Pirmdiena, 6. maijs Didzis, Gaidis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mulsina daudzie luksofori. Skaits esot adekvāts

Mulsina daudzie luksofori. Skaits esot adekvāts
11.04.2012 10:24

Rekonstruējamajā Zirņu ielā aizvien skaidrāk iezīmējas topošās maģistrāles nianses. Viens zīmīgs aspekts – lielais luksoforu skaits, kas rada bažas, vai kustība pa maģistrālo ielu netiks pārlieku bremzēta.

Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis uzskata, ka satraukumam neesot pamata – viss atbilstot modernām prasībām un standartiem.

Posmā no Lauku līdz Jaunajai ielai var saskaitīt apmēram desmit luksoforu punktu, kas attiektos uz automašīnām, kas brauc pa maģistrālo ielu, un lielākoties tie ir gājēju luksofori, kas aprīkoti ar pogu. Ja Zirņu ielu salīdzinām ar tai paralēlo Ganību ielu, luksofori rekonstruējamajā ielā izvietoti bieži – šāda aina ir neierasta.

Pēc kādiem kritērijiem projektētājs izvēlas luksoforu nepieciešamību un skaitu? Atbild Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis:

– Luksoforu skaits ir plānots tādā apjomā, lai garantētu drošu un organizētu satiksmes plūsmu visiem satiksmes dalībniekiem (autobraucējiem, gājējiem, velosipēdistiem). Luksoforu izvietojumu un skaitu regulē Latvijas valsts standarts “Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori”, ceļu drošības audita atzinums un tehniskais projekts. Luksoforu skaits Zirņu ielā ir pamatots – iela ir paredzēta ar divām braukšanas joslām vienā virzienā, līdz ar to veidojamas regulējamas gājēju pārejas. Tāpat luksofori ir nepieciešami, lai nebūtu apgrūtināta izbraukšana no šķērsielām, jo praktiski katrā Zirņu ielas īpašumā atrodas iebrauktuve/izbrauktuve – bez luksoforu regulētas satiksmes izbraukšana no privātīpašumiem būtu apgrūtinoša. Luksoforus aprīkos arī ar vides pieejamības elementiem – skaņas signāliem un taktilām norādēm, kas palīdzēs orientēties cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Luksofori ir domāti visu drošībai!

Interesanti, ka gājēju luksofori lielākoties izvietoti nevis pie krustojumiem ar šķērsielām, bet nedaudz nostāk. Vai gājēji, šķērsojot Zirņu ielu, gribēs iet ar līkumu? Un tik tiešām – kādas četras gājēju luksoforu vietas ir novietotas pie iebrauktuvēm sētās. Tātad šie privātīpašnieki ir priviliģētā situācijā. Viņi varēs nospiest gājēju luksoforu pogu un, sagaidot zaļo signālu, doties ceļā. Taču būtiskākais ir tas, kā gaismas signāli krustojumos reāli darbosies – sasaistītā vai neatkarīgā režīmā. Ja, piemēram, atsevišķi vairāki gājēji spiedīs luksoforu pogas un signāls iedarbosies tūlīt, maģistrālajā ielā var rasties pamatīgs sastrēgums. Uz to Vilnis Vitkovskis atbildēja, ka luksofori būšot saistītā režīmā un regulējami, tos programmēs un regulēs pēc zaļā viļņa principa.

Kamēr satiksmes regulācija ar gaismas signāliem Zirņu ielā nebūs apskatāma dabā, grūti izdarīt kādus secinājumus. To “Kurzemes Vārdam” sacīja arī vairāki eksperti. Tātad – gaidīsim rezultātu. Un pēdējā piebilde: viena regulējama krustojuma izbūve (četri luksofori, kabeļi, programmatūra, vadības bloki, regulēšana u. c.) vidēji izmaksā 10 tūkstošus latu.

Ints Grasis,
“Kurzemes Vārds” pielikums “Auto”

Egona Zīverta foto

Luksofori rekonstruējamajā Zirņu ielā izvietoti bieži – šāda aina ir neierasta.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz