Vai būs tā, vai arī kociņus stādīs zemē, vai arī to nebūs vispār – arī tas vēl nav zināms.

Lielās ielas pārbūvei pašvaldība plāno izmantot Eiropas struktūrfondu līdzekļus, būvniecībai paredzēts 2021.–2022. gads, šovasar būvdarbus vajadzētu sākt, teic U. Klaks-Kleins.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz