Kāpēc autobuss 15 minūtes gaidīja pie luksofora sarkanā signāla?
liepajniekiem.lv
Sestdienas, 3.februāra, vakarā īsi pirms desmitiem portāls saņēma tālruņa zvanu – kāda sieviete stāstīja par dīvainu situāciju saistībā ar satiksmi.
Pulksten deviņos vakarā maršruta autobuss, kas caur lidostu dodas uz Grobiņu, startējis no Liepājas. Problēmas sākušās, kad no Cimdeniekiem bijis jāizbrauc uz Brīvības ielu, lai turpinātu ceļu uz Grobiņu, stāsta sieviete: ”Pulkstenis ir jau 21.43 un mēs jau 15 minūtes sēžam, jo luksoforā nepārtraukti deg sarkanais signāls.”
”Pasažieru vidū emocijas sit augstu vilni, taču autobusa vadītājs kategoriski atsakās izbraukt, luksoforā degot sarkanajam signālam. Viņš sēž kā klints.”
Jautāta, kas darīts, lai situāciju risinātu, sieviete stāstīja, ka personīgi mēģinājusi zvanīt uz tālruni, kura numurs norādīts uz plāksnītes zem luksofora, taču neviens nav atsaucies. Kāda cita pasažiere sazvanījusi dispečeru, taču tas norādījis, ka palīdzēt nevar – lai zvanot uz policiju.
Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols portālam pastāstīja pulksten 21.45 sestdienas vakarā Valsts policijā saņemta telefoniska informācija par to, ka Brīvības un Lidostas ielas krustojumā luksoforā ilgstoši neizslēdzas sarkanais signāls.
”Nekavējoties minētā informācija tika nodota ceļu policijas patruļai,” stāsta M.Vītols: ”Patruļa atradās netālu – Brīvības ielā pie degvielas uzpildes stacijas ”Latvijas nafta”, līdz ar ko pēc pāris minūtēm policijas darbinieki jau bija notikuma vietā.”
Likumsargi konstatējuši, ka pie luksofora, kurā joprojām dega aizliedzošais signāls, stāv maršruta autobuss, bet aiz tā vēl kāds vieglais auto.
”Valsts policijas darbinieki manuāli saregulēja satiksmi un ļāva izbraukt autobusam un vieglajam auto,” tā Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks.
Policijas darbinieki ar operatīvo transportlīdzekli piebraukuši pie luksofora un apstājušies pie baltās STOP līnijas, pēc kā sensors transportlīdzekli piefiksējis un luksoforā nekavējoties ieslēdzies zaļais signāls. Policijas darbinieki pagaidījuši, līdz pie luksofora pēc laika piebraukusi vēl viena automašīna, ko arī sensors fiksējis un luksoforā ieslēgusies zaļā gaisma.
Secināts, ka nevis sabojājies bijis luksofors, bet gan autobusa vadītājs bijis apstājies pārāk tālu no baltās līnijas, līdz ar ko sensors transportlīdzekli nav piefiksējis un luksoforā nav iedegusies zaļā gaisma.
Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jākobsons skaidro, ka autovadītājam, lai sensors viņa transportlīdzekli piefiksētu un līdz ar to luksoforā ieslēgtos zaļā gaisma, transportlīdzeklis jāapstādina maksimāli tuvu baltajai STOP līnijai. Daži centimetri neko nemainīs, bet ja auto apturēts stipri attālu no līnijas, sensors transportlīdzekli var nepamanīt.
Savukārt M.Vītols piebilst, ka gadījumā, ja luksofors vai tā sensors patiesi sabojājies, kāda situācija arī var gadīties, gan jārīkojas tā, kā darīja autobusa šoferis: ”Ja transportlīdzeklis apturēts pareizi, pietiekami tuvu baltajai līnijai, bet sarkanais signāls nepārstāj degt, vadītājam nav atļauts braukt pie aizliedzošā signāla.”
”Jāzvana Valsts policijai un jāziņo par situāciju. Policijas darbinieki sazināsies ar Komunālo pārvaldi, kas apkalpo luksoforus, un ziņos par problēmu. Savukārt vadītājam tālāk jārīkojas pēc policijas rekomendācijām.”
_______________
Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.