Sestdiena, 22. februāris Rigonda, Adrians, Ārija, Adriāna, Adrija

Laiks ziemas riepām!

Laiks ziemas riepām!
Foto: liepajniekiem.lv
28.11.2018 07:15

liepajniekiem.lv

Noteikumi paredz, ka no 1.decembra visiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas sezonai paredzētām riepām. Un to protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 4 mm. Bet tā kā ziemīgie laikapstākļi iestājušies jau tagad, ir laiks auto aprīkot ar ziemas riepām.

CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons atgādina, ka aprīkot transportlīdzekļus ar ziemas riepām ir ļoti būtiski, jo slidenā laikā ”šīs četras plaukstas, kāds ir riepu laukums, ir vienīgā mašīnas saķere ar ceļu”. Un uzsver, ka jāmaina arī braukšanas paradumi, jo ziemas apstākļos palielinās bremzēšanas ceļš.

G.Ķirsons aicina negaidīt 1.decembri, bet vadīties no laikapstākļiem, tos izvērtējot. Jo gumija, no kā ražotas ziemas riepas ir mīkstāka, piemērota ekspluatēšanai ziemas apstākļos.

Šoferīši aktīvi steidz pāraut savus braucamos. Servisos, kur atzīst, ka lielākā daļa transportlīdzekļu īpašnieku saviem auto jau riepas nomainījuši, meistariem tomēr darba pilnas rokas – uz riepu maiņu veidojas rindas.

Bet tie autovadītāji, kuri vēl nav savus auto aprīkojuši ar ziemas riepām, teic, ka to darīs. Savai un citu drošībai.  

Kā atrast kvalitatīvas un vispiemērotākās riepas savam auto? SIA ”Lāde” servisa vadītājs Ivo Čivkašs atzīst, ka revolūcija riepu pasaulē nav notikusi: ”Dažādu ražotāju piedāvātās riepas tiek ražotas, izmantojot līdzīgus materiālus un ražošanas tehnoloģijas, tomēr pat nezinātājam ir skaidrs, ka to veiktspēja un kvalitāte atšķiras. Riepai piemītošo īpašību kopums nosaka tās veiktspēju attiecīgos braukšanas apstākļos.”

”Klimatiskie apstākļi Latvijā vien ir mainīgi,” viņš atgādina: ”Kamēr Liepājā līst, Latvijas austrumos jau var būt dziļa ziema. Tomēr ir dažas lietas, kuras ieteicams ņemt vērā, iegādājoties riepas. Pirmkārt, ceļa segumu, pa kādu galvenokārt auto ziemas apstākļos tiks ekspluatēts.”

Ja pārsvarā brauc pa asfalta segumu, ieteicams izvēlēties riepas ar smalkāku protektora zīmējumu, tas ļaus saglabāt lielāku saķeres laukumu un uzlabot vadāmību un bremzēšanu. Bet, ja lielākais nobraukums ir pa grants ceļiem, jāizvēlas rupjāks protektora dizains, iespējams, riepas ar radzēm. Radžoto riepu priekšrocības vislabāk jūtamas uz apledojuša vai piebraukta sniega klātas ceļa virsmas, jo tām ir labāka saķere ar ceļa segumu un tādējādi arī daudz drošāka auto vadāmība. Ja ikdienā jābrauc pa lauku vai mazākas nozīmes ceļiem, vai ceļiem, kas netiek regulāri tīrīti, vai tiek tikai izšķūrēti, bet netiek kaisīti, tad labāk ir izvēlēties riepas ar radzēm.

Bet tiem braucējiem, kuri plāno doties ārpus Latvijas, ir vērts izpētīt informāciju, vai valstī, uz kuru paredzēts doties, atļauts braukt ar riepām ar radzēm. Ir vairākas Eiropas valstis, kurās riepas ar radzēm nav atļautas. Polijā, caur kuru jādodas, lai nokļūtu citās vecās Eiropas valstīs, radžotas riepas aizliegtas vispār. Arī Vācijā riepas ar radzēm, kas varētu radīt kaitējumu ielas segumam, nav atļautas.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli