Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“DG Termināls” VID aizturētās degvielas kravas lietā lēš zaudējumus 400 000 latu apmērā

“DG Termināls” VID aizturētās degvielas kravas lietā lēš zaudējumus 400 000 latu apmērā
18.07.2007 14:37

0

Atslēgvārdi

“DG Termināls” Valsts ieņēmumu dienesta (VID) aizturētās degvielas kravas lietā līdz šim radīti 400 000 latu zaudējumi, šodien preses konferencē žurnālistiem apgalvoja “DG Termināls” direktors Aivars Millers. Par cisternu dīkstāvi un nogādāšanu VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) no “DG Termināls” jau iekasējis aptuveni 100 000 latu, taču zaudējumus uzņēmumam radījusi arī ilgstošā cisternu atrašanās termināla teritorijā, sacīja Millers, norādot, ka jūnijā kravu apgrozījums terminālā samazinājies par 30%. “Mēs bijām spiesti atteikties no saviem klientiem un sūtīt viņus uz citiem termināliem,” sacīja Millers, “pieredze rāda, ka zaudētos klientus atgūt ir praktiski neiespējami, un to var izdarīt tikai, būtiski samazinot pakalpojumu cenas, faktiski līdz dempinga līmenim.”

“DG Termināls” veiktie aprēķini liecina, ka cisternu dīkstāve pēc 12.jūnija, kad tās tika izvestas no uzņēmuma teritorijas, valsts aģentūrai “Materiālās rezerves” varētu būt izmaksājusi aptuveni 120 000 latu, sacīja Millers.

Par zaudējumu piedziņu no Latvijas valsts tiesā plāno vērsties arī kravas īpašnieks “SET Select Energy”, sacīja Millers. Īpašniekam radītie zaudējumi esot sasnieguši aptuveni 1,5 miljonus ASV dolāru jeb aptuveni 765 000 latu.

Martā starp Somijas kompāniju “GT Trading” un “SET Select Energy” tika noslēgts līgums par šķīdinātāja kravas pārdošanu, taču, ņemot vērā Krievijas un Igaunijas politisko konfliktu, tika pieņemts lēmums dzelzceļa cisternas uz Igaunijas terminālu “Alexela” sūtīt caur Latviju, izmantojot “DG Termināls” starpniecību, sacīja Millers.

Tā kā “DG Termināls” bija atbildīgs par tranzītu, un šķīdināta krava bija paredzēta pārsūtīšanai uz Igauniju tranzītā, uzņēmums dokumentus atbilstoši tranzīta noteikumiem, un grāmatvedībā krava tika noformēta kā benzīns, lai bez starpgadījumiem izietu Latvijas muitas pārbaudi, sacīja Millers, norādot, ka no preces koda maiņas tranzīta kravām Latvijas valsts neko neiegūst un neko nezaudē.

Turklāt šobrīd izsolē pārdotā krava uz Ventspili tiek vesta ar to pašu preces kodu, ko bija piešķīris “DG Termināls”, uzsvēra Millers.

3.maijā, veicot sākotnējo dokumentu pārbaudi, VID Muitas Kriminālpārvaldes atzina, ka pārkāpumi nav konstatēti, taču pēc pusstundas, telefoniski sazinoties ar savu vadību, pārbaudes veicēji pieņēma lēmumu izņemt visus dokumentus, sacīja Millers, norādot, ka akts par iespējamajiem administratīvajiem pārkāpumiem netika noformēts un “DG Termināls” darbiniekiem netika uzrādīts.

Tajā pat naktī un nākamajās dienās tika veiktas arī pārējo cisternu pārbaudes, kas bija ceļā uz Liepāju, sacīja Millers, norādot, ka uz Liepāju krava tika vesta, jo to vajadzēja pieņemt terminālam, kuram uz to ir tiesības.

Millers notikušo saista ar iepriekš saņemtiem piedāvājumiem pārdot “DG Termināls”. “Bijām saņēmuši piedāvājumus terminālu pārdot, taču tam nepiekritām,” sacīja Millers. “Izskatās, ka visas šīs lietas mērķis ir novest uzņēmumu tik tālu, lai mēs būtu spiesti to pārdot.”

Millers uzskata, ka atsevišķu valsts institūciju amatpersonas, nodēvējot šo lietu par apjomīgāko degvielas kontrabandu Baltijas vēsturē, ir būtiski iedragājušas ne tikai uzņēmuma reputāciju un radījušas milzīgus finansiālos zaudējumus, bet arī grāvušas Latvijas kā tranzītkravu valsts reputāciju, dodot nepārprotamu signālu, ka Latvijā ir nedroša vide uzņēmējdarbībai.

“Personām, kuru bezatbildības un neprofesionalitātes dēļ mums ir radušies zaudējumi, ir jāatbild un jākompensē visi radušies zaudējumi,” sacīja Millers. “Likumā noteiktā kārtībā ir jādara viss, lai līdzīgi gadījumi, kad bez pierādījumiem, pārkāpjot daudzus likumus un citus normatīvos aktus, nepamatoti nodēvējot aizturēto kravu par kontrabandu, mūsu valstī vairs neatkārtotos.”

Par ierēdņu bezatbildību, uzņēmēja skatījumā, liecinot arī tas, ka likumā noteiktajā kārtībā institūcijai, kas deva rīkojumu par kravas aizturēšanu, esot bijis jārīkojas, lai 24 stundu laikā kravas pārvadātājs saņemtu atpakaļ tukšus vagonus.

“Latvija deklarē, ka tās mērķis ir kļūt par tranzīta valsti, taču statistika liecina, ka tranzīts caur Latviju strauji samazinās,” sacīja Millers, norādot, ka, viņaprāt, tas ir saistīts ar atsevišķu ierēdņu nekompetenci.

Šobrīd uzņēmums gatavojas tiesas procesam. Lai arī pagaidām “DG Termināls” lietā ir piemērots liecinieka statuss, Millers nesaskata nevienu citu, pret ko varētu tikt izvirzīta apsūdzība.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz