Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izgriežamais Karostas tilts vēl jāregulē

Izgriežamais Karostas tilts vēl jāregulē
01.09.2009 07:00

Atslēgvārdi

Būvnieki strādājuši abas brīvdienas un vēl pirmdien, lai šodien Kalpaka tilts darbotos bez aizķeršanās un skolēniem nebūtu jākavējas savā pirmajā skolas dienā.

Tā vismaz sola tilta rekonstruētāji.

“Ar Karostas tiltu viss ir kārtībā,” laikrakstam apgalvoja SIA “Rīgas tilti” tehniskais direktors Guntis Briedis. “Tilts ir pabeigts, bet vēl nepieciešama regulēšana.”

Nepatīkamākais, ka tilta izgriešanas elektronika saniķojās tieši svinīgajā atklāšanas brīdī, tādēļ pasākums ievilkās un daudzajiem tūkstošiem cilvēku, kas bija sapulcējušies noskatīties atjaunotā tilta abu daļu savienošanu, nācās gaidīt. Tomēr, kā uzsvēra Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, pirmajā vietā bijusi cilvēku drošība, lai arī iedzīvotājiem, kas tiltu gaidījuši trīs gadus, bija vēl jāuzgaida.

Taču sanākušie cilvēki bija ļoti sašutuši par ilgo gaidīšanu. Piemēram, kā “Kurzemes Vārdam” zvanīja un stāstīja kāda liepājniece: “Likās, ka mūs uzaicina uz svētkiem, lai paņirgātos par mums. Nebija nekādas informācijas par tilta izgriešanu. Pēc pulksten 20 mēs pārgājām tiltu, pusdeviņos tas tika izgriezts, un tikai pulksten 23 to atkal savienoja. Palikām tādi, kā esam ─ bez naudas, siltā apģērba, mūsu mašīnas palika otrajā krastā. Bija arī māmiņas ar maziem bērniem uz rokām. Joprojām vēl nevaru attapties no nepatīkamās situācijas un neziņas. Es ļoti ceru, ka mums vismaz kāds atvainosies par to.”

Nepilnības ar tilta izgriešanu bijis nepatīkams pārsteigums arī pašiem būvniekiem. Kā pastāstīja G. Briedis, vēl piektdien pa dienu, gatavojoties svinīgajai atklāšanai, tilta daļas bez aizķeršanās vairākkārt esot izgrieztas un pēc tam savienotas. Taču vakarā elektronika nenostrādāja precīzi, un tilta vidū izveidojās abu daļu nobīde par vairākiem centimetriem. Pēc G. Brieža vārdiem, tilta izgriešanas mehānisms ir sarežģīts, vairākiem mehānismiem jādarbojas sinhroni, lai process notiktu precīzi, tāpēc arī to nav viegli noregulēt.

Aizvadītajās dienās turpinājās tilta regulēšana, kas vēl pilnībā nav pabeigta, jo speciālistiem esot grūti strādāt tāpēc, ka pār tiltu nu jau brauc transports. Tomēr, kā sacīja tehniskais direktors, esot jau daudz labāk.

“Bet pats galvenais ─ Karostas tilts ir drošs, tas ir atvērts satiksmei un gājējiem, šajā ziņā nav nekādu problēmu,” uzsvēra G. Briedis.

Viņš piebilda, ka tiekot arī domāts par sadarbību ar policiju, lai tā palīdzētu nodrošināt kārtību uz jaunatvērtā tilta, jo daudzi autovadītāji neievērojot izliktās zīmes. “Tilts ir paredzēts konkrētām slodzēm, tāpēc mašīnu vadītājiem ir jāņem vērā norādes. Ja ir rakstīts, ka jāievēro 50 metru distance, tad tā arī jādara,” sacīja G. Briedis. Viņš pieļāva, ka neparedzētais smagums, ar ko neapzinīgie autovadītāji noslogo tiltu, arī varētu traucēt precīzai izgriešanas mehānisma darbībai.

Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”

 

Ja izgriešanas mehānisms nenostrādā precīzi, tad tilta abu daļu savienojuma vietā izveidojas vairāku centimetru nobīde.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz