Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts – Liepājas sabiedriskajā transportā eiro ieviešana būtiskas problēmas nav radījusi

Papildināts – Liepājas sabiedriskajā transportā eiro ieviešana būtiskas problēmas nav radījusi
Foto: liepajniekiem.lv
03.01.2014 09:32

LETA

Pirmās dienas pēc eiro ieviešanas Liepājas sabiedriskajā transportā aizvadītas mierīgi un bez īpašiem uztraukumiem, intervijā “Rietumu Radio” sacīja Liepājas pašvaldības aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors Gints Lūsis.

“Mums atšķirībā no galvaspilsētas nebija ieplānotas biļešu reformas, un arī Rīgā daudzās sūdzības vairāk varētu būt saistītas ar šo reformu un pārejas periodiem, ne tieši ar eiro ieviešanu,” sacīja Lūsis, piebilstot, ka vienīgās izmaiņas ir biļetes cenā, pērkot to pie transportlīdzekļa vadītāja – turpmāk biļete maksās 70 centus, kaut arī, pārrēķinot tieši pēc kursa, cenai vajadzētu būt 71 centam.

Visas iepriekš iegādātās braukšanas biļetes ir derīgas, neatkarīgi no tā, vai braukšanas maksa norādīta tikai latos vai eiro un latos, sacīja Lūsis.

Lūsis aicināja iedzīvotājus necensties izmantot sabiedrisko transportu par valūtas maiņas vietu, jo sabiedriskais transports atšķiras no citām tirdzniecības vietām, un vadītāji atlikumu drīkst izdot arī latos, ja biļete tiek pirkta latos.

Tāpat G.Lūsis intervijā “Rietumu Radio” sacīja, ka līdz ar jaunās tramvaju līnijas atklāšanu pagājušajā gadā pasažieru skaits tramvajos ir palielinājies, tomēr jaunu, zemās grīdas tramvaju iegāde pagaidām netiek plānota. 

“Iespējas par jaunu tramvaju iegādi tiek skatītas, taču jautājums saistīts ar finansēm,” sacīja Lūsis, norādot, ka viena tramvaja vagona iegāde izmaksā aptuveni miljonu eiro (ap 703 000 latu), kamēr sabiedriskā transporta tīkla nodrošināšana pilsētā izmaksā aptuveni piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu) gadā. “Liepājā ir 17 tramvaji, līdz ar to katrs pats var izdarīt secinājumus, cik ļoti tas sadārdzinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus,” sacīja Lūsis.

Kopumā pasažieru skaits tramvajos turpina pieaugt, un aktīvi cilvēki izmanto arī jauno maršrutu uz Ezerkrastu, tomēr tuvākajā laikā nav plānotas būtiskas izmaiņas maršrutu tīklā.

“Visu, kas bija paredzams, esam centušies izdarīt jau pagājušajā gadā,” sacīja Lūsis. “Jāskatās, kas notiks ar “Liepājas metalurgu”, kura darbinieki aktīvi izmantoja tramvaju satiksmi, lai nokļūtu uz darbu – ceru, ka rūpnīca atsāks strādāt un ilgtermiņā nekādas izmaiņas nebūs nepieciešamas. Vērosim pasažieru plūsmas skaitīšanas rezultātus.”

Lūsis norādīja, ka tramvaja attīstība pilsētai ir izdevīga, jo elektriskais transports ir ekoloģiski tīrāks par jebkuru iekšdedzes dzinēju un arī ātrāks, jo to mazāk ietekmē sastrēgumi. Tāpat arī tramvajs mazāk ietekmē transporta plūsmu pilsētā.

Vienlaikus pērn tika izsludināts sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkums, un pēc tā noslēgšanās 80% no lielajiem autobusiem Liepājā būs jauni un moderni zemas grīdas autobusi. “Paredzam, ka pēc līguma noslēgšanas autobusu parks Liepājā būs jauns un moderns,” sacīja Lūsis. Iepirkums gan ir aizkavējies, jo tā nolikums apstrīdēts Iepirkumu uzraudzības birojā, kas uzlicis par pienākumu atsevišķas prasības mainīt. Līdz ar to izmaiņas autobusu parkā varētu būt redzamas 2015.gada beigās.

Plānots, ka līgums ar jauno pārvadātāju tiks slēgts uz desmit gadiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz