Par vietu Liepājā cīkstas vietējie ar alūksniešiem
"Kurzemes Vārds"
Trešdien Liepājas domes Iepirkumu
komisija atvēra pārvadātāju piedāvājumus sabiedriskā transporta pakalpojumu
sniegšanai ar autobusiem pilsētas maršrutu tīklā. Pretendenti ir divi – SIA
“Vidlatauto” un akciju sabiedrība “Liepājas Autobusu parks”.
Piedāvājumus komisija tagad izvērtē, pastāstīja komisijas priekšsēdētāja
vietniece Eva Ciekurze.
“Vidlatauto” piedāvā līgumcenu par vienu reisā nobraukto
kilometru ar autobusu 69 centus – gan iepirkuma pirmajā daļā, gan arī otrajā
daļā. Uz iepirkuma pirmo daļu attiecas pilsētas mazo autobusu maršruti – 22.,
23. un 22.s. Iepirkuma otrajā daļā iekļauti pārējie pilsētas lielo autobusu
maršruti – 1., 1.a, 1.s, 2., 2.s, 3., 4., 4.a, 4.s, 6., 6.a, 7., 8., 9., 10., 10.a,
11., 11.a, 12., 12.a, 12.b, 904., 912., 912.a, 912.b.
Savukārt Liepājas Autobusu parks piedāvā pirmajā iepirkuma daļā cenu
68,5 centus par vienu reisā nobraukto kilometru, bet otrajā daļā cenu 1,4572
eiro par vienu reisā nobraukto kilometru. Cenas nosauktas bez pievienotās
vērtības nodokļa.
Otrajā iepirkuma daļā pasūtītājs – Liepājas pašvaldība – ir prasījusi
arī, lai pārvadātājs nodrošina, ka lielākā daļa autobusu ir jauni un ar zemo
grīdu.
SIA “Vidlatauto” ir Alūksnē reģistrēts uzņēmums, kas, pēc Uzņēmumu
reģistra ziņām, pieder firmai “B-Bus”, kas savukārt reģistrēta Rīgā
un pieder vienam cilvēkam – Vitālijam Komaram. “B-Bus” 2012. gadā
strādājusi ar 39 267 latu zaudējumiem un ar apgrozījumu 244 155 lati,
bet “Vidlatauto” apgrozījums tolaik bijis 158,3 tūkstoši latu un peļņa
– 171 lats, un 20 darbinieku.
Turpretī Liepājas Autobusu parks
togad strādājis ar 5,68 miljonu latu apgrozījumu, 169,8 tūkstošus latu lielu peļņu,
nodarbinājis 234 darbiniekus – informācija atrodama Rīgas Fondu biržā. Savukārt
2013. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,9 miljoni eiro, peļņa – 59 tūkstoši
eiro. Šogad uzņēmums plāno kāpināt apgrozījumu un strādāt ar peļņu, marta
beigās paziņojis firmas valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs. Liepājas Autobusu parks
pieder Liepājas pašvaldībai (34,85 %), SIA “LAP 1R” (49,49 %) un
citas fiziskas personas (15,66 %).
“Kurzemes Vārds” jau
rakstīja, ka konkursa nolikumu bija pārsūdzējis SIA “Sabiedriskais
autobuss”, kas pārmeta, ka konkursā izvirzītas pārāk augstas prasības.
Tomēr šo, pēdējo firmas sūdzību, Iepirkumu uzraudzības birojs noraidījis un
atļauj pašvaldībai slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju. Kurš no abiem iegūs
pārvadājumu tiesības uz nākamajiem desmit gadiem, tas nu jāizvērtē Iepirkumu
komisijai.